Tardor

Malanyeu - Via Montse Curto - 24/11/2018

Malanyeu és un lloc excel·lent  per escalar a l'hivern. Quan hi ha inversió tèrmica i les valls estan plenes de boira, en aquest racó tan bonic sempre podreu escalar....
Serra de Curull i fageda de la Grevolosa

24.11.18  En la primera sortida col·lectiva de la temporada (l’anterior al cim del Talló es va haver de suspendre per la pluja) hem anat una quarantena de companys a la...
Cims de la Serra de Llaberia

11 de novembre de 2018Aquesta vegada pugem fins a la Ribera d’Ebre, al poblet de Llaberia, per conèixer una mica millor la preciosa serra que l’envolta i a la que li dóna...
Segon còctel de vies a la Paret Formiguera.

Darrerament no estic afortunat en les jornades d'escalada i encara sort de poder-ho fer. Avui entre núvols i alguna gotellada em fet un altre còctel de vies a la Paret...
Grisu segura (intent)

DISSABTE, 10 DE NOVEMBREAquesta setmana he fet una marrada de principiant i ha comportat que no poguéssim acabar la via que teníem planejat de fer.El dijous va trucar el Jordi...
Ordesa a la tardor

Aprofitant que som a la tardor i estem per la zona d'Ordesa decidim anar a fer un tomb per la fageda, i de camí per visitar també les cascades. Total que avui ens toca fer...
Ferrada del Montsant

var Latitud_sortida = 41.266584; var Longitud_sortida = 0.842303; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
XÀQUERA o CREU DE SANTOS (943,3 m)

CIM: Xàquera o Creu de Santos (943,3 m)VÈRTEX GEODÈSIC: 251147001COORDENADES CIM: 0º 35' 9.64312''E / 40º 56' 26.42298''NCOMARCA: Ribera d’Ebre /...
Cueva de Seso ... i més

Hem dormit al refugi de Bujaruelo perquè el pla inicial d'aquesta sortida de tres dies preveia que avui faríem l'ascensió al Tendeñera però ja fa dies que vam descartar...
Davant  (Sargantana)

Davant (Sargantana)

17-10-2018 Monestir Gorros Gorra Marinera Via  : Davant  (Sargantana)Seguim amb pluges, ahir van ser intenses i el cel es veu fosc i poc amistós, els “bruixots”...
Paret del Pont - Integral

11-10-2018 Sant Llorenç de Montgai Paret del Pont Via  :   IntegralPluges Mediterrànies a dojo, carrers inundats i temps per estar tranquil a casa ordenant...
EL CASTELL (1017,1 m) Roques de Benet

CIM: El Castell (1017,1 m.) Roques de BenetCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: + 250 m. HORARI: 55 min. (30 min+ 25 min)DIFICULTAT: Mitja (per les...
PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA  DE BANYELL

PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA DE BANYELL

Alçadamínima: 1785mAlçadamáxima: 2743mDistància: 14,3 kmTemps empleat: 6h (parades incloses)Desnivell + : 1292mDesnivell - : 1292mAPARCAMENT SORTENY – REFUGI DE RIALB –...
19 84 1011

Migdia. Ara plou. Moderadament. Jo diria que plou pluja mandrosa, com aquella qui fa el que ha de fer però sense cap entusiasme. Es limita a complir. És més aviat una pluja...
Sendero limite

DISSABTE, 22 DE SETEMBRESembla que el temps comença a donar símptomes de canvi, s’ acosta la tardor, però encara queden dies per poder fer alguna de les escalades que tinc...
Ferrada de la Canalassa i Camí de l'Àrtic

14.09.18  Som a les portes de la tardor i la crida del “ferro” no es pot ignorar, per això arribada és l’hora d’esmolar els dissipadors i anar a fer una via...
Roca del Joc (1.615 m.)

var Latitud_sortida = 42.225550; var Longitud_sortida = 1.947494; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Roc Roig i pla de la Feixa

var Latitud_sortida = 42.430463; var Longitud_sortida = 1.941322; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Sentor de tardor

Ahir al vespre vaig agafar les altres cames, o sia la burreta, per a arribar-me al Mirador del Migdia, a Montjuïc.De ben segur que em repetiré, perquè al mirador que dic hi...
Pessons, cresta del Gargantillar

La cresta del Gargantillar (a sobre) és una d'aquestes escalades senzilles que ens regalen les crestes andorranes. Una aproximació llarga però agradable, bona roca granítica...
Font de Paratella

Per anar a la Font de Paratella, no vaig a descobrir Amèrica ara, sols cal seguir la carretera que va de Benissa a Sant Jaume o Benimarco i en passar sobre el túnel del...
Barranc de Son Cifre

Camina caminaràsper un fondal espèsde càrritx i espinesbatzerscatedral d'antic marèsullastresmiren al cel velles alzinesal fons del barrancles tortugues amigues.(Pere...
Lo Jabalí dels Ports

Què no bramen els jabalís???m'espetà en Sebastià quan, mig enfotent-me'n, li preguntava pels seus gemecs i esbufegs mentre pujava un llarg trencat i físic.He conegut poca...
Pla de Boavi

El pla de Boavi és un indret d'una gran bellesa amb dues èpoques magnífiques per anar-hi amb poc menys d'una hora des de la presa de Montalto. Una és ara a la primavera i...
Tots al Trullo a La Corriu.

Una altra tarda ben aprofitada a La Corriu en una de les últimes vies obertes al lloc: la Tots al Trullo, potser una mica massa encaixada entre la canal herbosa de l'esquerra i...
Sant Mamet (1.391 m)

Dissabte 19 de maig de 2018Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Noguera.Temps aproximat: 7 h (17 km)Desnivell: 950 m.Dificultat (1): Difícil.Programa:...
Com viatjar a Datça

Hem conegut aquesta península de Datça per pura casualitat , tal com passa moltes vegades , quan menys t' ho esperes tens agradables sorpreses i així va  ser amb...
Via llarga  al  país basc

Via llarga al país basc

El viatge per Euskal Herria que hem fet durant la tardor del 2017  ens ha deixat molt bon gust de boca . Tot el que vam fer, veure, escalar, conèixer… Ens va semblar...
Brou d'hivern i de tardor

Tast de grans petites vies pels mesos curts de l'anyvariades, intenses però ràpides,  llargues o curtes, totes molt bonesrebel en plena "ninoterapia"Clandestins,...
Parets aragoneses

Setembre de 2017, vam carrergar la furgo per fer quilòmtres i recòrrer el territori basc. Però de camí, tant d’ anada com de tornada, vam  fer una parada ben...
Pels camins de la comuna de Bunyola

Com cada any a la tardor, amb el grup excursionista de l'associació de veïnats de Pòrtol, fem una volta per la muntanya comunal de Bunyola. Aquesta és una agradable...
La RAMBLA DE SELLUMBRES, Portell de Morella.

Magnífica excursió, sense cap dificultat per bons senders i ben senyalitzats, que ofereix un espectacle natural excepcional, l’engorjat de parets calcàries i el...

Mitja Colomenca. Bona cursa i millors sensacions

Les pistes d'atletisme Antonio Amorós, a Santa Coloma de Gramenet, punt neuràlgic de la VI Mitja Marató Colomenca. Foto: Jaume FerrándezLa sisena edició de la Mitja Marató...
Córrer una marató per una causa solidària

El 2006, dies després que la meva filla gran fes 1 any, vaig acabar la meva primera marató com a pare. Foto: Marga PradasUna de les meves aficions és córrer. Aquest modest...