Senderisme

Magí Alegre a la Mola de Colldejou.

Probablement la Magí Alegre seria la clàssica de la Mola de Colldejou si s'escalés amb regularitat en aquesta paret.El més assequible de tots els itineraris que...
Tossal Gros de Vallbona (808 m)

Dissabte 26 de setembre de 2020Sostre comarcal de l’Urgell - 100 cimsHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca de l’Urgell.  Temps aproximat: 2 h...
De la Clua a Santa Maria de Meià (838 m)

Dissabte 19 de setembre de 2020Hora de sortida: 2/4 de set del matí. Ubicació: Comarca de la Noguera. Temps aproximat: 4 h (12,3 km) Desnivell: 440 m...

20/09/2020 Puig Neulós(Serra de l'Albera)

En compliment  de les recomanacions del  Covid-19  s'ha de respetar les normes de portar mascareta, ó 2 metres entre companys i recomanable gel per les mansLLOC...
Puigpunyet - Galilea

Puig de na BauçanaUn itinerari circular entre Puigpunyent i Galilea pel coll des Molí de Vent i el comellar del torrent de sa Riera. El punt de partida i arribada es situa a...
ROCA ENTRAVESSADA (2.928m) i PIC DE MEDACORBA (2.913m)

Alçada mínima: 1.567m Alçada màxima: 2.928m Distància: 13,4 kmTemps empleat: 8h45m (aturades incloses) Desnivell + : 1.492m Desnivell - : 1.509m ARINSAL – REFUGI PLA DE...
Coma d'Or

Aquest dissabte varem anar amb la Neus a fer la Coma d'Or, un cim que presideix un entorn preciós entre la Cerdenya i l'Arieja.Sortim del coll de Porté - Puymorens i amb dues...
El Pic de l'Orri (2436 m.)

Visible des de molts punts del Pirineu per les grans antenes que el coronen, fàcilment encertareu quin cim és el Pic de l'Orri. Un entorn humanitzat, certament, ja sigui per...
Vilamala

Avui hem seguit aquesta ruta però hem trobat que el camí està molt perdut, envait per la vegetació i perdedor en molts trams.Durant la baixada encara trobarem senyals...
Puigsacalm.

Avui, després de força anys, hem tornat al Puigsacalm des del coll de Bracons. De fet la primera vegada que hi vàrem anar no varem fer cim perquè la boira ens ho va...
El Padró dels Quatre Batlles

Avui hem anat a fer una excursió curta i molt agradable. Sortim de casa tard i a les 10:30 arribem a l'aparcament de l'estació de Tuixent la Vansa.Aquí trobareu el...
Matagalls

Després de molts anys, aquestes vacances hem tornat a fer una caminada al Matagalls.pujada pel camí normal de Coll Formic i baixada per anar a trobar la pista de Sant...

"100 cims" de l'Empordà

Aprofitant uns dies d'estada a l'Empordà, hem combinat mar i muntanya per conèixer aquestes comarques que als de Ponent ens queden lluny. Tot i que esperàvem trobar més...
Bony Blanc (2755 m.) i Bony Negre (2724 m.)

Mentre la corrua de taxis no deixa de portar turistes al planell d'Aigüestortes, altres valls del Parc Nacional romanen buides a l'espera d'excursionistes. N'és un exemple la...

12/07/2020 Serra dels Tossals (Berguedà)

Per la dificultat de fer l'excursió prevista per aquest mes (Vall d'Eina), s'ha canviat per la prevista pel Maig que es va suspendre pel Covit 19LLOC DE TROBADA:  antiga...
Alàs – Ortedó – Cerc - Alàs (1.171 m)

Dissabte 4 de juliol de 2020Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 5 h (14,8 km)Desnivell: 455 m (acumulat)Dificultat (1):...
Del Bruc al coll del Porc (1.026 m)

Dimecres 1 de juliol de 2020MatinalHora de sortida: Dos quarts de set del matí.Ubicació: Comarca de l’Anoia.Temps aproximat: 5 h (12,9 km)Desnivell: 650 m...
Canal del FRESER superior (GoPro)

Què sabem d'aquesta canal?És una conducció d'aigua, feta de pedres lligades amb ciment amb un coronament de taulons de fusta (esporàdicament amb formigó, quan les...
Na Ferrana pels passos d'en Gotleu i de s'Ego

Roques al costat del rotlo de sitjaAproximació: Arribem al poble d’Esporles venint des de Palma i trenquem a l’esquerra pel carrer Costa de Can Tries. Seguim els indicadors...
Puig d’Agulles (654 m)

Dissabte 27 de juny de 2020MatinalHora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.Temps aproximat: 3 h 30 m (7,7 km)Desnivell: 340 m (acumulat)Dificultat:...
El Coll de Pins (500 m.)

