Vilanova

De Masquefa al pantà de Foix

Ja teníem enllaçat de Masquefa a Sant Pere de Ribes i Vilanova i la Geltrú, ens faltava un tram fins al pantà de Foix per completar aquella zona. Com tením temps i no plou,...
Retocs a la via de les 5 feixes.

Aquest dissabte tornem a Vilanova de Meià, al Pas Nou,  a fer uns retocs a la nostra via de les 5 feixes.Posem un parabolt a la R.2 i dos parabolts a la R.3 ( abans es...
Ruta del Ter

...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
GR1: Hostal Roig - Benavent de la Conca

El dia que vam fer aquesta etapa del GR1 amb tota la colla de caminadors, al desembre de 2015, la Magda no va poder venir. Era una assignatura pendent que havia de recuperar i...
Directa Montserrat al Castell Bernat.

T'ha d'agradar aquest tipus d'escalada...La roca no se si és dolenta o curiosa perquè al principi fot molta angunia i després no s'ens ha trencat res tot i haver anat en...
Variant del Circuit de l'Open Vendrell 2017

Aquest cop, l'amic Toni, ha fet els deures ràpid i ja ha deixat llesta  la narració de la ruta que vàrem fer aquest dissabte per terres Tarragonines i del Penedès:...
Estanys de la Pera

var Latitud_sortida = 42.391480; var Longitud_sortida = 1.687390; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Montsant i Muntanyes de Prades (II)

Variant d'una ruta que vàrem fer el març del 2014 "Montsant i Muntanyes de Prades" amb vídeo inclòs. Avui, però, us deixo amb la descripció de l'Antoni per enriquir-la una...
Bernatac

DIMECRES, 31 DE MAIGAquest dimecres , inicialment teníem previst anar a cercar fresca al Pirineu, però van anunciar pluges   i els nostres objectius van quedar-se al...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...
És tard i vol ploure

Tàrrega, V (180m) Roca dels Arcs, Vilanova de MeiàTard no és, però fa una estona plovia i d'aquí una estona tornarà a ploure. Hem sortit de casa plovent, però l'optimisme...
Aresta ribes vidal

DIMECRES, 12 D’ABRILPer setmana Santa sempre costa trobar company, però aquesta ha estat diferent, el Visa va proposar-me d’anar a fer la aresta Ribes Vidal de Regina, una...
Sputnik, Roca Alta - Vilanova de Meià

"Quince años tiene mi amor" dice la canción.Quince años sin amor.Quince sin repetición (conocida) han bastado para decidirnos a sacar del olvido una pequeña joya que...
Folgueroles – Salt de la Minyona (864 m.)

Dissabte 25 de març de 2017Itinerari Jacint VerdaguerHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 4 h. (11,6 km.)Desnivell: 400 m....
Memoria zero

DIMECRES, 22 DE MARÇAquesta setmana  les prediccions del temps no son gaire bones i volem aprofitar abans no es compliqui del tot.Inicialment sortíem el Josep i jo però...
Rosa del Sud a la Roca dels Arcs.

Guapa via força variada amb les típiques franjes de Vilanova i alguns trams més fins. Els llargs són força mantinugts i pel pany de paret que creua encara te força...
Sang de crack

DIUMENGE, 12 DE MARÇDimecres varem fer una sortida fallida, no en quant als companys si no en lo referent al nostre objectiu. Volíem fer la via Rampes invertides de Vilanova,...
Rosa del Sur a la Roca dels Arcs.

Feia molts dies que no anava a la Roca dels Arcs i encara que sembli estrany hem anat a repetir una via gairebé equipada amb roca gens gastada, que ja és difícil a aquestes...
Pla de les Palmeres (298 m)

Dissabte 4 de febrer de 2017MatinalHora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 2 h (5,6 km)Desnivell: 200 m.Dificultat (1): Fàcil.Programa:...
Querant del Riu Merler.

A  un kilòmetre de Vilanova de Meià, i just arran de carretera, s’obre la petita boca del Querant del Riu Merler.Ens trobem amb una única galeria descendent amb un...
Forat dels Diners.

Sortim de Vilanova de Meià i avancem per la carretera passant “El Pas nou” per sota la Roca dels Arcs que s’aixeca imponent a la nostra esquerra.Continuem fins a...
Querant de Meià

Aprofitem els tres dies de Reis per  fer estada a Vilanova de Meià i visitar alguns dels avencs, que en aquesta zona els anomenen Querants.Resulten ser tres dies molt i...
Pastelina

DIUMENGE 08 DE GENERPer fi s’han acabat les festes i podem tornar a la rutina normal, de sortir a escalar els dissabtes, però tot i així encara queden compromisos que cal...
El Xampú de la discordia.

En general és una bonica via d'autoprotecció, m'imagino que s'ha repetit ben poc i per aixó te alguns trams un pèl bruts i amb la roca per sanejar...malgrat que curta una...
Via banco malo

DIMARTS, 27 DE DESEMBREJa estem en ple brogit de les festes però jo encara em resisteixo a no tornar a sortir aquest any i començo a tocar tecles, el Josep Solé és un valor...
167 - La cova i el puig de Son Vila 13-12-2016

Aquesta ruta puja al puig o serra de Son Vila, una humil cota de 336 m d'altària, però amb unes vistes sorprenents a la serra de Tramuntana i a les badies de Pollença i...
Happy Crack a l'Agulla dels Pelats.

Bona via, alterna trams d'autoprotecció amb trams equipats amb parabolts. A priori la roca sembla dolenta però els aperturistes ho han deixat equipat i sanejat per tal de que...
L'era dels pardals a la Pala dels Pelats.

Malgrat que curta la via ens ha agradat molt, te tres tirades boníssimes i els trams rostollaires estan ben salvats. A més la via és variada, te placa i fissura a parts...
Per les agulles de l'isard i del cabirol

La primera qüestió que us abordarà en llegir aquest post serà preguntar-vos on estan aquestes agulles. Comencem bé. No patiu crec que poca gent ho sap. Cal consultar el...
El Cogulló de Meià

31.10.16  Els topònims Cogulló i Cogulla, juntament amb els seus derivats (que venen a definir generalment una muntanya cònica amb el cim pla o arrodonit) són...
Mont-roig: la canal de l'agulla dels pelats

Mai no acabes de conèixer prou la muntanya doncs sempre pots descobrir racons inesperats. Avui he pujat al Mont-roig buscant una alternativa a la drecera que baixa decididament...
La Pell de Serp a la Pala dels Pelats.

La via te el mèrit de no poseir ni una sola expansió de progressió.En algún blog la recomanen com una via d'iniciació a l'autoprotecció,a mi se m'acudeixen una vintena de...
Altamira Història de una polèmica.

Altamira Historia de una polémica.Jose Calvo Poyato Publicat per l'editorial barcelonina Stella Maris (1a. ed. oct.2015) suggerim pels lectors interessats la lectura d'aquest...
Los reyes del mambo

DISSABTE 02 DE JULIOLAquesta setmana a més del Lluis ens acompanya el Jose, un amic i company dels primers anys d’escalades i que molt esporàdicament pot acompanyar-nos.Els...