Vignemale

Ascensió als pics d'Astazú (3.071 m)

Hem dormit al nostre petit campament, plantat al costat del Llac de Marboré a 2.550 metres d'altitud. És un indret singular, situat a sota mateix de la cara Nord del Monte...
Dibuixos confinament

En aquest mesos de confinament una de les activitats ha estat dibuixar muntanyes. No em considero un bon dibuixant però m'ho he passat prou bé traçant les línies i les...

Els meus tres mils dels pirineus

Sempre havia dit que quan em jubilés volia fer una revisió personal dels tres mils dels Pirineus. Ara que estic confinat a casa tinc, si més no, temps per plantejar-me el...

Tendeñera (2.845 m) per la vall d'Otal

L'any passat ja vam fer un intent al Tendeñera. De fet no va arribar a ser un intent perquè una nevada primerenca, caiguda a finals d'octubre, ens va obligar a canviar de...
Pic de Bastan (2.715 m) en travessia

Avui hem tancat la nostra estada de quatre dies pel massís del Néouvielle amb una activitat una mica més fàcil que les dues jornades anteriors però amb un gran interès per...

Turon de Néouvielle (3.035 m) en travessia

L'etapa d'avui era el que podríem dir l'etapa reina de la nostra ruta pel Néouvielle, ja que hem fet, en travessia, un dels cims més característics del massís, el Touron....
El Pic de Tour (2978 m.) i el Lustou (3023 m.)

Amb l'objectiu inicial de fer el pic de Lustou sortim de l'àrea de picnic de Fredançon, a la vall de Rioumajou, en un dia que havia de ser assolellat però de moment ha...
15 anys de... la Nord Clàssica al Vignemale.

Amb el Marià ja ens havíem convertit en un mixte de client-guia i companys-amics i durant diversos estius vam fer sortides super interessants. Avui fa 15 anys vam decidir-nos...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
PICS DE LOS INFIERNOS PER PANTICOSA i PONDIELLOS

Alçada mínima: 1639mAlçada màxima: 3083mDistància: 16,7 kmTemps empleat: 9h35m (parades incloses)Desnivell + :  1619mDesnivell - :  1619mRefugi Casa de Piedra –...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Cova del Granit (6). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir... SedimentacióEl que cridà l'atenció als primers exploradors (Grup Aranyonera) foren el palets granítics i per axó la van anomenar cova del...
Pic de la mainera

Sortida realitzada en dos dies pernoctant al Refugi de Colomina. El primer dia de Sallente pugem pel camí que ressegueix la Canal de Pígolo fins a trobar las vies del carrilet...
Ascensió al Tuc de Maubèrme (2.880 m)

Ja feia molts anys que teníem el Mauberme a la llista d'activitats previstes. És un cim tan prominent (gairebé 800 m) i amb una silueta tan característica que es veu des de...
Soum des Salettes (2.976 m) amb esquís

El Soum des Salettes té fama de ser un dels millors miradors dels Pirineus. La seva situació, entre la Vall d'Ordesa i el Massís de Néouvielle, li dóna una perspectiva...
Inici temporada 2016-2017

Soum des SaletttesArranquem nova temporada d’esquí de muntanya amb forces renovades, nous objectius i la il·lusió de poder gaudir d’un Pirineu tenyit de blanc. Aprofito...
Ascensió al Castillo de Acher (2.384 m)

El Castillo de Acher vaig pujar-lo l'any 1982 des de l'antic càmping de la Selva de Oza on estàvem passant uns dies de vacances. L'ascensió està més que caducada i hem...
Ascensió a la Peña Oroel, 1.769 m

Hem programat, per al pont de Tots Sants, una sortida per les valls més occidentals del Pirineu Aragonès. Avui hem fet el llarg desplaçament en cotxe fins a Zuriza, on...
PIC GRAN FACHA (3005m) per l'ARESTA SUD

