Vii

Deià - Llucalcari - Camí dels Pintors

Camí de CastellóAgradable passejada circular que parteix de Deià pel camí de Castelló. Des de la font de les Mentides, per una pista asfaltada, baixem fins a Llucalcari....
Entre via i via

Didgeridú, 6b (85m)Paret del Pont, Montserrat.*Aquesta via es troba en una zona sotmesa a regulacions.Els escaladors som molt pesats i cada dos per tres caiem en debats...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Ocean bañoles wall

" Sens dubte,la via que més m`ha costat de Montserrat"Corria l`any 98 quan amb l`Emili Lòpez vem intentar per 1ª vegada aquest viot,Vàrem fer 4 llargs i ens va...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
La volta dels tunels de villalonga 2017

Tercer any consecutiu baixant a Vilallonga per la via Xitxarra, no ha estat la trobada de tots els anys que organitzen Angel i Rafa mico, però amb 4 L'HEM FET spartanos...
Visita turistica a Fontrabiosa

La Grotte de Fontrabiouse, situada al Capcir (France) és una interessant cavitat descoberta accidentalment per la progressió d'una pedrera.Presenta uns 12 kilometres de...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Jean Gajac i la cova de Malaval (2).

...segueix de l'apunt d'ahir...DIVERSITÉ DES CONCRÉTIONS DE LA GROTTE MALAVALDonnées fournies par Daniel ANDRE (2014) , illustrées (Alain Jacquet) et complétées...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Onti - font roja d'alcoi 9/7/17

Bona sortida amb la grupeta del Biri i Vila que ens van portar de ruta per Alcoi, amb la pujada a la Font Roja i tornada per la font dels Patos
Ascensió al pic de bocs (box) de sahun

Avui he anat a una sortida col·lectiva del Centre. L'Antoni Satorra ens porta d'excursió al pic de Bocs. Un plaer anar amb un bon guia.La veritat és que no tenia ni idea d'on...
Pels cingles del Far

10.06.17  Bell circuit, d’uns 10 Km de recorregut i 400 m de desnivell, pels cingles que envolten el santuari del Far, al Collsacabra, als quals hem accedit des del petit...
Roques Encantades o com fugir de la calor.

IntroduccióL'excursió de nivell infantil d'aquesta setmana ens portarà a conèixer un racó fresc i molt agradable. Estem parlant de les Roques Encantades. De fet, ja...
Volcans de la Garrotxa (740 m)

Dissabte 17 de juny de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h (15 km)Desnivell: 425 m (acumulat)Dificultat (1):...
GR1: Els Masos - Sant Martí d'Empúries

Amb aquesta etapa, la vintena, hem completat avui el GR1, un camí de gran recorregut anomenat també camí històric, que va des d'Empúries fins a Finisterre. Al llarg dels...
Ruta arqueològica de Montjoi

28.05.17  Després de que l’any passat fèssim un petit circuit pels megàlits escampats a l’entorn de la vila de Roses, corresponent als itineraris senyalitzats R1 i...
A la nord de la Fontnegra (Cerdanya)

**Encara amb pols a finals de maig! ens apropem a aquesta cubeta amb la idea de fer una alpinada de més roca que neu i en canvi el pam de neu nova ens fa prescindir dels ferros...
Sistema del Hayal de Ponata 70 km.

El Sistema del Hayal de Ponata (SHP) es una gran caverna de 70 km de longitud y 415 m de profundidad (2016) que atraviesa de E a O la Sierra...
Pels camins d'en Serrallonga (V)

Vallclara - Castell de Fogueres - Roc de Cabrerola - Cova d’en Serrallonga18.05.17  En el cicle d’excursions dedicat al bandoler Serrallonga, ens hi faltava encara anar...
De l'Alt Penedès a l'Anoia

Aquest cop hem anat a buscar uns geocatxes a prop de casa, entre Vilafranca i Igualada.De Vilafranca i per camins estrets i asfaltats fem cap a l'Església de Santa Maria de...
Mola de sa Bastida

Picó GrosEn aquesta mola ens trobem les restes d'un assentament defensiu de l'època tardo-romana (entre els segles V i VIII), just abans de l'ocupació musulmana de l'illa.El...
Coves dels Nerets (3).

...segueix de l'apunt d'ahir...Les cavitatsCoordenades de les cavitats principals. UTM ETRS89 31TNerets 1 (superior):       327321, 4671875Nerets 2 (intermedia):...
Btt castell de boixadors.

Descripció de la ruta; recorregut d'uns 21 quilòmetres i una mica menys de 500 metres de desnivell, la majoria dels quals els trobarem en els últims quatre quilòmetres, fins...
Pels cingles de Cabrera i l'altiplà de Falgars

8.04.17  Llarg itinerari, d’uns 16 Km de recorregut i 700 m desnivell, pel nord-est del Collsacabra, entre l’altiplà de Falgars i la muntanya de Cabrera, en el que hem...
GR1: Besalú - Melianta

El GR1 entra a la fase decisiva. En l'etapa anterior vam deixar enrere les muntanyes, després de moltes etapes de travessar serres prepirinenques, per entrar a les planes que...
Pels llavadors de Benissa

De sempre, la font i el llavador que m'ha resultat més pròxim ha sigut el de Santa Anna, per la berenà(da) anual i per qüestions familiars. Però també n'hi ha d'altres...
Costes de la Guineu. Serra de Sant Joan 10.

En les enquestes sobre el terreny vam topar-nos amb el senyor Joan de Cal Caseta de Montanisell que després d'aclarir-nos algunes dades toponímiques, en saber el nostre...
Cueva del Acantilado Este de Monpás.

Notas sobre la exploración de una cueva marina interestratos en Monpás (Ulía).Carlos Galán, José M. Rivas & Juliane ForstnerAranzadi. Abril 2017.
PELADET ORIENTAL. Via CARALL TREMPAT.

10/04/17.  Rúbies és sinònim de soledat i tranquil·litat on sembla què el temps s’aturi.A l’esquerra del Peladet Oriental crida l’atenció una marcada agulla, el...
De Ribes de Freser a Planoles

5.04.17  Per estrenar aquesta primavera com cal, els de la “colla dels dimecres” arribem a bona hora a l’estació de Ribes de Freser. Malgrat que quan hem sortit de...