Vae

Doctor neret

DISSABTE, 07 D’OCTUBREEl dijous és dia de començar a preparar la sortida de dissabte, però aquesta vegada no em cal començar la roda de trucades, ahir vaig trobar-me pel...
Ariu connexió -905m.  (C4 & 2/7).

Ariu connexió -905m. (C4 & 2/7).

El dos de juliol de 2017, Tony Sedon bussejant des del C4 (Verdelluenga) apareix a aigües amunt en el sifó terminal del 2/7 (Bruixes) després de recorre una longitud...
Deià - Llucalcari - Camí dels Pintors

Camí de CastellóAgradable passejada circular que parteix de Deià pel camí de Castelló. Des de la font de les Mentides, per una pista asfaltada, baixem fins a Llucalcari....
Kang Yatse II, 6.250 metres. Ladakh - Índia.

Aquesta historia va començar al 15/11/2016 quan l'Ita va fer 60 anys, els nostres fills li varen regalar un trek per la vall del riu Markha on hi ha l'opció de fer el cim del...
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
El Timbaler i el Gerro

Cercant una esclada propera i a on poder escalar sense patir massa calor, fa uns quants dies vàrem anar a fer aquestes vies. Vàrem començar per la via Francesc Sardans quan...
VIaNoVa! Els ventres de Busa,103m 6a+

***Enllestim en el dia aquesta obertura neta resseguint la darrera gran fissura pendent de la cara nord de Busa, a la presó de Capolatell. Escalada del lloc, austera i...
Serra de Godall. Zona Ventalles

1 d’agost de 2017Des de qualsevol indret de la comarca, sempre podem albirar la Serra del Montsià. És el nostre punt de referència. A  la part de ponent del Montsià...
Cova del Granit (5). Torla, Huesca.

... segueix de l'apunt d'ahir...El concrecionamentLa litogènesi és present en tota la cavitat, especialment en el tram de la gran galeria, on recobreix els ensorraments,...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Via ferrada i camí equipat de Ribes de Freser

17.06.17  Com que l’estiu ja és aquí, i comença a fer massa calor per segons què, ara toca cloure el programa de sortides “ferrateres” fins a la tardor, i quina...
Ventana indiscreta, al mirador de Gresolet

Amb la calorada hem anat a buscar una ombra còmode i, onze anys després, tornem a la paret del mirador de Gresolet. Llavors va ser la via Corona de reina, ara hem anat un xic...
50 anys, 42 comarques a cop de pedal

Aquest era un cap de setmana especial en què gairebé tots els ermassos ens ajuntàvem per celebrar que el Carles S ha aconseguit pedalar per totes les comarques de Catalunya...
La Vall de Gresolet

VEURE FOTOGRAFIEShttp://www.caminades.info/index.php/activitats/per-avui/icalrepeat.detail/2017/06/11/691/61/la-vall-de-gresolet-saldeshttps://ca.wikipedia.org/wiki/Bergued%C3%A0
Sistema del Hayal de Ponata 70 km.

El Sistema del Hayal de Ponata (SHP) es una gran caverna de 70 km de longitud y 415 m de profundidad (2016) que atraviesa de E a O la Sierra...
Malanyeu - Paret del Devessó - Via Deila.

Remenant per l'arxiu de les vies pendents, em va sortir la ressenya d'en Joan Asín de la via Deila a Malanyeu. Ho parlem amb el Xavi i aviat ens posem d'acord.Quan arribem a...
Olas 92 (2). El diari.

En les campanyes d'estiu, encetarem uns diaris on tothom feia les seves aportacions, tant els que restaven al camp base com els que retornaven de les exploracions. En principi...
Olas 92 (1). Memòria de la Campanya.

Un lector anònim ens demanava que publiquéssim la memòria de la campanya Olas 92, i en aquest apunt i el següent, inserirem dos documents que entenem que donen bona resposta...
PENYAL D'IFACH. Via

PENYAL D'IFACH. Via "PIRATAS"

24/02/17. El dia està rúfol hi ha predicció de pluja lleu pel migdia, però avui és la darrera escalada per Alacant, pel Jaume el Xavi i jo Mateix. El Josep, Joan B i...
Sistema de la Bora Fosca. Memòria.

Donant resposta al lector Ramón Trias, inserim íntegrament en format imatge la memòria per la que és concedí a la SIE el Premi Font i Sagué del 2003. Aprofitem per...
Pic de Xemeneies (2.828 m) en travessia

Una gran ascensió, poc habitual entre els esquiadors de muntanya però amb un gran ambient, que hem realitzat en travessia, entre les valls del Gerber i de Cabanes. Ahir al...
Arnau oleguer

DIMECRES, 08 DE FEBRERLa darrera setmana vaig sortir amb la cua entre les cames per culpa del mal temps, i avui tot i que el temps no crec que sigui gaire millor, ho torno a...
Rasa de tentellatge.

Mas Carissols.La Rasa de Tentellatge és un barranc no gaire complicat que pren el nom de la masia enrunada de Tentellatge. Està situat molt a prop de Montpolt una de les set...
168 - Passos per la serra d'Alfàbia 23-12-2016

La ruta puja a la carena de la serra d'Alfàbia pel vessant sud-est, des de la vall d'Orient, i arriba molt a prop de les antenes repetidores. La serralada està situada entre...
Via Integral Tintín i Milú al Montroig

Dissabte 3 de desembre de 2016Aquest dissabte ens ho prendrem amb calma i anirem a fer una bonica via, tranquila i senzilla al Mont-roig. Senzilla, per que els llargs son...
El Torn (152 m). La muntanya nuclear.

IntroduccióUs proposem una ascensió curta a un cim baix però amb vistes àmplies. Entre l'Hospitalet de l'Infant i la central de Vandellós, s'alcen 2 bonys a davant de la...

Pensament.......Que poc em pensava i que lluny tenia del meu pensament tot el que em passaria uns mesos després de l'últim escrit en aquest bloc.He de dir sense cap mena de...
Adeu espanya + independència

DIUMENGE, 20 DE NOVEMBRES’acosta una temporada de celebracions i entre dinars familiars, festes i demes tinc clar que poc podré sortir en els propers dies.El Jordi va...
Drones i espeleo.

Les possibilitats de fotografia i cinema amb Drons en espeleologia ja està prou experimentada i en aquestes pàgines s'han presentat diversos exemples. Avui inserim un document...
Busa, cara sud

var Latitud_sortida = 42.085495; var Longitud_sortida = 1.674584; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
A la Rock n'Roll del Kurriol (Montroig)

***Boníssima i difícil escalada al bell mig de la murall sud de la Pala Alta, on el sol espetega de valent i sembla que ajudi a vestir de verticualitat tot el pany. Un primer...