Vilamala

Molt de Poc a Vilamala.

Matinal ultra ràpida a Vilamala que a migdia teníem coses a fer. He tornat a intentar la Molt de Poc però ens n'em tornat a inventar un tros.El L1 l'hem encertat però el L2...
Aresta Vallparadís a Vilamala.

Aquest matí teníem coses a fer i només disposàvem de la tarda per aprofitar aquesta lluminosa jornada de primavera exuberant. Així, hem baixat a les entranyes de Vilamala...
Pels serrats de Lord i Sòbol

30.03.19  Sortida col·lectiva al Solsonès, on hem fet un tomb per la Mola de Lord i el serrat de Sòbol, dues formacions de conglomerats que s’aixequen, respectivament,...
Via VILABONA a la Serra d'Encies a Vilamala

Dissabte 2 de març de 2019El Clot de Vilamala es, com he descrit en altres entrades, un lloc salvatge i solitari. La via VILABONA dels germans Masó, la vaig estar mirant fa un...
Via trencalos

DIMECRES, 27 DE FEBRERA principis de setmana comença a moure’s l’engranatge de la colla amb propostes per fer el dimecres, però inicialment jo he quedat amb la gent...
Clot de Vilamala, via Arantxa

15.01.19  Com diuen que “lo prometido es deuda...”, quatre dies després d’haver escalat el Camí dels Alamalivons tornem al Clot de Vilamala per pujar per la seva...
Clot de Vilamala, via Camí dels Alamalivons

11.01.19  En el nostre afany per fugir del fred que pela en aquests primers dies de l’any nou, ens fixem en un indret amagat de l’Alt Solsonès que té molt bona...
Sòbol

var Latitud_sortida = 42.128653; var Longitud_sortida = 1.573677; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

"L'Ultim guerrer"

Aquest dissabte volíem escalar a Vilamala però al arribar-hi un nubol molt fosc amenaçava pluja...així que van decidir anar fins a Odèn a on hi veiem lluir el sol.Arribem a...
Llamp de Llamps a la Paret de la Batalla.

Aprofitem les llargues tardes d'aquesta època de l'any per fer una ràpida via a Vilamala i que per la seva orientació est ens hi tocarà l'ombra. Aquest cop la Llamp de...
GR7: La Coma - Hostal Nou

Una nova etapa del GR7 entre la població de La Coma i l'Hostal Nou del Pla, a la carretera del Coll de Jou. Hem arribat a primera hora a La Coma i, com és tradicional, hem...
La Mola de LORD

Entre el Port del Comte, la Serra de Busa i el Clot de Vilamala s'aixeca un bloc muntanyós de roca conglomerada coneguda com la mola de Lord. El cim és un gran altiplà...
Passejant pels Encantats a Vilamala.

Quan era adolescent vaig fer una excursió pel clot de Vilamala i vaig quedar-me impresionat per uns enormes forats que hi havia al mig d'una paret. Els anys han passat i un...
Integral Solsona Vallès a Vilamala.

Aprofito aquests dies lluminosos i frescos, impropis de l'estiu, per repetir algunes vies de la comarca que d'una altra manera fora difícil de fer. Aquest cop una grimpada més...
Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...
GR1: S. Llorenç de Morunys - Pont de Llinars

Novena etapa del GR1, avui entre Sant Llorenç de Morunys i el Pont de Llinars. Hem arribat en autocar a Sant Llorenç, on vam acabar l'etapa anterior, i hem iniciat la jornada...
GR1: Odèn - Sant Llorenç de Morunys

Una nova etapa del GR1, per terres del Solsonès. Com ja és habitual, hem gaudit d'un dia assolellat amb grans vistes al llarg de tot el camí, que avui recorria indrets...
El Tossal de les Viudes i els Llengots

Crec que no oblidaré mai les emocions que vaig sentir quan vaig visitar Busa per primera vegada, la Setmana Santa de l'any 1972. Són emocions que difícilment podria explicar...
Vilabona a Vilamala.