La dita "al pot petit hi ha la bona confitura" sovint pot aplicar-se també a algunes de les muntanyes que pugem. No cal anar molt lluny ni pujar molt amunt per trobar racons...
Moleta de Pastoritx pel vessant nord-oest.

Moleta de PastoritxAvui pugem a la Moleta de Pastoritx per una ruta alternativa i poc coneguda, seguint les passes de l'amic Emilio Alonso.El punt d'inici es situa a la...
Volta al barranc de Biniaraix pel camí Vell

Els CornadorsPunt d'inici: rentadors de Biniaraix, alimentats per la font d'en Det. (WP-01) Rentadors de Biniaraix - 0,0 km - 0 minuts - 102 m d'altitud.A les 7:51 iniciem...
Puig de sa Bassa

Penyal des MigdiaSortim del Pla de sa Bassa pel camí de sa comuna de Fornalutx, el qual es dirigeix cap a ponent amb espectaculars vistes sobre la vall de Sóller. En un...
Puig de Sant Miquel

Camí de SollericEl Puig de Sant Miquel és una muntanya de 661 m., que pertany al terme municipal d'Alaró. Està situada entre el puig de s'Alcadena i la possessió de...

Celebrem +1.000.000 visites al bloc

Durant aquests dies de confinament, que no es pot sortir a la muntanya ni a caminar al voltant de casa, hem superat el milió de visites al blog de Senderisme en tren. És una...
Planícia - Pas de la Mola

Camí del RafalDeixem els vehicles a l'aparcament que hi ha a la sortida de Banyalbufar anant cap a Estellencs. Gairebé davant del mencionat aparcament, en el Km. 87,4 de la...
Serra d'Albercutx

Panoràmica"La ruta d'avui ens mena fins a la base de la península de Formentor, a la zona d'Albercutx, on s'aixeca els cims del Penyal Roig (267 m) i del Morral (353 m)....
Quatre excursions per la Cerdanya

Dissabte 11 d’abril de 2020 – 28é dia de confinament (31é a Igualada)Hora de sortida: 12 h.Punt de sortida: Connexió per ZoomUbicació: Casa vostra.Temps aproximat: 40...
Mola de Planícia pel pas de la Mola

Vistes des del la Mola de PlaníciaAvui, amb els companys del Club de Muntanya i Escalada Sóller (cmes), fem un itinerari llarg que puja al Puig de la Mola de Planícia (941...
 El puig des Teix pel camí de s'Arxiduc

Camí de s'ArxiducEl camí de l’Arxiduc és el més conegut dels que féu construir l’arxiduc Lluís Salvador d’Àustria. Ell el va fer traçar a partir del 1883, any en...
Puigs sa Torreta i de sa Font

Pujant al coll de la coma dels AsesIniciem la nostra excursió a la font del Noguer, situada en el Km. 33,7 de la carretera Ma-10 de Lluc a Sóller.(WP-01) Aparcament font del...
Puig de na Fàtima

SafareigAscensió al puig de na Fàtima (650 m) per l'aresta de ponent, seguint restes d'un remot camí de ferradura. És una excursió curta, però intensa pel tipus de terreny...
Puig de la Caritat (1.013 m)

Dissabte 7 de març de 2020Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Moianès.Temps aproximat: 3 h (8,4 km)Desnivell: 220 m (acumulat)Dificultat (1):...
Puig de s'Alzinar

Penyal des MigdiaAvui, amb el meu amic Fernando de Angulo, ascendim al puig de s'Alzinar per un itinerari que em va ensenyar, el gener de 2019, el meu bon amic i gran...
Folgueroles al gorg de Llitons

Folgueroles, comarca d'OsonaRuta circular. Distància: 8,88 km. Dificultat: moderadaLa ruta l'hem fet el diumenge després del temporal Glòria, per aquest motiu ens hem trobat...
Barraques de Pedra Seca de Rellinars

A Rellinars hi ha una molt important conjunt de barraques de pedra seca molt ben conservades, les quals formen part no solament del patrimoni d'aquest municipi sinó del nostre...