Tuixent

Via normal a l'agulla de coll de port

Vista des del cim.Tinc un bloc d'escalada on penjo les meves escalades (Escalades per a tontos)però crec que el que he fet avui, tot just ratlla la línia de l'escalada, així...
Pel camí de la mina de bauxita

Segurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de Bauxita del nostre poble.No penseu...
Les imponents fonts de les feus

Aquesta setmana santa ha estat una passada. Tothom pujava a les Feus (localisme de la forma Deus). Una deu és una font, o surgència. Fa anys havia pujat a l'estiu i la veritat...

Coll de Mola (1.821 m.)

Dissabte 29 d’octubre de 2016Sortida a la recerca de boletsHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarques de l’Alt Urgell i el Berguedà.Temps aproximat: 4...
Per les fonts del barranc de la peguera (tuixent)

Aquest estiu m'ha donat per recórrer les fonts del terme de Tuixent. La majoria ja les coneixia, bé, mai ho coneixes tot però, i avui he volgut anar pel barranc de la...
Per les mutanyes de les hores (ibon de plan)

En el massís del Cotiella hi ha una carena plena de referències horàries. De pics de Migdia n'hi ha bastants a les nostres muntanyes (Tuixent, Montsec,...). Generalment...
Cap del Verd des de Gósol

Feia temps que la Serra del Cap del Verd estava en el punt de mira, però per un motiu o per un altre no m'hi havia acostat mai; segurament és que queda eclipsada per uns...
Per la font d'amunt, entre pins, avets i faigs.

Primera pregunta que us heu de fer: On està la Font d'Amunt. És normal que us la feu doncs jo si no arriba a ser per les informacions que en va donar en el seu moment en Joval...
Port del comte i valldan

L'últim cop que vaig sortir amb l'Adrià va ser per fer la volta al Montsec amb bici de carretera. Les últimes paraules que vam creuar a mode de següent "repte" van ser:...
Pels pins monumentals de l'arp

Com es possible que tants anys caminant per les muntanyes de Tuixent no conegués els pins monumentals de l'Arp?Va ser casualment, buscant informació del Roure monumental, quan...
Somiada agulla de coll de port

Inici de la viaPrimer llargL'any passat vam estar equipant vies esportives a l'agulla de Coll de Port (a la carretera de la Coma a Tuixent). Sempre m'havia fet il·lusió pujar...
Pedals del Pedraforca

"Pedals del Pedraforca" és el nom que rep la ruta BTT que circula per la zona fronterera del Berguedà, l'Alt Urgell i el Solsonès, una zona de muntanya a la que no solem anar...
L'avenc del Circuit.

Eixint de l'avenc del Circuit.       El giny dels croponios.           Arribarà un moment, després de mesos o anys trescant...
Volta al Cadinell

//--> Pujant per la pista per sobre de Josa Al fons el Pedraforca Arribant al coll de Jovell Carrers costeruts a Cornellana...
Volta pel cadí-moixeró

Quedo amb Juan Carles. Sortim d'Alcover i agafem direcció Solsona i St Llorenç de Morunys per pujar el coll de Port i baixar a Tuixent i Josa de Cadí. Aparquem el cotxe i ens...
Ascensió al cadinell

L'ermita de Josa i el Cadinell altiu.( Em vaig a sopar, després m'hi posaré... perdoneu les lmolèsties)Avui teníem el dia del gos i em decidit pujar al Cadinell. El Cadinell...
El roure monumental de tuixent

EL ROURE MONUMENTAL DE TUIXENTEn el terme de Tuixent hi ha un arbre monumental (encara que no estigui recollit per l'inventari del Departament de Medi Ambient de la...

En el terme de Tuixent hi ha un arbre monumental (encara que no estigui recollit per l'inventari del Departament de Medi Ambient de la Generalitat). Es tracta d'una excursió...
Travessa integral del moixero-cadí

Els expedicionaris al coll de PalAquest estiu una colla del Centre vam tornar a fer la Travessa integral del Moixeró-Cadí. No és una excursió complicada però si que té un...
Roca de santalò: una estalada al cim

CAMINADA POPULAR DE LA FESTA MAJOR DE TUIXENT SI VOLS VEURE TUIXENT AIXÍ HAURÀS DE PUJAR AL SANTALÓEnguany a la festa major hem decidit fer-la grossa. Volem posar una...
Cap del Verd, 2282 m. Un mirador superb.

IntroduccióAquesta setmana he decidit anar a una zona que tenia a la llista de pendents des de feia temps, la Serra del Verd. Mirant les diferents opcions, he vist que es pot...

El Cap del Verd amb esquís

Per aprofitar la neu sense els patiments hivernals de les pistes forestals colgades de neu des de molt avall, una esquiadeta per la Serra del Verd: el Cap del Verd (15.03.2014)....
Volta al Pedró dels Quatre Batlles (2387 m)

Ja fa dies que tinc ganes de fer una matinal entre setmana, però em costa trobar companyia. Avui he pogut enredar al Joan i anem a estirar les cames al Port del Comte. Sabem...
Excursio planells del sastró

Fa dies que no escrivia res i damunt de la taula tenia el fulletó de la Ruta de les plantes medicinals als Plans del Sastró. És una bella caminada, curta però que no...
Roc punxent de coll de port

Pujant de la carretera de la Coma a Tuixent, passat un restaurant - actualment tancat - en un revolt de la carretera apareix, de forma sobtada una agulla. És només un moment....
Gr-7 camí ral per la vall de tuixent

ARTICLE ENCARA NO ACABAT. ESTEM TREBALLANT PER VOSTÉ PERÒ ARA TINC SON I DEMÀ HO ACABARÉ..Segona etapa del camí ral de la Seu d'Urgell a Solsona amb l'autocar del Cel. Avui...