Verdaguer

Rasos de Peguera en BTT

var Latitud_sortida = 42.101381; var Longitud_sortida = 1.843653; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Figuerassa - Estela - Terçà

var Latitud_sortida = 42.101207; var Longitud_sortida = 1.843611; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Folgueroles – Salt de la Minyona (864 m.)

Dissabte 25 de març de 2017Itinerari Jacint VerdaguerHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 4 h. (11,6 km.)Desnivell: 400 m....
GR1: Can Repunxó - Oix

Una etapa més, la setzena, del GR1. Avui hem recorregut camins entre boscos a cavall del Ripollès i l'Alta Garrotxa. El punt de partida ha estat Cal Repunxó, on vam acabar...
ELS MUNTS (1057,4 m.) per la Roca Llisa

CIM: Els Munts (1.057,4 m.)VÈRTEX GEODÈSIC: 289093001COMARCA: OsonaHORARI: 2h 50DESNIVELL: 470 m.DIFICULTAT: fàcil amb un trams a la Roca...
Dos articles sobre els Troglocharinus

Aprofitant l'autorització dels autors, reproduïm dues recensions en català sobre els treballs de recerca sobre aquests coleòpters troglobis, publicats originalment en...
Comabona des de Prat d'Aguiló

26.08.16  Situat a l’extrem oriental del Cadí, el pic de Comabona (2554 m), d’inconfusible forma cònica truncada vist des de la Cerdanya, és un gran mirador sobre...
La Jordi Verdaguer a la Sud del Pedraforca.

Ara ja toca, ara ja torna a ser època d'anar a muntanya per escapar de la calor de la plana, així que he tornat anat a la tranquila cara sud del Pedraforca a fer una via amb...
Pic d'Aneto des de la Renclusa

3.06.16  Hem arribat al refugi de la Renclusa (2140 m) per la tarda, després de deixar el cotxe al gran aparcament del Vado de l’Hospital de Benás (o Benasque) i haver...
30a Cursa de Nou Barris

El diumenge 22 de maig es va celebrar la 30a Cursa de Nou Barris. Però no parlaré gaire d'aquesta prova, ni del temps que vaig fer o del circuit. Aquesta és una cursa molt...
La muntanya de Santa Fe i el grau de Fenollet

2.04.16  Després que vam haver de suspendre el passat mes de març aquesta sortida per les males previsions meteorològiques, aquest primer dissabte d’abril ens hem...
La Panadella – Tàrrega (710 m.)

Dissabte 2 i diumenge 3 d’abril de 2016El Camí català de Sant Jaume – Seguint la fletxa grogaHora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques de l’Anoia, la Segarra i...

356 Ruta Verdaguer, plana de Vic 17022016

356 Ruta Verdaguer, plana de Vic 17022016Aproximació, els del Bages, organitzadors de la sortida, ens trobem  al parc de l’Agulla de Manresa a dos quarts i mig de vuit,...
Cordal Pica d'ESTATS

Aquest cordal engloba els cims (en aquest cas de pics de més de Tres mil metres d'altitud) que formen la línia divisòria entre Catalunya i França i que són el pic Rodó de...
Verdaguer 3133

Clica la foto panoràmica per fer-la més gran!    El cim porta des de 1983 el nom en honor a Jacint Verdaguer i Santaló, insigne poeta i amant de...

El so de la paraula, un balanç particular

Arriba l'estiu i El so de la paraula, el club de lectura de poesia de la Biblioteca de Santa Eulàlia de l'Hospitalet, atura les seves trobades mensuals per vacances. Les...
Via ESPERÓ DEL VENT a la Proa. Montserrat Sud

Diumenge 10 de maig de 2014Després de la pallissa de quilòmetres fets i desfets i per venir dels Mallos de Peña Rueba en quedava el diumenge penjat... però la providència...
Pica d'Estats per Pinet

cim de la Pica d'EstatsEls 2 objectius principals de la temporada d'esquí de muntanya eren la volta al Montroig i la Pica d'Estats. Gairebé els donava per a no acomplerts. Les...

Sant Jeroni (1.237 m.)

Dissabte 9 de maig de 2015Sostre comarcal de les comarques de l’Anoia i el BagesHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Bages.Temps aproximat: 3 h. 30 m....
PUIG RODÓ (1.055, 9 m.)

CIM: Puig Rodó (1055,9 m.)COMARCA: BàgesHORARI: 1h 10 min. (40 min.+30 min.)DESNIVELL: 184 m.DIFICULTAT: FàcilCARTOGRAFÍA:El cim, el segon en alçada a la subcomarca del...
PUIGSOLER PETIT (471,2 m.)

Foto: WikipediaCIM:Puigsoler Petit (471,2 m.)COMARCA:BagesHORARI:1h 10 min. (1h35 min. + 22 min.)DESNIVELL:297,7 m.DIFICULTAT:FàcilEl Cim del Puigsoler és el sostre de la...
PUIGSOLER (524 m.)

Fotografia: Marcel Puig PuigCIM:Puigsoler (524 m.)COMARCA:BagesHORARI:2h 40 min. (1h35 min. + 1h 05)DESNIVELL:350,7 m.DIFICULTAT:FàcilEl Cim del Puigsoler és el sostre de la...
Avui, teatre. L'espectacle ha de continuar...

Animació musical per celebrar el Dia Mundial del Teatre.Tot i que el Dia Mundial del Teatre és avui, el passat 23 de març el grup Plàudite Teatre va avançar aquesta...
M'he llevat i he anat a Montserrat

El monestir de Montserrat des de la Creu de Sant Miquel."M'he llevat, m'he rentat, he esmorzat i he anat a Montserrat..." més o menys així fan els versos de Jacint Verdaguer...
Puigmal des de Núria

Amb els seus 2911 metres, el Puigmal d’Er és la quarta muntanya més elevada de la Cerdanya i, juntament amb el Carlit, del Pirineu oriental.Itinerari clàssic d'ascensió,...
Bellmunt, 1247 m.

Bellmunt, 1247 m. "L'ermita al cel suspesa".

IntroduccióBellmunt és una muntanya propera però que teníem oblidada. De camí cap al Pirineu, hi hem passat desenes de vegades pel costat i la tenim molt vista. Potser per...
Via jacint aguilar

DISSABTE, 13 DE JUNYAquesta setmana es preveu tranquil·la en el que es refereix a l’escalada. Tinc compromisos familiars i em cal arribar a casa  màxim a les tres (tinc...
Passejada per Montjuïc

Ens trobem a les torres de la plaça d'Espanya i des d'aquí comencem la nostra ruta:Pavelló Mies Van Der Rohe. És el pavelló que va construir Alemanya amb motiu de...