Tarragona

Un altre cop a la vora del mar

Aquest diumenge tornarem a anar a la costa, i farem un altre tram del camí de ronda, en aquest cas cap a Tarragona. Sortirem d’Altafulla i passarem per la costa al costat...
Castells de l'Alt Gaià

var Latitud_sortida = 41.503980; var Longitud_sortida = 1.342931; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
El racó de Corretja - La Franqueta

Comarca de la Terra Alta, Tarragona.Longitud: 3,3km, ruta circular i ben senyalitzadaDesnivell total: 100mTemps de marxa: 1 h sense paradesDificultat: baixaItinerari extret del...
Itinerari de la cova de Picasso - La Franqueta

Comarca de la Terra Alta, Tarragona.Punt de partida i arribada: Àrea Recreativa de la Franqueta. Ruta circular, ben senyalitzada.Durada: 1 hora sense parades - Longitud: 3,1...
53è Dia del Camí de Muntanya. Pradell

Participants: mes de 500 persones de la IV Vegueria de la FEEC. 19 dels quals de la Secció Excursionista. Organitzat pel Centre Excursionista de Tarragona.Itinerari:...
Cursa de Muntanya de Tivissa

Para encarar la recta final de la temporada nos desplazamos hasta la población de Tivissa, cuna de los senderos de Gran Recorrido. En el año 1975 se pintaba en el entorno de...

Dissabte 23, sortida al barranc de Lloret (Els Ports)

SORTIDA 4000 PEUS AL BARRANC DE LLORET ( Roquetes/ Tarragona ) DIA 23 SETEMBRE 2017 Un dels millors itineraris que podem fer pels Ports. El Barranc de Lloret i els seus...
PUIG CAVALLER (706,789 m.) pel Mas d'en Torner

CIM:Puig Cavaller (706, 789 m.) pel Mas d'en TornerCOORDENADES:41º 1' 39.93 N / 0º 26' 15.50” E VÈRTEX GEODÈSIC: 248143001COMARCA: Terra AltaHORARI:1h 21 min. (46 min. +...
Variant del Circuit de l'Open Vendrell 2017

Aquest cop, l'amic Toni, ha fet els deures ràpid i ja ha deixat llesta  la narració de la ruta que vàrem fer aquest dissabte per terres Tarragonines i del Penedès:...
Avenc de la Febró i ferrada de la Trona

Una sortida divertida i sense complicacions per la Serra de la Mussara, amb dos centres d'interès: l'avenc de la Febró i la via ferrada de la Trona. Hem arribat en cotxe al...
Penya Roja. Via Mariano

Aquest dissabte baixo a Tarragona, en concret a la zona de Tivissa que enacra no coneixia. Allí m'espera el Toni i anem al Morral de la Penya Roja a escalar la via del...
Pantà del catllar.

Descripció de la ruta; caminada no gaire llarga (a prop de 10 quilòmetres), i amb poca pujada (no arribem als 200 metres de desnivell), amb diversos punts d'interès, que en...
Vía Ferrata Grau de la Cova K1 (Mont-ral, Tarragona)

Cortísima (5 min) y facilísima nueva via ferrata de Tarragona. Se pasa por la foradada. Equipamiento en excelente estado. Lo complicado es encontrar el inicio. Aproximación...
Nous coleòpters cavernícoles a Ports i Terol

La nova espècie: Paraphaenops fadriquei, de La Cija de Fortanete, TerolS’acaben de publicar les descripcions de dos nous coleòpters cavernícoles del gènere Paraphaenops,...
Entre el Gurugú i la Castellassa

10.12.16  Interessant matinal pels cingles de llevant de la Mola de Sant Llorenç, per on hem passat per l’avenc de la Codoleda, hem pujat al turó del Gurugú, de...
La Mina de Montclar

Ja feia temps que pensaven fer una visita "turística" a aquesta construcció hidràulica gestionada com un conjunt amb el castell de Montclar. Finalment el dijous 8.12.2016 vam...
27/11/2016: No ens para ni la pluja!

