Vandellos

El Torn (152 m). La muntanya nuclear.

IntroduccióUs proposem una ascensió curta a un cim baix però amb vistes àmplies. Entre l'Hospitalet de l'Infant i la central de Vandellós, s'alcen 2 bonys a davant de la...
Mola de Genessies, aspre bellesa...

Les Muntanyes de Tivissa-Vandellós ofereixen molts atractius als soferts caminadors, si són prou àgils per no punxar-se amb les màquies, tenen la pell prou dura, o bé els...
El Montsianell

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta: No he pogut localitzar cap topònim.Dades geogràfiquesLloc geogràfic:Delta de l'EbreLloc...
Molló Puntaire

Ascensió al Molló Puntaite, punta cimera de la Serra de Mestral, a les Muntanyes de Vandellós, de 728 m. Aquesta punta també forma part de la llista dels 100 cims de la...
GR 171: la Morera de Montsant - Albarca

Anterior:Riu Montsant - la Morera de M.A la Morera de Montsant no vaig trobar lloc per dormir però sí per dinar, tot i arribant cap a les 4 de la tarda. Sabent que se'm faria...
GR 171: Garcia - Riu Montsant

Anterior:Gandesa - GarciaDe tant en tant, me'n recordo que tinc pendent  aquest GR que vaig començar al 2009; feia gairebé dos anys que m'hi vaig acostar per últim...
Mola de Genessies

Abril 2013.Entre les comarques de la Ribera d'Ebre i el Baix Camp, a les muntanyes de Tivissa-Vandellòs, trobem la Mola de Genessies. Un impressionant monòlit de roca,...
Tomb de la cabrafiga

Puig de la Cabrafiga (612 m)Dissabte, enmig de l'onada de calor que estem patint, vam anar fins a Pratdip. La idea era pujar al Montredon i el Cavall Bernat de Llaberia però el...

Puig de la Cabrafiga (614 m.)

Dissabte 30 de maig de 2015Hora de sortida: Dos quarts de set del matí.Ubicació: Comarca del Baix CampTemps aproximat: 5 h. 30 m. (10 km.)Desnivell: 633 m....
Mercat de Vilafranca

Avenc de Vandellós (5)

...continua dels apunts anteriors... Diversitat de les coloracionsEls colors que observem més freqüentment en les cavitats, son el blanc trencat, el blanc lletós o el crema....
Avenc de Vandellós (4)

...continua dels apunts anteriors... Concrecionament...segueix en l'apunt de demà...
Avenc de Vandellós (3)

...continua de l'apunt d'ahir...La topografia Hores d’ara caldria una nova topografia, la que vam fer en el seu moment tot i que probablement és correcta en les seves...
Avenc de Vandellós (2)

...continua de l'apunt d'ahir...Retornar a una cavitat de la que com heu vist en l'apunt anterior, vam fet un article amb un primer dibuix topogràfic ara fa més de 40 anys...
Avenc de Vandellós (1)

El passat dijous 05.03.2015 van visitar aquesta interessant cavitat, una de les mes rellevants del Baix Camp. Com ve sent habitual l’objectiu d’una setmana és fixa en la...
El Torn, Mar i Muntanya en petit format

El dia anterior a Nadal, en un dia rúfol, vam fer una sortida per la platja...i per la muntanya, o sigui un matxembrat d'aquests que només ens pot oferir el nostre...
Lo  MOLLÓ  PUNTAIRE

Lo MOLLÓ PUNTAIRE

VandellósEste any sí, Tot i que no va ser del tot fàcil, vàrem poguer amb lo Lluís i lo Joan fer la quasi tradicional Cervesa de Nadal. I allí, al vespre acordàrem per al...
Llaberia des de Capçanes

Potser és que feia temps que no venia, però aquest hivern passat m'he fartat de patejar la Serra de Llaberia. Després de pujar al Cabrafiga al desembre em vaig quedar amb les...
Capafonts - la Mussara - Capafonts

Si ja havia estrenat l'any fent muntanya, quina millor manera per continuar-lo? El dia després de pujar pels voltants de Tona (aquí) vaig voler canviar d'ambients i vaig...
Vandellòs per la Portella

Vandellos from Txaeska on Vimeo. Era la tercera vegada que pujava al Corral del Pinxo pel Coll de les Portes i la Portella. La segona va ser ja fa aproximadament uns 10 anys i...
Cabrafiga, entre el mar i la muntanya

Els amics del grup de Senders Flix van preparar una sortida a un d'aquells cims que havia vist moltes vegades des de sota però al que mai m'acabava de decidir a pujar. Situat...
Integral a la Serra de Llaberia

Una d'aquelles que portava al cap feia molt de temps... Ja havia fet més d'una incursió per la Serra de Llaberia, que vaig començar a descobrir en fer el GR 7 al 2006;...
Cursa de muntanya Vandekames negra 2013.

Introducció:03-08-2013.- Avui hem fet la cursa de muntanya més tècnica d'aquesta temporada, la negra de vandekames.Es una cursa exigent de 25600m de recorregut i 1450m de...
Panoramix

Aquesta és una entrada que ja fa temps que volia publicar. Per qui va seguint una mica aquest bloc, suposo que s'haurà adonat que, a part de la bicicleta, també m'agrada la...
Mola d'Estat des de Farena

Ja és curiós que en les meves dues últimes visites a les Muntanyes de Prades hagi visitat el mateix cim, la Mola d'Estat, tot i que per itineraris diferents: la primera, amb...
PR C-1: (Valls) - Puigpelat - Reus

Un dia d'aquells que no sabia ben bé què fer ni on anar, em vaig posar a mirar el llistat de PRs de la FEEC i el primer que vaig trobar va ser el PR C-1, de Puigpelat a Reus;...
La mola de colldejou

Quan amb els companys de camí parles de pujar a la Mola és com dir “anem a fer una clàssica” i gairebé sempre tots s’hi apunten sense posar cap excusa ni impediment....
Mola de Genessies i  Punta de Jovara

Mola de Genessies i Punta de Jovara

País/Comarca: Catalunya/Baix Camp i Ribera d'Ebre Cartografia: ICC 1:25.000 Aproximació: Prenem la carretera C-44 a l'Hospitalet de l'Infant direcció a Mora, un cop...
Tortosa - tarragona en btt

Dijous 13 de juny. Fa 2 dies que m'ha trucat en Tomás per anar a probar un track. Es tracta de baixar en tren a Tortosa i pujar fins a Tarragona enllaçant camins d'asfalt i...
D'escornalbou al coll rodó

Feia molt de temps que no anava a caminar per Escornalbou. Els records més llunyans són de quan hi pujàvem amb els nois i noies del Cau, tant des de l’Argentera com de...