Torrent

De Can Maçana a la Roca Foradada (926 m)

Dimecres 11 d’octubre de 2017MatinalHora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Anoia.Temps aproximat: 2 h 15 mDesnivell: 170 mDificultat (1): Fàcil.Programa:...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (1)

Aquest estiu, dotze companys del Centre hem fet un trekking d’una setmana, del 8 al 15 de juliol, per l’Alta Via de Stubai, al Tirol austríac. Aquesta és la crònica de la...
Autocar del cel: castellbó - la seu d'urgell

Aquest diumenge hem fet la darrera sortida de la travessa en 4 jornades de Sort a La Seu d'Urgell. La meva valoració de tot el conjunt és molt positiva doncs em sento...
Valls de la Portella

var Latitud_sortida = 42.101298; var Longitud_sortida = 1.843492; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Forat Gran de la Feixa Alta i Gran Diagonal

No fa gaire que vam fer l'ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca per la Gran Diagonal, de manera que aquesta activitat encara no la teníem caducada. Avui, però, hem...
Rasos de Peguera en BTT

var Latitud_sortida = 42.101381; var Longitud_sortida = 1.843653; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Concurs Fotogràfic de la SEAS 2017

Aquesta foto ha guanyat el primer premi i el premi de la votació popular. Feta a Ridolaina (Cerdanya)Imatge presa al torrent de l'Infern, prop de Casserres (Osona)Imatge presa...
Foradada de Pi en BTT (curta)

var Latitud_sortida = 42.368109; var Longitud_sortida = 1.780078; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Robiñera

El Robiñera és una muntanya important i singular, però per la seva proximitat a l'altiva "La Munia" fa que pateixi una evident marginalitat. És la més meridional, i una...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Excursió pels Cingles de Vallcebre

De retorn de vacances hem fet una excursió pel Berguedà; concretament pels cingles que envolten la població de Vallcebre. És una excursió sense complicacions, amb grans...
Cercle i Gran Tuc de Colomers (2.936 m)

Dissabte 26 d’agost de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Val d’Aran.Temps aproximat: 11 h (fins al cim) – 7 h (circuit dels llacs)Desnivell:...
El Castellot (Orient - Bunyola)

OrientExcursió de pocs quilòmetres que ascendeix al puig del Castellot pel seu vessant sud-oest. Aquest cim es troba a la vall d'Orient, entre el Freu i el pas de s'Estaló....
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Passejant pels Encantats a Vilamala.

Quan era adolescent vaig fer una excursió pel clot de Vilamala i vaig quedar-me impresionat per uns enormes forats que hi havia al mig d'una paret. Els anys han passat i un...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Canal d'Urús i Covetes de Riu

...segueix de l'apunt d'ahir...El que denominem Canal d'Urús o Canal del torrent de la Font Llebrera és una curiosa excavació penjada d'una relativa modernitat, destinada...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...
Via directa al Balandrau

Quan vaig tenir coneixement de la ruta directa al Balandrau —del jaçal de Costa Rubí al cim, pel barranc de les Llosardes—, de seguida vaig voler anar-hi. Vaig llegir els...
Els Àngels

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Aparcament-Coll de la Magrana-PK 14 GIV-6703-Vessant nord puig d'en Llac-Puig Redó-Puig...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Indignats a la Codolosa.

Una més de la Codolosa!, bones plaques amb alguna feixa i anar marxant.Netejada de terra i vegetació pels obridors,merçi!.Hem enllaçat les dues primeres tirades amb 55 m...
El barranc de Binigaus i la cova dels Coloms

Talaiot de Binicodrell El barranc de Binigaus comença a la localitat del Migjorn Gran i acaba a la platja de Binigaus, prop de la platja de Sant Tomàs. En aquest barranc podem...
ANSÓ. PILAR D'ANSÓ. Via ESPIRITU DEL BOSQUE.

13/07/17. Avui ens dividim en dues cordades, el Juan Carlos i el Josep van a la via Camille de la Paret d’Ur. Amb el Remi anem cap el Pilar d’Ansó. Quan passes pel congost...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Refugi de puigcercós-sant pere de serrallonga.

Excursió amb sortida des del Cobert de Puigcercós, vorejant en el seu inici la part alta de la riera de Merles. A mig recorregut visitarem l'ermita preromànica de Sant Pere...
Pel camí ral de Mura

1.07.17  Matinal per indrets de la serra de l’Obac amb la intenció d’establir un itinerari relacionat amb el bandoler Jaume Masferrer, àlies Tocason, que publicarem...
Tuc deth Pòrt de Vielha

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Boca sud túnel de Vielha-Bosquet des Paus-Pletiu dera Escaleta-Estanh Redon-Tuc deth Pòrt de...
Sobirà catarra (II): lo Covil

Distància: 40 km.Desnivell: 1800m+/2100m-. Dificultat: mitjana, molt puntualment mitjana-alta.Durada total: 8 h.Segona jornada compartida al Sobirà i tenint en compte que en...