27/11/2016: Entrenament obert Cursa dels Cingles de VilaplanaAvui hem fet l'entrenament obert de la Cursa del Cingles per a tots aquells membres i amics de Obrint Traça...
Sortida de Club: Cova urbana de Tarragona

Diumenge passat, després de cinc anys des de l'última visita, la UEC Tortosa es va decidir a tornar a visitar la Cova Urbana de Tarragona. Després d'esmorzar vam agafar tot...
EL PI DE BALÇ (114,3 m.)

CIM: El Pi del Balç (114,3 m.)COORDENADES CIM: 2º 0' 32.98057 E / 41º 25' 33.01123NVÈRTEX GEODÈSIC: 285124016COMARCA: Baix LlobregatDESNIVELL: +75,4 m.HORARI: 55 min....
Miretades Espeològiques (19) La teca

(1907) Camí a l'avenc del Club. Matadepera, Vallès Occidental. Fot. Josep M. Co de Triola (AFCEC). Com al principi només que n'havia un espeleòleg no ens hem preocupat gaire...
Vf dels patacons.

La via ferrada dels Patacons, és l'última via que s'han equipat a Catalunya (23 d'abril del 2016). Després d'un llarg temps d'espera, en Jordi Vallvé Ollé (Skpat) ens ha...
Sotida de barrancs UEC Tortosa al Riu Glorieta

El passat Dissabte dia 16 de Juliol membres de la UEC de Tortosa i alguns alumnes de l’últim curs de Barrancs amb algunes incorporacions estel•lars ens desplaçàvem fins...
Sortida d'inciació al barranc Glorieta

El proper dissabte 16 Juliol, si les condicions meteorològiques i hidrològiques són bones farem la sortida d'iniciació al descens de barrancs al barranc del Riu Glorieta a...
Miretades espeològiques (11)

(1976) A Badalona encara que n'hi han afloraments calcaris aquests són molt localitzats i reduïts, així alguns dels que ens vam iniciar a l'espeleologia començaren...
TURÓ DE MOLEI (226,22 m.) des de Molins de Rei

CIM: Turó de  Mulei (226,22 m.)COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Baix LlobregatDESNIVELL: +210,82 m.HORARI: 1h 25 min. (45 min. + 40 min.)DIFICULTAT:...
ROC DE PONENT, Aresta GER

1/06/16. Avui posem rumb cap a Tarragona, ara feia molt de temps què anava cap el sud. Aquesta via és tota una clàssica d’escalada en granit, molt estrany en...
CASTELLCIURÓ (153,49 m.) des de Molins de Rei

CIM: Castellciuró (153,49 m.) des de Molins de ReiCOORDENADES CIM: 41º 24' 44" N / 2º 01' 51" EVÈRTEX GEODÈSIC: 286125016COMARCA: Baix LlobregatDESNIVELL: +124,9 m.HORARI:...
PUIG D'OLORDA (436,2m.) per la Riera de la Salut

CIM: Puig d'Olorda (436,2m.) per la Riera de la Salut.VÈRTEX GEODÈSIC: 286125015COORDENADES CIM: 41º 24' 44” N / 2º 03' 18” ECOMARCA: Barcelonès / Baix...

DESCOBRINT I EXPLORANT L'OBAGA DEL POLLOPou part novaL'Obaga del Pollo és un avenc conegut des de l'any 1954, situat al mig de la Serra de Cardó i Boix. Aquest es troba a...
La creu de l’aragall (btt).

Excursió curta que no arriba als 20 quilòmetres, amb una mica més de 350 metres de desnivell que trobarem a l’inici de la sortida, sobretot en els últims carrers que...
Crònica cursa la portella 2016

CRÒNICA CURSA LA PORTELLA 2016 - 2a Cursa del Circuit Camp de TarragonaDiumenge 20 Març, arriba la 2a cursa del circuit camp de Tarragona i aquest cop cap a serres del mestral...
Molló Puntaire

Ascensió al Molló Puntaite, punta cimera de la Serra de Mestral, a les Muntanyes de Vandellós, de 728 m. Aquesta punta també forma part de la llista dels 100 cims de la...
Cova de Santa Magdalena

Us proposo una visita a la cara est de la serra de Godall per visitar dos llocs emblemàtics: la cova de Santa Magdalena i l'ermita de la Pietat d'Ulldecona. Deixo la...