És ben sabut que Vilamala és un entorn feréstec i salvatge, amb una bellesa i tranquilitat especials. Avui he tingut la sort de gaudir d'una companyia igualment especial (tot...
15 anys de... la Sòbol a Vilamala.

El potencial rocós del clot de Vilamala és més que evident, només cal veure-ho des de la carretera. De mica en mica si van obrint vies però durant molts anys, la Sòbol, va...
Ull de falco en solitari

Situació de la viaNo havia manera d'enganyar als companys per venir aquesta via. Feia molt temps que la tenia entre cella i cella. Finalment he estat valent i l'he anat a fer...
El Tossal de les Viudes

Excursió circular a la Vall de Lord, entre el Bosc de Valls i la Serra dels Bastets i els Llengots.Molts camins que farem, no tots, són poc freqüentats i perdedors.*Haurem de...
Clot de Vilamala

El Clot de Vilamala és una fondalada amb parets i torrents escarpats del tipo montserratí (conglomerats).Hi ha un torrent o rasa (Rasa de Vilamala) que recorre tota la vall...
Serra de BUSA pel Cinglalt

Aquesta sortida circular explorarà els indrets coneguts de l'altiplà de la Serra de Busa, però ho farem resseguint el torrent o "rasa de la Valiella", als peus de la Serra de...
Nova via: detritus quirurgics

Pas de sortidaEls aperturistes d'aquesta via hem passat en algun moment de la nostra vida per un quiròfan i ningú donava gaire per la nostra tornada a la muntanya. Però els...
Per les canals perdudes del clot de vilamala

Una de les excursions superbes que hi ha al Solsonès és la travessa del Clot de Vilamala (un altre dia l'explicaré) però l'altre dia teníem una estoneta i vam decidir...
Via del Castell a Cambrils (Odèn)

A nivell d’escalada el Solsonès és conegut bàsicament per Canalda i Busa, parets de primera categoria amb una ètica pròpia. A més a més hi trobem altres petits...
Via dels Ermitanets a la Castellassa de Vilamala.

Un mail m'informava de diverses obertures a Vilamala un dels entorns més salvatges i feréstecs de la meva comarca només comparable amb la seva bellesa vestida de verd i gris....

Clot de Vilamala

Al bell mig de la Vall de Lord, entre Sant Llorenç i Canalda, trobem una zona geològicament complexa caracteritzada per congostes canals i altes parets de conglomerat. En...
Via Ulls de Falcó, Clot de Vilamala (El Solsonès)

21 de desembre de 2013El diumenge ja tinc els plans fet i queda el dissabte que encara no tinc res definit i a meitat de setmana, em truca en Vicenç i em comenta que te ganes...
Fruint amb el mussol gris

Iniciant al sortida del 5è llarg.Fugint de la boira de la Plana en Miquel Urbano té ganesde fer la via el Mussol Gris al clot de Vilamala. No fa gaire que va fer L'Arantxa al...
Mussol Gris a Vilamala.

Avui no tinc massa temps així que escaladeta ràpida al matí a Vilamala i cap a casa. La Mussol Gris és una vieta sense massa història, on l'únic que val la pena és...
Via Cherokee Express a la Paret de Canalda

3 d'agost de 2013Si no estan de vacances, la majoria dels col.legues hi son i jo, abans de marxar encara que siguin poc dies, volia fer el comiat de tocar roca, que estaré al...
TOSSAL  de  les  VIUDES

TOSSAL de les VIUDES

Diumenge surto sol a no sé quina hora, per allò del canvi. Els companys esmorzen. Encara no toca el sol i tot està gebrat, fot un fred que pela. Baixo cap al Pont de Llinars...
L'AIGUA  de  LLINARS

L'AIGUA de LLINARS

Sant Esteve de SisquerÉs com s'anomena el curs alt de l'Aigua d'Ora fins al Pont de Ca n'Espingard. Estos quatre dies de setmana santa hem estat allotjats al Càmping...