Turp

Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Cogulló de Turp (1.620 m)

Dissabte 15 d’abril de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 3 h 15 m (7,5 km)Desnivell: 415 m (acumulat)Dificultat (1):...
Tepuis Venezolans, coves i fauna. (1)

Inserim, en dues parts, aquesta interessant monografia, tot agraint al seu editor les facilitats que ens concedeix per publicar-ho a la web.Venezuelan Tepuis. Their Caves and...
Espluga de Fenollet (1). Serra de Sant Joan.

El dijous 15.12.2016 vam anar a la Serra de Sant Joan a cooperar amb els companys de La Seu que estan desenvolupant una interessant feina de visita de cavitats penjades. Tot i...
El Cogulló de Meià

31.10.16  Els topònims Cogulló i Cogulla, juntament amb els seus derivats (que venen a definir generalment una muntanya cònica amb el cim pla o arrodonit) són...
La Garma. Estudi de l'Art Paleolític.

La Garma: Un proyecto orientado al estudio del Arte Paleolítico, su contexto y su conservación.Pablo Arias y Roberto OntañonUniversidad de Salamanca 2014
Perú2016: trekking Huayhuash

d'esquerra a dreta, Nevado Jirishanca, Mituraju i RondoyEl Huayhuash és una serralada situada al S de la Cordillera Blanca, a uns360km de Lima. La seva orientació segueix la...
La muntanya de Santa Fe i el grau de Fenollet

2.04.16  Després que vam haver de suspendre el passat mes de març aquesta sortida per les males previsions meteorològiques, aquest primer dissabte d’abril ens hem...
Sant Honorat i la Roca del Corb

Primera visita a la zona de Sant Honorat i de ben segur que no serà l'última, ja que el curiós relleu d'aquesta zona el fa més que atractiu per la pràctica de...
El Cogulló de Turp (1610 m.)

Arriba la tardor i, com cada any, esperem que durant el mes de novembre comencin les nevades que assegurin una bona temporada d'esquí de muntanya. Mentre, el novembre és el...
Lo Cogulló de Turp

Vista cap al Sud des de lo Cogulló de TurpEl sector sud de la Muntanya d'Alinyà té una muntanya dominant, impressionant des de la vall del Segre: la muntanya de Turp. Animat...
Fans de la guillem arias a la serra de turp

Sortida del quart llargSom del club de Fans de Guillem Arias i avui hem decidit anar a fer la via que el Mestre va fer a la serra de Turp. Un paratge màgic, amagat de l'Alt...
Els cinc Miradors Naturals

Aquesta volta l'Helios, ens portarà per cinc miradors de les comarques de l'Alt Urgell i el Pallars Jussà.Anirem l'Helios, l'Avi, el Josep, en Ton i jo, cal remarcar que el...
Cogulló de Turp (1620 m). Quin mirador!

IntroduccióVisita a una zona poc freqüentada, lluny de l'excursionisme de masses i d'accés llarg per carreteres secundàries. Aquesta setmana anem a la comarca de l'Alt...
Trekking a la Cordillera Huayhuash. Part II

Etapes 3 i 4; passant de l'est a l'oest de la SerraladaEtapa 3/7. Huayhuash - VicongaRecorregut: Etapa curta. Ens hem llevat amb 2cm de neu i el dia està emboirat. ...
Pels voltants de la vall d'Alinyà

29.03.14  Estem a finals de març i tots sabem el que això significa: que la primera sortida col·lectiva de la primavera ja està aquí! Aquest cop ens trobem tots a...
El Cogulló de Turp i altres coses

23.02.14  La Serra de Turp és un massís calcari situat entre les comarques de l'Alt Urgell i el Solsonès. El seu punt culminant, el Cogulló de Turp (1620 m), és una de...
ALT URGELL Cogullo de Turp via G. Arias

Aquest cap de setmana intentem assegurar, fent cas als molines de torn, que han dit que el diumenge faria un bon dia. Així que fem cap a Oliana amb el Jaume, el Jordi i el...
La serra de turp. per què no?

Sempre va bé tenir un pla B i quan les coses no surten com volem. Un pla b que ens va anar molt BÉ.La serra de Turp s'alça imponent des de la plana encara que no és tan...