Tunels

Aresta ribes - vidal a la roca regina

Sortint de la boiraHi ha vies que fa molt temps que els hi vas darrera i avui després de molts anys he pogut realitzar-la. Em sento espcialment content d'haver-la pogut fer....
La volta dels tunels de villalonga 2017

Tercer any consecutiu baixant a Vilallonga per la via Xitxarra, no ha estat la trobada de tots els anys que organitzen Angel i Rafa mico, però amb 4 L'HEM FET spartanos...
La ruta del toll blau 16/7/17

Aquesta és una de les nostres rutes preferides per a marcar un abans i després en les nostres sortides estiuenques. és una ruta d'ambient festiu amb l'únic propòsit...
Sobirà/Aran catarra (i V): Mont-romies

Ens guardem per cloure la trobada '17 una ruta que sabem que agradarà segur: el bikepark d'Arties, anomenat Enduromies, un curiós joc de paraules entre la disciplina esportiva...
Pedreres subterrànies.

Dins la multitud de tipologies de les cavitats excavades artificialment (obtenció de minerals, conducció d’aigua, túnels ferroviaris/automobilistics, catacumbes, refugi,...
Refugi de Colomina

Aquest any, amb el grup del GR, hem organitzat la tradicional ascensió a un cim dels Pirineus com fem cada juliol. Aquest any el cim triat ha estat el Pic de Mainera, a la Vall...
The Sound of Silence a Surtana.

Sembla ser que és una de les vies fàcils més assequibles i repetides de la illa.La veritat és que l'hem trobat boníssima:sostinguda,amb ambient,prou variada i amb una roca...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Serres de Cavalls i Pàndols

var Latitud_sortida = 41.037769; var Longitud_sortida = 0.598349; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Díedre de l'Amistat.

En general és guapa,tot i que al segón llarg hi ha una mica d'herba que espatlla l'assumpte. Per poc que es fagi i es neteji una mica quedarà una via ben xula. El díedre és...
Túnels de lava a la Reunion (1).

La illa volcànica de La Réunion és ben coneguda per la seva natura, diversitat biològica i excepcional geologia, sovintejada pels amants dels descensos barranquistes, també...
El grau d'Olot i la mina dels Bandolers

25.02.17  Interessant ruta circular, d’uns 11,5 Km de recorregut i 545 m de desnivell, pels camins plàcids (i no tan plàcids) de la vall d’en Bas i el Collsacabra....
SERRA DEL TOIX. Via RUWA.

23/02/17. Avui ens llevem amb pluja, així què l’esmorzar s’allarga, consultant guies i ressenyes. A mig matí para i sembla què no aguantarà. Optem per...
Pla de les Palmeres (298 m)

Dissabte 4 de febrer de 2017MatinalHora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 2 h (5,6 km)Desnivell: 200 m.Dificultat (1): Fàcil.Programa:...
Severitat guarenca

Distància: 43 kmDesnivell: 1300 mDificultat: molt altaExposició: puntualment molt altaCiclabilitat de pujada: 99%Ciclabilitat de baixada: amb un moooolt bon nivell, 99,9%; amb...
Sender del Castell Vell SL® - C 100 (298 m.)

Dimecres 30 de novembre de 2016MatinalHora de sortida: 2/4 de deu del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 2 h. 45 m. (5,8 km.)Desnivell: 300 m.Dificultat (1):...
Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

390 Bassegoda (des de Can Gusti) 161116

390 Bassegoda (des de Can Gusti) 161116 Aquesta sortida la fem quatre xiruques de la costa. Sortim de Sant Feliu de Guíxols amb direcció Cassa de la Selva – Girona Salt...
De Lleida al delta de l'Ebre en BTT

Crec que pocs qualificatius podríem afegir al delta de l'Ebre. Per sí sol és un dels llocs més atractius del país, ja que la combinació de conreus, vistes, l'amplada de...
Excursió a la cova negra de tragó

No sóc un espeleòleg vocacional sinó que eventualment m'entaforo en algun forat. Però avui he tingut una oportunitat excepcional. En Satorra, ha organitzat una sortida...

Les millors rutes seguint túnels ferroviaris

El ferrocarril va suposar un important canvi en les comunicacions, aportant rapidesa i comoditat en els desplaçaments. Però la seva construcció ha de tenir en compte el...

Refugi antiaeri 307 Poble-Sec

Una visita més que obligada per entendre la Guerra Civil Espanyola. La visita és guiada i ens permet conèixer un dels 1400 refugis que hi havien a Barcelona i que...
 Les gorges de Nyer i la Capella de la Roca

Les gorges de Nyer ofereixen un espectacle grandiós en un lloc sorprenentment poc conegut.     Sortim de Nyer i enfilem per un camí asfaltat que es...
Refugi 307 (1)

Avui us presento un tema de memòria històrica que es situa en un soterrani artificial al Poble Sec de Barcelona que vaig conèixer en una visita organitzada pel MUHBA el...
Miretades espeològiques (13) Bor i Canela

Ramon Canela (1938-2015) rebé sepultura al cementeri de Bor. Va deixar dit que, ell volia en una tomba a la terra, però el van ficar en un nínxol! Se'n van aprofitar de que...
El Rabeig del Cavall

La cova del Rabeig del Cavall, semblava una menuda però interessant cavitat amb un petit rierol temporal que interceptava. Tot i no haver-hi estat mai, tenia un viu record, ja...
La volta dels tunels de villalonga 2016

Els Pedalsdeplom hem pres partit en la ja clàssica volta dels túnels de Villalonga, aquest any una mica més light sense la pujada al Benicadell. Bona volta...
Torrent  del tortuguer (trams equipats).

Torrent del tortuguer (trams equipats).

Els equipadors de la VF de la Cinglera del Resistent, ens obsequien amb un nou recorregut equipat que remunta el torrent del Tortuguer, des de la seva confluència amb el...
El pas Llis i la canaleta de Solleric

Pas LlisAvui proposem una excursió circular pels dos vessants del torrent d'Almadrà. La primera part, des del refugi dels Tossals Verds fins al pas Llis, discorre pel la...
Via Central al Morrón.

-Cordada: Pablo i Busquets.-Accés: Si arribem a Montanejos des d'Onda o Xèrica creuem el poble, els túnels que hi ha als estrets de Millars i arribem a un...
Faits d'hiver al Roger des Nugues. Presles.

Juntament amb el Pilier de Nugues són les dues clàssiques de la paret. Potser la Faits d'hiver te algún tram de placa més obligadet però en general crec recordar que són...
Puigsacalm (1.514 m.)

//--> Tram molt dret equipat amb cordes al Puig Tosell Caminant sota grans faigs Des de la carena veiem el Puigsacalm El Canigó a...
Caminito del Rey

//--> Tram inicial del Caminito del Rey, molt engorjat Les passarel·les, mirant enrere Ens acostem de nou a les parets i el terreny congost...
Vereda de la Estrella

//--> Camí de la Vereda de la Estrella Mina de la Probadora Alcazaba (3.364 m.) Alcazaba i Mulhacén, des de la Majada del Palo...
Pas des Pi (Sóller) 6-12-2015

La primera part d'aquesta ruta discorre pel camí del Metro que recórrer els contraforts sud-est del gran massís del Teix. El pas des Pi ens permet davalla per la inclinada i...