Vía àpia al molló

Trekking per l'Alta Via de Stubai (1)

Aquest estiu, dotze companys del Centre hem fet un trekking d’una setmana, del 8 al 15 de juliol, per l’Alta Via de Stubai, al Tirol austríac. Aquesta és la crònica de la...
Col du Grand Saint Bernard - Via Francigena

Distància: 57,5 km.Desnivell: 1900 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 7:30 h.Punt de sortida: Moulin (Aosta).Preciosa baixada de 1700 m- gairebé tota per senders lúdics i...
PELADET ORIENTAL. Via CALMA TOTAL.

2/10/17. Quan vam obrir la via Carall Trempat, el incombustible Remi va veure un xemeneia i tafaner com és, després de varies jornades ens deixa un nou itinerari obert en...
PIC DEL TOBAZO. Via VALLE DE CANFRANC.

27/09/17. La colla aragonesa de “Sendero Límite” està equipant frenèticament itineraris per a consum massiu per Aragó. Avui amb el Joan Prunera anem a tastar una...
Serrat del Coniller, via Liebe Claudia

20.09.17  Un capvespre, tot navegant per la xarxa, un pensament va guiar-nos cap al Coll de Nargó, cap a al serrat del Coniller, cap a la via Liebe Clàudia...El serrat...
Entre via i via

Didgeridú, 6b (85m)Paret del Pont, Montserrat.*Aquesta via es troba en una zona sotmesa a regulacions.Els escaladors som molt pesats i cada dos per tres caiem en debats...
Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...
Racons perduts amb encant: via daniel verges

En la nostra geografia hi ha racons perduts on pensaries que no s'hi ha escalat mai. On s'imposa la solitud. Un d'aquest paratges és el que avui us comentari. Està a la paret...
La pedra: paret de l'estret: via unai

Avui el Pep del refugi de l'Arp pot sortir una estona a escalar i aprofitem anar de bon matí a la Paret de l'Estret a fer la via Unai.És una via curta, de dos llargs, que quan...
Retocs a la via de les 5 feixes.

Aquest dissabte tornem a Vilanova de Meià, al Pas Nou,  a fer uns retocs a la nostra via de les 5 feixes.Posem un parabolt a la R.2 i dos parabolts a la R.3 ( abans es...
Via d'estiu. Via del tronc. Matins a la fresca

Aquesta vegada pugem a la Nou per escalar a la fresca en els cingles de la Creueta. Comencem per la via "Matins d'estiu" que ens permet escalar 4 tirades i grimpar per l'aresta...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via ANOIRAM.

1/08/17. Tornem a Montserrat, avui amb l’Armando i el Ramón, després de diverses propostes, anem a la via Anoiram, què ambdós no han fet. La via s’ha...
MONTSENY. LES AGUDES. Via TERRA INCÒGNITA.

26/07/17. Aquesta via feia temps què la volia fer, però sempre què lo proposava o ja l’havia fet el company o no venia de gust. Però sempre hi ha un dia què la proposta...
MONTSERRAT. PARET DEL PONT. Via ANONYMOUS

25/07/17. Ens trobem a Collbató, som quatre i mentre esmorzem no som capaços de trobar una via a on anar.....finalment decidim anar a la Paret del Pont amb la intenció...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via VILMANBAR.

18/07/17. Després de la intensa passada setmana, encarà arrosseguem mandra, quedem amb l’Armando per escalar, li va millor anar a Montserrat. Previsió de dia de...

El peligro de Cintas y Cuerdas vs Disipador Vía Ferrata

Muchas veces por descuido, imprudencia o desconocimiento vemos gente que utiliza sistemas de anclaje que no son disipadores en Vías Ferratas. Como ya comentamos en el artículo...
ANSÓ. PILAR D'ANSÓ. Via ESPIRITU DEL BOSQUE.

13/07/17. Avui ens dividim en dues cordades, el Juan Carlos i el Josep van a la via Camille de la Paret d’Ur. Amb el Remi anem cap el Pilar d’Ansó. Quan passes pel congost...
VALLIBIERNA. Via DIA DE LLUNA.

11/07/17. Ahir a la tarda ens trobem amb el Remi Brescó a Pont de Suer, on passem la nit. A primera hora marxem cap a la Presa de Llauset, quan arribem a l’aparcament...
MONTSERRAT. LA PRESIDENTA. Via JERÓNIMO

6/07/17. Avui anem cap a la Plantació, això porta implícit les tres E’s, Excursió-Escalada-Excursió (EEE). Aparquem a la Vinya nova i pugem pel clot de la Mònica, un cop...
Gorra Frígia, via Pere Navalón

15.06.17  Després d’uns quants intents frustrats, quasi sempre per una meteorologia adversa, per fi ens trobem el Pau, el Jaume i jo al peu de la via Pere Navalón, una...
MONTSERRAT. EL BISBE. Via REINA D'ESCÒCIA

20/06/17. Des de què és va obrir aquesta via la tenia a la llista, eterna,  de les pendents, quasi oblidada, la restauració/re-equipament  del 2013 la va tornar a...
Montseny - Les Agudes - Via Itzi - 18/06/2017

Cansats de la calor fugim a dormir a Sant Marçal al Montseny, ho hem encertat fa una fresca molt agradable. Demà volem anar a escalar a Les Agudes del Montseny, en funció la...
Mirador de Gresolet. via n.4

Ressenya a ona climbAquest dissabte anuncien molta calor i decidim tornar a cercar l'ombra a la cara Nord del mirador del Gresolet . Ara ja coneixem una mica la paret i també...
CAMARASA. EL PURO. Via AVENTAFOCS.

15/06/17. Estem en plena canícula de calor, avui fa mandra de posar-se al sol, així què posem rumb cap a Camarasa. En aquest racó tenim vies per a dies com...
Pedraforca. via

Pedraforca. via " Ventana indiscreta"

Aquest dissabte cercàvem una via a l'ombra i hem anat al Pedraforca, en concret al mirador de Gresolet, per escalar la via  "Ventana indiscreta".Nosaltres no teniem clar,...
MONTSERRAT. CAVALL BERNAT. Via GAM.

10/06/17. Avui el dia s’ha girat, quan estava sortint de casa una trucada del Juan Carlos dient-me què tenia un problema i què no podria venir. Poso rumb a Montserrat en...
RIPOLLÈS. COLL ROIG. Via MALALTS DE ROCA.

6/06/17. Tornem al Coll Roig, Parc temàtic d’escalada, la intenció era de fer dues vies però la predicció del què al migdia és taparia s’ha complert i amb una via ja...