Vallirana

*** Retorn a Margalef

Diumenge i dilluns, 16 i 17 de febrer 2020 Racó de món que la imaginació converteix en una vall perduda reclosa dins les dimensions perfectes de parets breus i esveltes....
Per l'Ordal i el Garraf

No havíem estat mai per la zona de Vallirana i com hem sentit que des de les seves muntanyes hi ha bones vistes hem fet una ruta per la zona i de pas pel Garraf i les serres...
Vallirana

DIUMENGE, 05 DE FEBRERAquest dissabte hem celebrat l’aniversari de la Cris, i no sortim a estirar les cames, però mentre dinem i animats per la conversa i quelcom més,...
Protecció de l'avenc d'en Roca (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...19071908 19091916Castellers a l'avenc d'en RocaEl diumenge 22 de març de 2014 els Castellers del Poble Sec descarreguen el pilar de 4 fet a...
Els Cinc Cims de Corbera de Llobregat

5.03.16  Aquest passat dissabte, el meu germà Esteve i jo hem fet caminant, i corrent en alguns trams, el recorregut de la cursa de muntanya Els Cinc Cims de Corbera de...

"les casetes" vallirana

DIMECRES, 03 DE FEBRERAquest dimecres el temps es presenta revolucionat i sembla que els pocs escaladors que hem pujat al Bruc ens resistim a sortir del bar.Però per fi sobre...
Avenc dels Geòlegs. 2

Novament visitem l’avenc del Geòlegs a Vallirana. Inicialment conegut com a avenc del Colom, i posteriorment com avenc del Geòlegs o avenc de la Bomba, És un avenc petit,...
Visitant l'avenc dels Esquirols (Ordal)

En el Recull espeleològic de Catalunya (1909) d'en Faura i Sans cita una cavitat de les que li va indicar el llenyataire Cells de Vallirana, que amb els seus 34 metres de...
Avenc Pompeu Fabra. Vallirana (2)

...segueix de l'apunt d'ahir...SituacióLa pista del pla d'ardenya queda interceptada per un cadenat just a la vorera de l'esvoranc de la pedrera. Cal seguir uns 300 metres cap...
Avenc Pompeu Fabra. Vallirana(1)

Tot cercant una visita de proximitat que només ens ocupés el dijous al matí, el passat 14.05.2015 ens vam dirigir al Pla d’Ardenya un relleu del massís de l’Ordal, hi...
Avenc d'en Parrilla (1)

L’avenc d’en Parrilla és una de les cavitats clàssiques dels relleus de l’Ordal, avui en dia fàcilment accessible per una pista que sortint d’Olesa de Bonesvalls,...
Avenc de l’Ullera (Olesa de Bonesvalls)

...segueix de l’apunt d’ahir...Continuant amb la visita d’espeleodijous ens vam dirigir cap el proper avenc de l’Ullera (-19m) una més de les cavitats del Fondo del...
La cova Bonica (Vallirana)

La cova Bonica de Vallirana, ben coneguda per constituir un interessant jaciment arqueològic, ja detectat per la primera visita espeleològica del GES en 1936. Hi ha donat...
Avenc del Pèlec. Vallirana

Aquesta mina d’aigua, coneguda com a Font del Pèlec, o amb la grafia Pèlac tal com apareix en diversos documents i entre ells en una recent fitxa a l’Espeleoíndex com...
Muntanyes d’Ordal, entre Vallirana i Gelida.

Una de les travessies més complertes que podeu fer per les muntanyes d’Ordal i sense trepitjar pràcticament asfalt, és la que teniu al davant. Invertireu unes 4h 30 minuts...
De Vallirana a Sant Boi, per les Penyes del Moro

Aquesta és una de les rutes que tinc penjada al wikiloc des d’aquest estiu i que ara faré la entrada. És un dels recorreguts fantàstics que podem fer les muntanyes...
Avenc Font i Sagué (1)

Aquesta cavitat, situada dintre del terme de Olesa de Bonesvalls és una de les mítiques cavitats del Garraf, tant per la considerable vertical de 102m del pou principal, ja...
L'avenc Marcel (1)

L’avenc Marcel situat en el denominat Pla del Marge del Moro (Vallirana) és una modesta però interessant cavitat de -58m de fondària i 148m de recorregut segons la...
Les rutes del blog al 2013

Enceto el tercer any de vida del blog i com ja tinc la costum, aprofito la primera entrada per fer un resum de totes les entrades de l’any anterior. Si al 2011 vaig fer 44...
Els forats de Les Casetes de Vallirana

Fou dimecres 20.11.2013 quan després d’una infructuosa recerca d’una altra cavitat, i no és el primer cop que ens passa, vam decidir apropar-nos a les denominades cova i...
Puig Vicenç, crònica d'un incèndi

Era una enganxifosa tarda de diumenge 28 de juliol amb una calor asfixiant. Per sobre de la taulada de casa vam veure una gruixuda columna de fum, semblava...
Avenc del Marge del Moro (1)

El dijous 4.07.2013 nou companys vam visitar aquesta coneguda cavitat de Vallirana, (fou explorada per primer cop per Rafael Amat el 1924), erem: Dolors B., Jaume J., Jordi P.,...
Gavà-montserrat, 2010

15 Miag 2010GAVÀ/CASTELLDEFELS – MONTSERRAThttp://www.youtube.com/watch?v=2NhxA_L52mw Després de moltes setmanes, en que per un motiu o un altre no podia sortir amb els...