Tarteres

Gran Manitu al Llop Blanc.

Itinerari feréstec en una paret poc freqüentada,segueix una línia ben lògica per fissures connectades a través de plaques.La via està parida i deixada anar de manera que...
Expedició Bolívia- 1998

Itinerari entre el refugi i el cim del Huayna Potosi (6088 mts.) amb nit al camp d'alçada.Finals de juliol de l'any 1998, amb el Xavier Martí i el Josep Emili Ferrer marxem...
Prou de Romanços.

Ens ha agradat molt,ens ha fet escalar a totes les tirades.Jo no és que tingui gaire memória ni criteri però el cinquè llarg és un dels més ben parits que recordo haber...
Via no plou ni fa sol

DIMARTS, 07 DE GENERAquesta setmana sortiré en un dia atípic, el dimarts, i no se si trobaré company. Però l’Isabel s’apunta a totes i a més el Joan també pot sortir....
Via superman a lo paller dels ports

La via Superman a Lo Paller dels Ports és una via que me l' havia mirat i remirat. Té un grau no gaire alt però amb poc equipament. Això fa respecte. L'altre dia vam anar a...
El Somni d'en Rossell.

Sota el nostre punt de vista hi ha  cinc tirades molt bones,la resta es mou entre la caminada,el rostollisme i el ressalt ben aprofitat.Hem enllaçat els llargs 6+7 i...
Ascensió a la pala pedregosa de llesui

Ahir els companys es desdiuen d'anar a escalar i he de buscar un pla B amb urgència. Recordo haver-me mirat la Pala Pedregosa de Llesui com un cim prou interessant doncs està...
Cims de la coma d'en garcia a puymorens

Alçada mínima: 1920mAlçada màxima: 2668mDistància: 14,6 kmTemps empleat: 6h40mDesnivell + : 1248mDesnivell - : 1248mCOLL DE PUYMORENS (1920m) – PIC SERRA DE LES...
Ascensió al Tuc de Carants (2.790 m)

L'ascensió al Tuc de Carants per la Vall de Sant Martí i els Estanys del Pessó és un clàssic de l'esquí de muntanya. Ara, però, la neu ja s'està retirant de la muntanya...
Tossal Balinyó - Via Regular - 27/02/2019

Sortim a les 7 del matí de casa, anem amb l'idea de fer metres i per això hem escollit la Via Regular del Tossal Balinyó. Hem llegit opinions per tots els gustos, com ja...
Tal com raja a la Serra de Sant Joan.

Via aventurera,només recomanable per a tots terrenys que tant els hi carda sortejar blocs inestables,escalar díedres i plaques de bon equipar,creuar una feixa,lidiar amb...
Trencalós al Serrat de la Corona.

El díedre d'entrada i la tirada de sortida són bons el tram del mig una mica rostoll.Poc equipada però es deixa protegir força bé.La roca en general és bona però es...
Comiat d'estiu: tuc gran de la sendrosa

Segurament pel calendari, aquesta serà la meva darrera sortida a Pirineu a l'estiu. He escollit un cim de la llista dels 100 cims - perquè m'ajuda a sortir de casa. De fet fa...
Monte Pelmo

El Monte Pelmo, qui l'ha vist i no ha pensat immediatament en poder-hi pujar? Un dels cims més alts i més imposants de les Dolomites. Gros, massís i amb aspecte impenetrable....
Croda del Becco, des del llac de Braies

El dilluns 30 de juliol vaig començar un periple dolomític, aprofitant l'avinentesa que la Marta i el Moi volien fer l'Alta Via número 1, la que surt del llac de Braies i...
Grand Tête de l'Obiou, per les Chatieres

Amb 2.789 m d'alçada, la Grand Tête de l'Obiou és el cim més alt del Devoluy, i també un dels més esquerps. Format com la resta del massís per calcàries senonianes...
Grand Ferrand, al Devoluy

Quan s'entra al Devoluy pel sud, el Grand Ferrand, que es veu des del coll a l'esquerra, impressiona. La segona alçada del massís, és un muntanyot. Després, mirant papers,...
Sbarre di Nebia.

La part de baix és un pèl rostollera ,cosa que s'arregla una mica entrant per la veïna Il Fantasma dil pasado tot i així ens tocarà fangar una mica abans d'arribar al...
Piaz al Saas Pordoi.

Tot i no ser la clàssica ni més guapa de la paret la via ens va agradar.L'hem trobat ben aeria i variada amb la típica escalada dolomítica farçida de trams atlètics. La...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (2)

12.07.17 - Refugi Dresdner - Refugi Sulzenau - Refugi NürnbergerEns llevem a les 6 com cada dia, no ens fa falta ni despertador. Sortim a les 7.30 i tirem vall a baix fins a...
Via gutierrez, el puto amo, a abella de la conca

Tornem a escalar a Abella de la Conca amb el PInto. La via d'avui és Gutièrrez, el Puto Amo. És una via dedicada de Los Galls al company Joan Gutiérrez que és segurament...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (1)

Aquest estiu, dotze companys del Centre hem fet un trekking d’una setmana, del 8 al 15 de juliol, per l’Alta Via de Stubai, al Tirol austríac. Aquesta és la crònica de la...
Serrat del Coniller, via Liebe Claudia

20.09.17  Un capvespre, tot navegant per la xarxa, un pensament va guiar-nos cap al Coll de Nargó, cap a al serrat del Coniller, cap a la via Liebe Clàudia...El serrat...
15 anys de... la Cobra al Roget.

La paret del Roget és possiblement de les menys concorregudes del Pedraforca. Jo mai trobava el moment per anar-hi: a l'estiu massa calor, a l'hivern massa fred i a entretemps...
ANSÓ. PILAR D'ANSÓ. Via ESPIRITU DEL BOSQUE.

13/07/17. Avui ens dividim en dues cordades, el Juan Carlos i el Josep van a la via Camille de la Paret d’Ur. Amb el Remi anem cap el Pilar d’Ansó. Quan passes pel congost...
Ascenció al mall pintrat

A l'hivern quan esquio pel plans de l'Hospital de Benasc hi ha una muntanya que m'atreu amb força. Es tracta del Mall Pintrat que creia que era un xic complicat. El cap de...
Dia de Lluna al Vallibierna.

Aprofita molt bé un pany de paret que a priori sembla que hagi de donar menys de si.Escalada força llarga i homogènia on hi trobarem una gran varietat d'estils.La roca bona...
Muntanyetes i Serrat Gran

var Latitud_sortida = 42.284255; var Longitud_sortida = 1.891254; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Costes de la Guineu. Serra de Sant Joan 10.

En les enquestes sobre el terreny vam topar-nos amb el senyor Joan de Cal Caseta de Montanisell que després d'aclarir-nos algunes dades toponímiques, en saber el nostre...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Roca de Ponent, via Aresta GER

15.03.17  Quan entre muntanyencs parlem de “granit”, immediatament evoquem records de crestes pirinenques, però per tastar un bon “granit” no cal anar tan lluny ja...
Volta al Pedraforca

Per aquells que no es veuen amb cor de ni amb forces remuntar 900 m. de desnivell en un no res per a tornar-los a perdre tot seguit, o per als qui els genolls o el vertigen els...
Tour del Gran Paradiso

Seguint la tònica d’anys anteriors, aquest estiu també hem fet un petit trekking de muntanya de durada aproximada d’una setmana. La ruta ha travessat les valls de...