Terradets

GR1: Hostal Roig - Benavent de la Conca

El dia que vam fer aquesta etapa del GR1 amb tota la colla de caminadors, al desembre de 2015, la Magda no va poder venir. Era una assignatura pendent que havia de recuperar i...
EVA BAEZA 370m. 6a/A1 OBLIGAT-TERRADETS

Avui vos unflaré lo cap donant-li  tombs a una reflexió del nostre Jèsus…un tio molt ben preparat en el tema del medi ambient…es enginyer de no se que , però...
El pal de la w

DIMECRES, 19 D’ABRILFa molt dies que no coincidim amb el Josep, però ara desprès de les festes ja toca tornar a fer escapadetes.Aquest dimecres sembla que tota la bona...
PELADET ORIENTAL. Via CARALL TREMPAT.

10/04/17.  Rúbies és sinònim de soledat i tranquil·litat on sembla què el temps s’aturi.A l’esquerra del Peladet Oriental crida l’atenció una marcada agulla, el...
Camarasa - Solàrium - 08-02-2017

La zona del Solàrium a Camarasa és una zona d'escalada esportiva sota el paraigües del Mont - Roig. Un lloc encisador per els dies de vent i fred, on la roca és...
Via Smoking a les Bagasses

La nostra intenció per aquest dissabte era anar a Montserrat per fer una que fa dies que ens la miràvem però no trobàvem el moment d´anar-hi, la via Rosaura als Plecs,...
Promio Moreno a Roca Regina.

Una clàssica de la paret molt guapa i variada: fissures atlètiques, plaques d’adherència, diedres... Totes les tirades valen molt la pena!!! potser L9 no tant com les...
El Cogulló de Meià

31.10.16  Els topònims Cogulló i Cogulla, juntament amb els seus derivats (que venen a definir generalment una muntanya cònica amb el cim pla o arrodonit) són...
Mont-roig: la canal de l'agulla dels pelats

Mai no acabes de conèixer prou la muntanya doncs sempre pots descobrir racons inesperats. Avui he pujat al Mont-roig buscant una alternativa a la drecera que baixa decididament...
L'Escurçó a la Paret del Peladet.

La paret del Peladet del congost de Terradets és un lloc que no tinc massa tirada a anar-hi. Gairebé totes les vies que hi he fet m'han costat o fins hi tot m'hi he baixat....
Via Reina-Puig a les Bagasses

Després de plantar-nos davant la paret de les Bagasses a Terradets i apretar prou el primer dia a la TIM, el segon ens decantem per la Reina-Puig, una de les de la paret que no...
Via TIM + Merchely a les Bagasses

Aquesta ja és de fa dies. Marxem un parell de dies cap a Terradets amb la Cristina i en Toni, i de camí ja decidim les vies on ens posarem. En Toni llegint al llibre de...
Espero de la paret de l'isard: via de la seam

Hi ha vies que en el seu moment es van posar de moda i van tenir un gran renom però que després, sense saber gaire perquè, van caient en l'oblit. Ja no apareixen per...
La Cha Cha Cha a la Paret de les Bagasses.

Encetem l'any a la Paret de les Bagasses de Terradets en aquest hivern que no és hivern ni és res. Suposo que d'aquí quatre dies em penediré d'haver escrit aquestes paraules...
GR1: Corçà - Palanca d'Àger

Segona etapa del GR1, avui per terres del Montsec. Hem arribat amb l'autocar al poblet de Corçà, on vam acabar l'etapa anterior. Ja ens esperaven en el bar del poble amb els...
Via anglada guillamon

DISSABTE, 03 D’OCTUBREA mitja setmana encara tinc un nus a l’estomac pensant amb l’escalada del dissabte passat, però el fet d’haver vist i parlat amb el Lluis aquests...
Mal temps a Broate

Ahir al vespre vam anar a dormir en el refugi lliure de Broate amb un cel ple d'estels, convençuts que avui seria una gran jornada de muntanya. Tot i que les previsions...
Ascensió i volta a Sant Corneli

Pujant del pla de Lleida i un cop superat el Montsec pel Congost de Terradets, s'obre davant nostra la part baixa de la comarca del Pallars Jussà. És en aquesta zona on podem...
La Coma de Meià en BTT

El Montsec de Meià (conegut també com de Rúbies) és un dels tres massissos que formen aquesta serralada pre-pirinenca, la "muntanya de Ponent" per excel·lència, i que...
Via Amanita Moscata a Terradets

Dies enrera, es reuneixen en Ricard, en Ramon, i en Toni per anar cap a Terradets. Es decideixen de posar a la via Amanita Moscata, i així ens en fan cinc cèntims...1er. llarg...
Castells del Baix Pallars

//--> Castell de Mur, una gran fortalesa Pedalant amb vistes cap al pantà de Terradets Creuem diversos poblets petits Cementiri i...
Ports d'àger. ares i fontllonga

congost de TerradetsSortim d'Alcover amb l'Adrià sobre les 10,30h i arribem a Gerb cap a les 11,45h. La idea és fer la volta al Montsec d'Ares pel coll que porta el mateix...
L'Encontre Literari a la Paret de la Fontfreda.

Feia tants dies que no anava a la Paret de la Fontfreda de Terradets que ja ni m'en recordava de com arribar-hi (per dir-ho d'una manera). Avui hem anat a repetir l'Encontre...
Love climb: l'aguelleta de l'os

Anys 70 en Quim Lores fent el salt de gegantSi no sabeu on està l'Aguelleta de l'Os crec que teniu menys de 50 anys i no sou escaladors de les terres de ponent. Als anys 70...
Descobrint montsec: roques blanques

Mai s'acaba de conèixer prou el Montsec. Sempre té racons amagats allí on menys ho esperes. Ahir vaig tenir una agradable sorpresa. Per situar-vos Roques Blanques és el...
Via lo gall pinto

DIUMENGE, 15 DE FEBRERUn altre cap de setmana amb el temps insegur, aquest any costa desempallegar-nos de l ‘hivern.Tot i que donen pluges esporàdiques pel matí en molts...
Francesc Guillamon

Mor a Barcelona l’escalador, pioner i capdavanter, Francesc Guillamon. Un dels grans de l'escalada Catalana. Francesc Guillamon Nieto (Barcelona, 1933)...
Aqualum a la Paret de les Bagasses.

Val la pena aprofitar aquests dies amb matins freds i migdies suaus per escalar les parets enclotades de ponent abans no hi hagi boira. Com que l'altre dia al company li va...
Això no quedarà així....

De tots es sabut la meva posició sobre el Rally  cel.lebrat el cap de setmana al Congost de Terradets.Aquest any vaig fer com a protesta un post satíric mes suau del que...