Via normal

Les Germanes del Sot del Bac

La sortida d'avui havia de ser purament fotogràfica. Es tractava de fer algunes fotos que em faltaven per documentar correctament algunes entrades antigues del blog....

Cima grande di Lavaredo, Via Normale

Un dels meus petits somnis és pujar a la Cima Grande di Lavaredo. He trobat aquest video, que no és pas cap meravella, però si algú té també aquest somni, en podem parlar....

Video normal al frare gros

Com estem en captiveri forços (confinació) he pensat que estaria bé veure els videos que hem fem amb la Miquel Àngel Produccion. Ja veureu que bé ens ho passem mentre...
SERRA DE LES CANALS. Via SOL DE MITJANIT.

9/03/20. Ara feia temps què no quedava amb el Jordi Lluch i avui hem coincidit per anar a la via Sol de Mitjanit a la Serra de les Canals. Aquesta via la vaig fer quan la van...
SANT HONORAT. CIM CÒNIC. Via ANTIPSICÒTICA.

7/03/20. Aquest dissabte anem d’investigació portem dos plans el primer son els esperons què a obert en Joan Jover al Tossal de l’Obaga de la Font (serra d’Aubenç).Amb...
Pic de Monestero (2.877 m), amb esquís

Abans de les set del matí ha sonat el despertador en el refugi Josep Maria Blanc, on hem passat la nit. Encara era fosc però es veia una infinitat d'estels anunciat que avui,...
Via Normal al Remacha.

La primera tirada te l'entrada un pèl gastada seguida d'un tram de rostoll,no mola massa.En canvi el segón i el tercer llarg, que a més es poden enllaçar,són molt bons.A la...
Rebombori al Gorro Frigi.

Itinerari una mica diferent a les repetides vies del Gorro.Aquí no hi trobarem la típica combinació d'equipament generós,camps de patates i ambient.Escalarem una via oberta...
Via MANYOS a la Prenyada, 36 anys després

Dissabte 19 d'octubre de 2019La via Manyos va ser la primera via que vaig escalar a la roca de la Prenyada el maig de 1983. era una escalada que combinada l'artificial i el...
15 anys de... la Normal al Puro.

I després de la Visera i el Pisón, tocava el torn al famós Puro de Riglos. Recordo que aquella nit de fa 15 anys va ploure i bastants dels que feiem bivac per l'entorn ens...
Via blava a la pastereta

He decidit que faré totes les vies blaves de Montserrat. Ja tinc fetes la GEDE al Gorro Frigi, Esperó de Llabeig al Bisbe i la via normal de la Torta, Miranda del pas del...
Tafanejar geografia: sot del bac

Sempre és bo, boníssim, descobrir nous indrets on escalar. L'altre dia se me va posar entre cella i cella l'idea de visitar una de les escoles d'escalada més antiga de...
Pica d'Estats.

16 d'agost del 2019Aquest mateix estiu es compleix el 25è aniversari de la meva primera ascensió a la Pica d’Estats, llavors amb la meva companya i amb amics, en la que vam...
Josephine a la cara sud de la Dent d'Orlú

En el vessant sud de la Dent d'Orlú hi trobem vies realment molt llargues, algunes amb un caràcter ben diferent de les de la cara est, com per exemple la que vam fer fa 12...
Mont Ténibre (3.031 m) en travessia

Avui hem fet el que podríem anomenar etapa reina de la nostra travessia de cinc dies pel Mercantour. Hem fet la travessia entre el refugi de Vens i el de Rabouns, passant...
Posets - cresta espadas

Som al Puente d'Espigantosa on ens ha deixat el bus que a l'estiu fa de transfer des de al poble d'Eriste, carreguem les motxilles a l'esquena i comencem a remuntar pel ...
Ramonage a trois a l'Agullola de Rupit.

Bona i fresca escalada,pels amics dels ofwitchs amb una fissura final per variar.La roca és bona però si no aneu gaire fins amb els ofwitchs segurament furgareu més del...
Mont aiguille: la muntanya republicana

Mont Aiguille és una muntanya que imposa com ho fa l'Urriellu, el Cerví, el Pedraforca, el Cavall Bernat, així que no us sorprendrà gaire si comenceu a fer fotos i més...
Ascensió al Sorapis (3.205 m)

Una gran ascensió a un dels gegants de les Dolomites. La Punta Sorapis és el punt més alt del massís del mateix nom i és una muntanya ferètsega i solitària. L'ascensió...
Allalinhorn, Hohlaubgrat (aresta E)

L'Allalinhorn és una muntanya del Valais de 4.027 m d'alçada, situada a prop de Saas Fee. La seva via normal no presenta massa dificultat, fa uns quants anys ja hi vaig pujar...
Gra de Fajol (2.714 m) per l'Esperó NE

L'espero NE del Gra de Fajol és una cresta de grimpada relativament fàcil que ens ofereix una manera alternativa de pujar a un cim tan popular con és el Gra de Fajol. Tot i...
Mulhacén, Cerro de los Machos i Veleta

Avui hem fet l'etapa reina de la nostra travessia per Sierra Nevada. Una llarga etapa entre en refugi guardat de Poqueira i el refugi-vivac de La Carihuela. A més, pel camí...
Integral dels Clàssics al Puro.

Interessant recorregut eminenment de xemeneies.Algun tram herbós esporàdic i visita al Coll del Puro,un racó ben curiós.La role cimera bastant incómode,ja que queda molt...
Via Normal al Penyal de Sant Llorenç.

Típica via rampell que tot el dia la veus fins que un dia encarta enfilar-s'hi.A l'agulla hi ha tres itineraris de dificultat similar: Lagartija Nick,Normal i Tako Loco.El més...
Cambres d'Ase (2.750 m) pel Couloir Vermicelle

El Coulor Vermicelle és tot un clàssic del Pirineu Oriental. Es tracta d'una canal estreta i amb bon pendent que puja fins a la carena del Cambres d'Ase, ben a prop del seu...
Ascensió al Carrauntoohill (1.039 m)

El Carrauontoohill és el cim més alt d'Irlanda. Tot i la seva modesta altitud, la seva ascensió per la via normal té certa complexitat perquè cal superar una canal molt...
Montserrat - La Bitlla - Via Normal  4/4/2019

Montserrat - La Bitlla - Via Normal 4/4/2019

La Bitlla, agulla simbòlica, esvelta, amb emplaçament privilegiat, només rebre l'ombre de la seva veïna la Bola de la Partió.Fins el 18 de juny del 1944 no va rebre la...
Coma del Forn i Ventolau, en travessia

Avui hem iniciat una intensa activitat de dos dies per la Vall de Cardós amb ascensió als dos cims principals de la zona, el Ventolau i el Mont-Roig, a més d'algun altre cim...
Via normal a la Momieta

Tornem a Montserrat amb el Pep, altra cop a Sant Benet amb l'objectiu de pujar la Momieta, un cim petit on encara no havia estat, i amb una via normal amb una certa aura.Tornem...