Santa cecilia

Homo Montserratinus a la Roca d'en Sanhida.

S'ha convertit en una nova clàssica del vessant Nord i no és per menys.Es tracta d'una via força rodona,pràcticament fissurada de cap a peus que permet assegurar gairebé...
Xemeneia TIM a Sant Jeroni.

En aquesta via vàrem entrar amb el ganivet a la boca,preparats per una xemeneia estreta,fosca i impossible d'assegurar.Com tantes altres vegades l'itinerari va refutar les tres...
Mas Brullet al Serrat del Moro.

Bona escalada de fissures i díedres de caràcter clarament atlètic. Una de les grans clàssiques del vessant nord montserratí fins al punt que hom afirma que "Qui la Mas no...
Canal del Cavall i Serra de les Lluernes

Aquest mes de maig ha estat passat per aigua i ha deixat truncada abans d'hora la temporada d'esquí de muntanya. Per estirar les cames, avui he fet una excursió matinal a...
MONTSERRAT. TALAIA GRAN. Via CERVERA-RAÚL.

28/04/18.La predicció no és gaire bona aquest dissabte, davant dels dubtes d’on anar ens quedem a Montserrat. Montserrat està emboirat però sembla què aguantarà,...
Bistoltes (783 m). Per camins 100% garrotxins.

IntroduccióSadernes és una de les zones d'escalada clàssiques de les comarques de Girona. Lluny de les parets de Montserrat, Montsec i Siurana, Sadernes ofereix un munt de...
Ruta de les ermites romàniques (360 m)

Dimecres 10 de gener de 2018Matinal - Primera sortida de l’any 2018Hora de sortida: Dos quarts de nou del matí.Ubicació: Comarca del Bages.Temps aproximat: 2 h 30 m...
Transpirenaica catalana en BTT (1)

Después de medio año preparándonos para realizar la ruta Transpirenaica catalana en BTT, de Llançà al Pont de Suert (475 Km en diez etapas), el pasado 5 de agosto llegamos...
Via Tsering al Serrat de les Lluernes.

Via suficientment equipada amb parabolts perquè tothom la pugui escalar sense que ningú hagi de passar por. La dificultat obligada tampoc és massa elevada. Nosaltres ens vam...
Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...

Santa Cecília, Aresta dels Merlets (75m, 6b)

Ja fa uns dies, vaig repetir aquesta petita via oberta en solitari el 2007. I ara aprofitant l’avinentesa he decidit donar-la a conèixer. Es tracte d’un interessant...
Alfanhui (patriarques)

DISSABTE , 15 DE JULIOLEncara estic un xic adolorit de les hores de cotxe i la patejada de dijous, però s’acosta el cap de setmana i no vull perdre pistonada,  cal anar...
Via  cade diables (intent)

Via cade diables (intent)

DISSABTE, 03 DE JUNYQuan juguem a casa nostre (Ca la Montse) anem molt confiats, alguna vegada massa!!! I aquest ha estat el cas d’aquest dissabte.Avui he quedat amb el Ricard...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (4)

...segueix de l'apunt d'ahir...EspeleogènesisEstem davant d’un conjunt de cavitats de les denominades tectòniques, ja que la fracturació és el caràcter dominant. Parets...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (2)

...segueix de l'apunt anterior... SituacióJa hem vist en el treballs publicats que aquestes cavitats tenen un conjunt de particularitats que fan aconsellable la seva visita i...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (1)

Les coves de Santa Creu d'Olordra, situades a la Serra de Collserola, en terme de Sant Feliu de Llobregat son força interessants malgrat les seves modestes dimensions. Tenen un...
GR-2: De Santa Pau a Joanetes (675 m)

Dissabte 6 de maig de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 7 h 30 m (20 km)Desnivell: 1.490 m (acumulat)Dificultat (1):...
Per les serres de Milany i de Santa Magadalena

Panoràmica de Vallfogona de Ripollès durant el primer tram de pujada cap al castell de Milany. Foto: Jaume FerrándezLa previsió meteorològica pel primer dia d'abril no era...
Montserrat. paret de la codolosa.

23/03/17. Tant el Manel com l’Antonio estan sortint d’una lesió d’esquí. Avui toca jornada de “re entre”. La primera intenció era anar a Gorros, però quan estem a...
Pel Bages i el Berguedà

Teníem pendent un tram d'una ruta pels voltants de Súria, el camí estava tallat per una esllavissada i no vàrem poder passar.Aprofitant que fa un bon dia hem tornat a fer la...

Gorgs de santa càndia

Edat recomanada: A partir de 4 anys El dia 12 de març vam anar fins gorgs de Santa Càndia a la riera de Carme. La ruta transcorre per un Espai Natural Protegit seguint el...