Va1

Serrat d'en Muntaner, via Traca i Mocador

Una tarda de gresca i xerinola de l’any 2012, un grup de joves que van sortir a passejar pel Clot de la Mònica van obrir, com qui no vol la cosa, una nova via d’escalada a...
Arnau oleguer

DIUMENGE, 18 DE MARÇAquesta setmana per temes personals no puc sortir el dissabte, però sé que el Visa i la Lluïsa surten el diumenge, per tant no em preocupa gaire i sempre...
Barranc dels Molins i Mola d'Ares del Maestrat

1 de gener de 2018Ares dels Maestrat, un petit municipi de l’Alt Maestrat, a 1195 metres d’alçada, és un d’aquells poblets de postal, amb carrers estrets i empedrats que...
Atenció!!! serra de busa.

ATENCIÓ. En Ricard Darder em fa arribar què hi ha una moratòria d'escalada, els mesos de desembre, gener i febrer, afectant a la vessant sud de la Serra de Busa...
Mas de Rosalea i Monte del Perro. Montsià

1 de novembre de 2017 Us presento un curt itinerari, del que jo anomeno "de recerca". No es tracta en aquest cas de fer molts kilòmetres o una volta espectacular. Bé,...
Puig de Millà (1.025 m)

Millà era uno de los pueblos más importantes de la Vall d’Àger. Para percatarse de ello solamente hay que fijarse en las dimensiones de la iglesia parroquial que nos da la...
Ratpenats i coves. Perú.

Murciélagos y cuevas.Jean-Ives Bigot, James Apaéstegui & Xavier Robert.Prácticas de Palestina. Agost 2017.
Empentes a protegir. Perú.

Huesos y huellas a proteger.Jean-Ives Bigot, James Apaéstegui & Xavier Robert.Prácticas de Palestina. Agost 2017.
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Ruta del Ter

...
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Avenc del Pèndol. El Port.

Demanem el permís al Parc per l’Avenc del Pèndol i la Cova del Rastre.Es poden fer el mateix dia ja que son bastant a prop.Per arribar a la Cova del Pèndol hi han dues...
Carst evaporitic Italià.

Evaporite karst in Italy: a review.International Journal of Speleology.Maig 2017Selecció d'imatges de l'excel·lent fotograf Graciano A. de coves en guix italianes.
Avenc 600 (sis-cents). El Port.

Passem les cases dels Ports i enfilem la pista de la Mola de Catí. Un cop passat el desviament que porta al petit refugi i a la Cova Cambra, a uns 380 mts., deixem el cotxe.A...
TBO al Frare de baix.

Via encabida en el poc espai lliure que quedava a la paret. A la meitat del primer llarg passes molt a prop d'una assegurança de la via Estudiosos del massís, de fet no...
SERRA DEL TOIX. Via RUWA.

23/02/17. Avui ens llevem amb pluja, així què l’esmorzar s’allarga, consultant guies i ressenyes. A mig matí para i sembla què no aguantarà. Optem per...
PUIG CAMPANA. Via

PUIG CAMPANA. Via "DIEDROS MÁGICOS"

22/02/17. El temps sembla què canviarà així què avui què encara farà bo, aprofitem per anar al Puig Campana. Els plans van variant i al final amb el Xacó anem a la via...
GUADALEST. PENYA ALCALÀ. Via LA DIAGONAL.

20/02/17. Rebo un Wasap d’en Josep, el febrer volem anar a escalar a Alacant t’apuntes?... hi tant. Avui sortim cap a Alacant, el Josep Santasusana, Joan Brunet, Xacó, Xavi...
PIC DE COSTA PUBILLA 2055m, amb esquís.

16/02/17. Després de les últimes nevades han deixat un risc d’allaus 4 a la zona de Ull de Ter, on teníem intenció d’anar. Canviem pel  Costa Pubilla, un...
Santa anna. integral k-30

15/02/17. Aquest dimecres m’acullen els Joseps  (Estruch i  Solé), la proposta és anar a Santa Ana a fer la via K-30 i/o un altre. Just el dilluns en Joan Escuer i...
Garraf. penya segat de la falconera

14/02/17. Després d’uns dies rúfols avui anunciaven el mateix tarannà, però ha sortit un bon sol, un rampell i cap a Garraf, mar, sol i roca. Concentració,...
LA CORRIU. GUIXERS. Via

LA CORRIU. GUIXERS. Via "ESTIC ATONTAT"

7/02/17.  El 15 de novembre amb el Remi vam començar un nou projecte, pensàvem enllestir-lo en el dia però el primer llarg és va resistir, conglomerat Solsonès què...
MONT-ROIG. PALA ALTA. Via MIQUELUCHI.

6/02/17. Avui anem a Alós de Balaguer, però el vent bufa de valent, ens entren els dubtes i decidim canviar l’objectiu. Posem rumb al Mont-Roig, bon refugi per quan bufa el...
Montserrat.

4/02/17. Hi ha dies què les coses no surten com vols, avui ens hem deixar envoltar per les agulles i parets de la Montserrat profunda.
Ressenyes de Penya Senyal.

Després d'escalar el 50% de les vies d'aquest sector n'hem tret diverses conclusions:la roca no està massa pul.lida fins i tot és abrassiva en algunes rutes,la majoria de...
MONTSERRAT. MIRANDA DE CAN JORBA. Via SOL SOLET

25/01/17. Avui les prediccions son dolentes, les pluges i neu arribaran al migdia. Ens trobem al Bar Anna del Bruc, poc concorregut, per esmorzar i fer una mica de mandra, abans...
LA FORMIGUERA. Vies LO PEP i GARRETS-EUSEBI

19/01/17. Seguim sota l’onada de fred i ens toca cerca cares sud solejades, avui amb el Remi ens arribem a la Formiguera. Quan sortim del cotxe toca l’ombra i el...
Montserrat. esperons de fra garí.

18/01/17. Avui fa molt fred, l’esmorzar s’allarga xerrant amb el Josep Estruch i Josep Solé,  però al final ens decidim per refugiar-nos  als Esperons de Fra...
Forat dels Diners.

Sortim de Vilanova de Meià i avancem per la carretera passant “El Pas nou” per sota la Roca dels Arcs que s’aixeca imponent a la nostra esquerra.Continuem fins a...
MONT-ROIG. AGULLA DELS PELATS. Via RESOL.

11/01/17. Tornem al Mont-Roig, la boira avui no serà cap inconvenient per escalar, com ho va ser fa uns dies.  DADES Primera ascensió: 5/03/2014Per: Josep...