Tren

Gran fons d'ontinyent + btt

Calfonada al gran fons per remuntar fins la 83 posicio de 500 en una cursa trencacames on hi habia que fer 2 voltes a un circuit de 5 kms, i el diumenge a patir les...
Juverri

Juverri és una partida de Farrera, entre el coll de So i els barrancs inaccessibles que cauen sobre Romadriu. És un territori de boscos i pastures, un indret idíl·lic, amb...
Passejant per la serra de la guineu

Avui he tornat a fer vaga a l'escola. El motiu: No podem tolerar que hagi presos polítics a l'Espanya feixista. Perdoneu que em posa en temes polítics però des de...
De Viliella al Molí de Salt (1.565 m)

Dimecres 1 de novembre de 2017Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 1 h 15 (3 km) + 1 h 30 (4 km)Desnivell: 60 m + 240 mDificultat...
Barraques de la Serreta. Freginals

8 d'octubre de 2017Dos anys després de la visita a les barraques de la Serra, i un altre cop sota l'expert guiatge de Sisco Accensi dels Pedrenyers del Montsià, i aquest cop...
Transpirenaica catalana en BTT (1)

Después de medio año preparándonos para realizar la ruta Transpirenaica catalana en BTT, de Llançà al Pont de Suert (475 Km en diez etapas), el pasado 5 de agosto llegamos...
Barraques de Les Serres. Freginals

8 de novembre de 2015De la ma de l'amic Sisco Accensi, del centre d'estudis els Pedrenyers del Montsià, bon coneixedor de las Serra, i dins la programació anual de sortides de...
De ca l'ample

Son de la llarga, 6b/Ae (120 m) Pollegó Est, Montserrat.*Aquesta via es troba en una zona sotmesa a regulacions.Tot va començar fa un parell de mesos sota d'uns grans...
Via Núria a les Moles de Sant Honorat.

Llàstima que a partir de la segona tirada el tema s'arrampi ja que fins aquí gaudirem d'una escalada ben vertical i sostinguda,amb un rocam prou sanejat com per no tenir cap...
Passeig per les fonts d'Horta de Sant Joan

Distància: 7,8 km - circular, senyalitzadaDificultat: baixaDesnivell: 170mComarca: Terra AltaRuta extreta de NaturaLocal Primer fem una ruta circular d'1,6 km on...

Per la Castanyada al coll de Noufonts

Octubre s'acaba i és sinònim de Castanyada i Tots Sants. Ara la canalla ens fa reviure aquestes tradicions amb aquella intensitat de quan érem nens, tot i que, molt...
Cim d'en Galileu per la cara Nord

Canal NordFa uns anys ja pujàrem a la mola d'en Galileu per la magnífica canal nord. Avui tornem a pujar-hi amb els companys Biel i Agustí que no la coneixen. La idea inicial...
Aigua de Valls

var Latitud_sortida = 42.132893; var Longitud_sortida = 1.667085; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Aresta ribes - vidal a la roca regina

Sortint de la boiraHi ha vies que fa molt temps que els hi vas darrera i avui després de molts anys he pogut realitzar-la. Em sento espcialment content d'haver-la pogut fer....
Cap de boumort

Venir a la Serra de Boumort en l'època de la brama dels cérvols era una experiència que ja feia molts anys que parlàvem de fer, peró que finalment sempre quedava posposada....
Miradores de rebilla – escuaín

Magnífica excursió que recomanem fer a la tardor. Ens ofereix la possibilitat de veure el Trencalós i moltes aus carronyaires majorment, en el seu hàbitat natural. A part...
Pallers - Caro - Tubo

14 d’octubre de 2017Nova visita al cim dels Ports, Mont Caro, de 1442 m. Aquesta vegada repeteixo part de l’itinerari que ja vaig publicar el 2014:...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (2)

12.07.17 - Refugi Dresdner - Refugi Sulzenau - Refugi NürnbergerEns llevem a les 6 com cada dia, no ens fa falta ni despertador. Sortim a les 7.30 i tirem vall a baix fins a...
Serra de Montsent

var Latitud_sortida = 42.101629; var Longitud_sortida = 1.844043; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Volta a la Moleta de Pastoritx

Valldemossa des del mirador des MirabòUna agradable excursió matinal pels voltants de Valldemossa. Itinerari: Valldemossa - Cases de sa Coma - mirador des Mirabò - pou de neu...
Via gutierrez, el puto amo, a abella de la conca

Tornem a escalar a Abella de la Conca amb el PInto. La via d'avui és Gutièrrez, el Puto Amo. És una via dedicada de Los Galls al company Joan Gutiérrez que és segurament...
Congost del regué: agulla dels rellotges

Fa uns dies en Jordi Marmolejo va penjar al Facebook de la SEAM una ressenya  de l'Agulla dels Rellotges. Es troba  a la carretera de Baldellou a Camporrells, a...
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Lligallo Reial - Barranc de l'Egüeta

17 de setembre de 2017Seguint la meva falera de trobar indrets singulars de la serra del Montsià, tant pel que fa a la presència humana, a l’aprofitament de l’escasa...
Autocar del cel: castellbó - la seu d'urgell

Aquest diumenge hem fet la darrera sortida de la travessa en 4 jornades de Sort a La Seu d'Urgell. La meva valoració de tot el conjunt és molt positiva doncs em sento...
Cap de Boumort (2.077 m.)

var Latitud_sortida = 42.238221; var Longitud_sortida = 9.966053; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Via VALLE DE CANFRANC. El Tobazo. Canfranc

Dimecres 27 de setembre de 2017Aquesta part del Pirineu es del tot desconeguda per mi i en proposen una via molt llarga però totalment equipada amb parbolts de 8mm. La paret es...
Olvena.  crestas de la cruz.

Olvena. crestas de la cruz.

28/09/17. Després de la cavalcada al Tobazo d’ahir, avui retornem, però fem una parada a Olvena per fer les “Crestas de la Cruz”. Deixem el cotxe a...
La Codolosa Central

La Codolosa CentralUn racó agradable per fer una matinal, rapida o un capvespre agradable.Aproximació  :El  camí, que se esta imposant, surt de la part superior de...
La nova joia d’Atapuerca.

Reproduïm, adaptat i en versió catalana, l'article publicat per Josep Corbella en La Vanguardia el 29.07.2017L’arqueòleg Eudald Carbonell ens guia en una visita al jaciment...