Va1

Ratpenats i coves. Perú.

Murciélagos y cuevas.Jean-Ives Bigot, James Apaéstegui & Xavier Robert.Prácticas de Palestina. Agost 2017.
Empentes a protegir. Perú.

Huesos y huellas a proteger.Jean-Ives Bigot, James Apaéstegui & Xavier Robert.Prácticas de Palestina. Agost 2017.
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Ruta del Ter

...
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Avenc del Pèndol. El Port.

Demanem el permís al Parc per l’Avenc del Pèndol i la Cova del Rastre.Es poden fer el mateix dia ja que son bastant a prop.Per arribar a la Cova del Pèndol hi han dues...
Carst evaporitic Italià.

Evaporite karst in Italy: a review.International Journal of Speleology.Maig 2017Selecció d'imatges de l'excel·lent fotograf Graciano A. de coves en guix italianes.
Avenc 600 (sis-cents). El Port.

Passem les cases dels Ports i enfilem la pista de la Mola de Catí. Un cop passat el desviament que porta al petit refugi i a la Cova Cambra, a uns 380 mts., deixem el cotxe.A...
TBO al Frare de baix.

Via encabida en el poc espai lliure que quedava a la paret. A la meitat del primer llarg passes molt a prop d'una assegurança de la via Estudiosos del massís, de fet no...
SERRA DEL TOIX. Via RUWA.

23/02/17. Avui ens llevem amb pluja, així què l’esmorzar s’allarga, consultant guies i ressenyes. A mig matí para i sembla què no aguantarà. Optem per...
PUIG CAMPANA. Via

PUIG CAMPANA. Via "DIEDROS MÁGICOS"

22/02/17. El temps sembla què canviarà així què avui què encara farà bo, aprofitem per anar al Puig Campana. Els plans van variant i al final amb el Xacó anem a la via...
GUADALEST. PENYA ALCALÀ. Via LA DIAGONAL.

20/02/17. Rebo un Wasap d’en Josep, el febrer volem anar a escalar a Alacant t’apuntes?... hi tant. Avui sortim cap a Alacant, el Josep Santasusana, Joan Brunet, Xacó, Xavi...
PIC DE COSTA PUBILLA 2055m, amb esquís.

16/02/17. Després de les últimes nevades han deixat un risc d’allaus 4 a la zona de Ull de Ter, on teníem intenció d’anar. Canviem pel  Costa Pubilla, un...
Santa anna. integral k-30

15/02/17. Aquest dimecres m’acullen els Joseps  (Estruch i  Solé), la proposta és anar a Santa Ana a fer la via K-30 i/o un altre. Just el dilluns en Joan Escuer i...
Garraf. penya segat de la falconera

14/02/17. Després d’uns dies rúfols avui anunciaven el mateix tarannà, però ha sortit un bon sol, un rampell i cap a Garraf, mar, sol i roca. Concentració,...
LA CORRIU. GUIXERS. Via

LA CORRIU. GUIXERS. Via "ESTIC ATONTAT"

7/02/17.  El 15 de novembre amb el Remi vam començar un nou projecte, pensàvem enllestir-lo en el dia però el primer llarg és va resistir, conglomerat Solsonès què...
MONT-ROIG. PALA ALTA. Via MIQUELUCHI.

6/02/17. Avui anem a Alós de Balaguer, però el vent bufa de valent, ens entren els dubtes i decidim canviar l’objectiu. Posem rumb al Mont-Roig, bon refugi per quan bufa el...
Montserrat.

4/02/17. Hi ha dies què les coses no surten com vols, avui ens hem deixar envoltar per les agulles i parets de la Montserrat profunda.
Ressenyes de Penya Senyal.

Després d'escalar el 50% de les vies d'aquest sector n'hem tret diverses conclusions:la roca no està massa pul.lida fins i tot és abrassiva en algunes rutes,la majoria de...
MONTSERRAT. MIRANDA DE CAN JORBA. Via SOL SOLET

25/01/17. Avui les prediccions son dolentes, les pluges i neu arribaran al migdia. Ens trobem al Bar Anna del Bruc, poc concorregut, per esmorzar i fer una mica de mandra, abans...
LA FORMIGUERA. Vies LO PEP i GARRETS-EUSEBI

19/01/17. Seguim sota l’onada de fred i ens toca cerca cares sud solejades, avui amb el Remi ens arribem a la Formiguera. Quan sortim del cotxe toca l’ombra i el...
Montserrat. esperons de fra garí.

18/01/17. Avui fa molt fred, l’esmorzar s’allarga xerrant amb el Josep Estruch i Josep Solé,  però al final ens decidim per refugiar-nos  als Esperons de Fra...
Forat dels Diners.

Sortim de Vilanova de Meià i avancem per la carretera passant “El Pas nou” per sota la Roca dels Arcs que s’aixeca imponent a la nostra esquerra.Continuem fins a...
MONT-ROIG. AGULLA DELS PELATS. Via RESOL.

11/01/17. Tornem al Mont-Roig, la boira avui no serà cap inconvenient per escalar, com ho va ser fa uns dies.  DADES Primera ascensió: 5/03/2014Per: Josep...
MONTSERRAT. ROCA GRIS. Via ESPARRAGUERA.

31/12/16. Com ja tenim costum amb el Jaume, quedem el darrer dia de l’any per acomiadar-lo escalant. La via escollida és l’Esparraguera a la Roca Gris, una clàssica...
TOSSA D'ALP 2537m, amb esquís.

29/12/16. Avui fem una ascensió clàssica, quan la neu està justeta, per fer una baixada més agraïda aprofitant les pistes. La neu caiguda a les nevades  abans de...
Prevenció i socors.

Prevenzione degli incidenti in grotta.Marco VattanoSSI 2009Il soccorso medico in grottaCNSAS & SNMSSI 2009
La carstificació dins les glaceres.

La karstificacion dans les glaciers: la physique des trous dans l'eau.Giovanni BadinoSpéléologie et karst: ressources Powepoint 2009. Societá Speleologica Italiana.