Una meravella

Pont de l'Afrau de Cortalets

var Latitud_sortida = 42.268505; var Longitud_sortida = 1.799859; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Vies elia i super amics

DIJOUS, 27 DE FEBRERNo es gens habitual que pugui sortir dos dies entre setmana però aquesta vegada he pogut fer-ho i cal aprofitar-ho.Ahir varem quedar amb l’Isabel per...
Resseguir els passos de george orwell a barcelona

De tant en tant em toca reunió a Barcelona aprofito el matí per descobrir racons de Barcelona amb una certa temàtica. En aquesta ocasió he volgut resseguir les passes de...
Vies el chico moñon + ermitaños

DIMECRES, 15 DE GENERAquesta setmana tan sols sortim el Joan i jo i la proposta que va fer-me és prou interessant i còmoda, tot i que una de les propostes ja l’he fet ,...
La meravella geologica: els feixants del montsec

L'excursió més superba del Montsec - al meu pobre criteri - és la que transcórrer pels Feixants del Montsec. És com anar amb un parapent i anar volant la cinglera del...
Barranc de la Font i de l'Aubelló. Xert

31 d'agost de 2019 Nova aproximació a les terres del Maestrat. Us proposo una passejada pel barranc de l'Aubelló i de la Font, de Xert, per gaudir del potent patrimoni de...
La grande dalle du claps: la sorpresa geològica

Després de pujar el Mont Aiguille, en Toni Vilaseca, coneix una contrada sorprenent on anirem a escalar l'endemà. Constitueix un complement perfecte.Le Claps és una meravella...
Nou sector d'escalada esportiva a fórnols

Farà un parell d'anys en Pep Puig de l'Arp i algú més que desconeixem van equipar un petit sector a la vora del poble de Fórnols (entre la carretera de La Seu d'Urgell i...
Via de la cobra

DISSABTE, 15 DE JUNYAquesta vegada vull començar la piulada d’una forma diferent. No tinc per costum criticar ni establir càtedra sobre les graduacions de les vies, de fet,...
Agulla dels Tres Ponts, via Aresta Idíl·lica

31.05.19  Ja fa temps vam visitar la serra de Sant Honorat per a fer-hi la clàssica volta per les seves ferèstegues moles conglomeràtiques, però mai hi haviem anat a...
Cova Calitra i Cova dels Mangotxos. Montsià

17 de març de 2019 Una altra aproximació a la zona més meridional del Montsià, entre els termes d’Ulldecona i Alcanar, per descobrir elements patrimonials i naturals...
Grimpant per vadiello: pico de boron

(estem treballant per vostè. Perdoni les molèsties. Article encara no acabat)En Caseret d'Alfarràs hem diu que ha fet una mega excursió i que em vol portar. No li puc dir...
Retorn a la cresta de la coma de geli

Després de 10 anys, he tornat a la cresta de la Coma de Geli. La sensació ha estat la mateixa que vaig tenir llavors: ambient màxim amb passos de pati com si fos una gran...
Siuranella: territori perdut pels excursionistes

He anat d'excursió pels vols de Siurana i crec que és un territori que hem perdut els excursionistes de sola de bota i que ens han pres els escaladors. Totes les parets estan...
Per les muntanyes de tian shan al kirguizistan

Si mires aquesta pàgina és perquè estàs interessat en el remot país del Kirguizistan (o Kirguistan). Si vols anar de viatge el meu primer consell és que hi vagis. Així de...
Castell del Coll de Som

16 de juny de 2018p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px Arial; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Aresta dels grillons

DIMECRES, 24 DE GENERAquest dimecres comença la rutina, el darrer mes he pogut sortir a escalar algun dijous , però ja està tot el que és bo s’acaba i a partir de demà...
La falda d'Oltà i Canelles

El terme de Benissa és tan extens i divers que tens de tot en pocs kilòmetres.L'exemple és l'altre dia que vaig començar a caminar des de la zona del Mas dels Horts en la...
El camí de la mina de vergós guerrejat

Hi ha dies que vas amb els companys i no saps com acabarà la cosa... i finalment surt un dia rodó. Serà per compensar els dies dolents.En Joan Vàzquez d'IPCENA ens va dir...
Trobada escaladors/es de la seam

Amb els companys i companyes de la SEAM (Secció d'Escalada i Alta Muntanya) del Centre Excursionista de Lleida (CEL) hem quedat el diumenge, 26 de novembre, per anar a escalar...
Lanzarote

Hem estat uns dies per aquesta fantàstica illa fent una mica de tot. Kite quan ha fet vent, bones onades per aprendre una mica de surf, i com no, escalar en uns quants llocs...
Valls de la Portella

var Latitud_sortida = 42.101298; var Longitud_sortida = 1.843492; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cercle i Gran Tuc de Colomers (2.936 m)

Dissabte 26 d’agost de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Val d’Aran.Temps aproximat: 11 h (fins al cim) – 7 h (circuit dels llacs)Desnivell:...
SuperTeixi, 6b (260 mts), Puntals d'Àger

No vaig tenir la sort de conèixer al Xavier Teixidó. Em diuen que era un muntanyer fort, amb mentalitat, multidisciplinar, i per sobre de tot, una persona de pau, de...

Txelada, a ritme de R'n'r

La ruta que vam fer el dissabte en què el Carles va celebrar la seva integral a les comarques catalanes vam pedalar junts gairebé tota la ruta, però en un dels descensos vam...
Faja de las Flores

var Latitud_sortida = 42.649608; var Longitud_sortida = -0.060711; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Fent trampa a la misión imposible

No ens amaguem de res. Hem fet trampa a la Misión imposible del Serrat del Poll d'Alòs de Balaguer. I creiem que és una opció molt interessant. Què passa? Doncs que en el...
Integral de la Serra de Malforat

IntroduccióLa ruta que us proposem és una meravella. Recorrerem íntegrament la Serra de Malforat, una serra secundària situada a cavall entre la Garrotxa i el Ripollès, a...
EVA BAEZA 370m. 6a/A1 OBLIGAT-TERRADETS

Avui vos unflaré lo cap donant-li  tombs a una reflexió del nostre Jèsus…un tio molt ben preparat en el tema del medi ambient…es enginyer de no se que , però...
Miqueluchi

DIMECRES, 25 DE GENERUna nova setmana amb el temps revolucionat, la veritat els homes de la meteo o posen força cru per dimecres, però tot i això em resisteixo a renunciar a...
El Castell de l'Airosa (Mas de Barberans)

Tenim aquesta meravella natural anomenada els Ports al costat de casa i no ens cansem mai d'anar-hi i descobrir més i més impressionants paisatges. Per aquesta zona ja havíem...
Forat dels lladres - abella de la conca

El Forat dels Lladres és una meravella natural prou desconeguda dels voltants d'Abella de la Conca. Els escaladors megacraks saben guardar el secret; però crec que és hora de...
Via MIQUELUCHI a la Pala Alta

Dissabte 19 de novembre de 2016La via Miqueluchi a la Pala Alta, es una de les clàssiques d'aquesta zona que em faltava per fer. Fa temps que li vaig proposar al Ricard i...
Sas de Stria, spigolo sud

El segon dia d'escalada a les Dolomites vam cometre un error de pollastres novells: vam anar a una via que a tot arreu deia que era molt concorreguda, sent diumenge i fent molt...