Alçada mínima: 1640mAlçada màxima: 3005mDistància: 19,7 kmTemps empleat: 10h20m (parades incloses)Desnivell + : 1570mDesnivell - : 1570mEl Pic Gran Facha o de Bachimaña...
Ascensió al Robiñera (3.005 m)

El Robiñera és un dels tresmils més assequibles dels Pirineus i, quan les condicions són bones, té un magnífic panorama, que avui pràcticament no hem vist. Ahir al vespre...
Tresmils dels PIRINEUS

Tresmils dels PirineusEl Pirineu ens ofereix una infinitat d'itineraris d'alta muntanya. Rutes exigents i espectaculars i d'un nivell de dificultat elevat que ens permetran...
Tret de sortida: Vallée d'Aure.

Descens Col de Jeta, amb l'Arbizon de fons (Foto: Carles Lluch)El titular d'aquesta entrada podria ser: neu justa, però molt ben trobada.Efectivament, escollim la Vallé...
Ascesió a la Peña Telera (2.762 m)

La Peña Telera és un dels millors miradors dels Pirineus. La seva situació, separada de la cadena principal pirenenca, li dóna una gran perspectiva. L'acensió per la via...
Pimené (2.801 m.)

//--> Circ de Gavarnia Plató de Pailla, darrere els Astazous Torre de Marboré, Casc, Bretxa, Taillón, Gabieto Remuntant forts...
Des del Petit Vignemale estant

Passen pocs minuts de dos quarts de set del matí i ja som camí de l'Horquette d'Ossue per ascendir el Petit Vignemale. Hem sortit ben aviat del refugi de Baysellance,...
Cauterets i les seves valls

Estany de Gaube amb el Vignemale al fonsCauterets ens ofereix la possibilitat de fer una sèrie d'excursions de fàcil recorregut fins al fons de les tres valls. Em refereixo a...
Alta ruta Panticosa-Vignemale

Pique Longue du VignemaleTeníem ganes de poder afegir a la temporada una travessa amb esquí de muntanya. Fins ara, les condicions de neu i meteorològiques només ens havien...
Dia 1 Refugi Casa de Piedra- Refugi Oulettes.

Introducció:13-07-2014.- Primer dia de la setmana de Pirineus d'aquest any.Hem sortit de casa a les 6:15 i després d'unes tres hores fem cap als Baños de Panticosa.Avui fem...
Volta Pirineus Espanyol Francès

Fem 12 tres-mils en sis dies.Gran Facha 3005 m.Balaitous 3144 m.Cresta Frondellas:Frondella Norte 3062 m.Frondella 3071 m.Frondella Central3055 m.Frondella Occidental3001...
ASTAZOUS - 3.070 m

Dissabte, 25 s'octubre de 2014Balcó de PinetaSortim aviat d'Alcover amb l'Edu en direcció a la vall de Pineta, on arribem 3 hores i mitja més tard. Preparem el material...
Oulettes de Gaube

Vignemale, desde les Oulettes de GaubeNo podia deixar sense entrada aquesta ruta de senderisme, que permet gaudir d'una de les imatges més espectaculars, sense cap tipus de...
Ascensió al Balaitús (3.144 m)

El Balaitús és una clàssica pirinenca; és el primer massís que sobrepassa els 3000 metres que trobem venint de l'oest. No té cap via d'ascensió que sigui fàcil del tot i...
Refugi de Respomuso

Hem arribat a Sallent de Gállego a mig matí i, sense aturar-nos al poble, hem agafat la carreterera que puja a l'embassament de La Sarra, punt de partida de l'ascensió al...
VOLTA AL COTIELLA - 2.913 m

cim del Cotiella, 2.913 mArribem a Plan i anem a buscar la pista que voreja l'embassament de Plandescún. Deixem la furgoneta a la mateixa entrada del senderó que puja a...
Pic de Posets 3375m

des del Refugi Ángel OrúsGeneral:Ascenció al segon cim més alt del Pirineu per la seva ruta més normal, des del refugi Ángel Orús. L'alçada i la situació del Pic de...