Tivissa

"A per la Cabra" 2017-2014 Mix

Espectacular vista del Tossal de la Pena-roja!Nou post narrat pel bon amic Antoni Larrull del nostre tomb per terres de Tivissa, una ruta "per picar pedra". M'ha portat molt...
Penya Roja. Via Mariano

Aquest dissabte baixo a Tarragona, en concret a la zona de Tivissa que enacra no coneixia. Allí m'espera el Toni i anem al Morral de la Penya Roja a escalar la via del...
El Castell de Móra d'Ebre (un dia, un lloc)

Un sol rabent ho il·lumina tot, ho daura. Malgrat això, els darrers termes, la llunyania, queden visibles però difusos. Els molins de vent moderns, els nous gegants...
El Montsant des d'Escaladei

28.01.17  Diu una vella llegenda que el rei Alfons d’Aragó va encarregar a un parell de monjos cartoixans que cerquessin un indret adient per a construir-hi un monestir....
El Torn (152 m). La muntanya nuclear.

IntroduccióUs proposem una ascensió curta a un cim baix però amb vistes àmplies. Entre l'Hospitalet de l'Infant i la central de Vandellós, s'alcen 2 bonys a davant de la...
Via slastic

DIMECRES, 26 D’OCTUBREAra que el dia comença a fer-se curt, és el moment d’anar a escalar a zones de poca envergadura  i amb aquesta premissa decidim començar a...
Mola de Genessies, aspre bellesa...

Les Muntanyes de Tivissa-Vandellós ofereixen molts atractius als soferts caminadors, si són prou àgils per no punxar-se amb les màquies, tenen la pell prou dura, o bé els...
El Montsianell

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta: No he pogut localitzar cap topònim.Dades geogràfiquesLloc geogràfic:Delta de l'EbreLloc...
Molló Puntaire

Ascensió al Molló Puntaite, punta cimera de la Serra de Mestral, a les Muntanyes de Vandellós, de 728 m. Aquesta punta també forma part de la llista dels 100 cims de la...
Coll de Pins, l'avantsala de Cardó

Un altre de la llista dels 100 Cims es troba a l'extrem nord de la serra de Cardó, quan aquesta perd ja el seu nom baixant cap a Rasquera. La inclusió del Coll de Pins en la...
La Tossa de Tivissa

29 de setembre de 2013Visita a la muntanya de Tivissa per assolir un dels seus cims més emblemàtics: la Tossa, de 718 mts. Un altre dels 100 cims de la FEEC. Sortim del...
GR 171: la Morera de Montsant - Albarca

Anterior:Riu Montsant - la Morera de M.A la Morera de Montsant no vaig trobar lloc per dormir però sí per dinar, tot i arribant cap a les 4 de la tarda. Sabent que se'm faria...
GR 171: Garcia - Riu Montsant

Anterior:Gandesa - GarciaDe tant en tant, me'n recordo que tinc pendent  aquest GR que vaig començar al 2009; feia gairebé dos anys que m'hi vaig acostar per últim...
Mola de Genessies

Abril 2013.Entre les comarques de la Ribera d'Ebre i el Baix Camp, a les muntanyes de Tivissa-Vandellòs, trobem la Mola de Genessies. Un impressionant monòlit de roca,...
De l'Hospitalet a Bellmunt del Priorat

Hem quedat a prop de les 9 al polígon de les Tàpies de l'Hospitalet, l'Avi ve tard i entre una cosa i una altra comencem la sortida passades les 10.Amb el Toyota i el...

Puig de la Cabrafiga (614 m.)

Dissabte 30 de maig de 2015Hora de sortida: Dos quarts de set del matí.Ubicació: Comarca del Baix CampTemps aproximat: 5 h. 30 m. (10 km.)Desnivell: 633 m....
Avenc de Vandellós (1)

El passat dijous 05.03.2015 van visitar aquesta interessant cavitat, una de les mes rellevants del Baix Camp. Com ve sent habitual l’objectiu d’una setmana és fixa en la...
El Torn, Mar i Muntanya en petit format

El dia anterior a Nadal, en un dia rúfol, vam fer una sortida per la platja...i per la muntanya, o sigui un matxembrat d'aquests que només ens pot oferir el nostre...
L'Avenc de l'Espadella. Tivissa (2).

... segueix de l'apunt d'ahir...Es una entrada rodona amb un parell de spits que dona pas a un pou ampli i vertical de 12 mts. i que enllaça amb un altre de 24 mts. amb un sol...
Avenc de l’Espadella a Tivissa (1)

Comencem l’any amb la visita a aquest avenc que des fa moltíssim temps, teníem ganes d’anar-hiLa informació i coordenades que trobem a Espeleoíndex  son correctes,...
22 de març de 2014. Vies ferrades de Tivissa.

Matinal ferratista, amb la bona companyia de Angel i Pep. Vam començar amb la Via ferrada de la Foix i després vam fer la de la Margarida.Ferratistes: Àngel, Pep, Eulogio,...
Capafonts - la Mussara - Capafonts

Si ja havia estrenat l'any fent muntanya, quina millor manera per continuar-lo? El dia després de pujar pels voltants de Tona (aquí) vaig voler canviar d'ambients i vaig...
Vandellòs per la Portella

Vandellos from Txaeska on Vimeo. Era la tercera vegada que pujava al Corral del Pinxo pel Coll de les Portes i la Portella. La segona va ser ja fa aproximadament uns 10 anys i...
Cabrafiga, entre el mar i la muntanya

Els amics del grup de Senders Flix van preparar una sortida a un d'aquells cims que havia vist moltes vegades des de sota però al que mai m'acabava de decidir a pujar. Situat...
UT LES FONTS 2014 o el plaer de córrer

Divendres a la nit començava la festa, començava la UTF’2014. Una nova il·lusió posada en marxa enmig de la precarietat, de les retallades... però també d’un esforç...
A per la Cabra!!!

A Per la Cabra'14 from Txaeska on Vimeo. Com que “la cabra tira al monte” aquest diumenge vaig anar a Tivissa “A per la Cabra” (sé que és un recurs fàcil però...
Cursa de Miravet 2014

Tot comença un bon dia, 23 de febrer en la bonica vila de la Ribera d’Ebre. Aquell dia es celebra va una de les curses amb més carisma de tot  el circuit ebrenc de...
Integral a la Serra de Llaberia

Una d'aquelles que portava al cap feia molt de temps... Ja havia fet més d'una incursió per la Serra de Llaberia, que vaig començar a descobrir en fer el GR 7 al 2006;...
Cova del Janet

Acabem els dies de festa aprofitant el pont de reis per tornar a terres de Tarragona.En aquesta ocasió anem a prop de Llaberia a fer  La Cova del Janet  i al...