Vinyola

13 i 14/07/19 Alta Cerdanya - Pic de la Mina

LLOC DE TROBADA:  Refugi de l’UEC de La Molina dissabte tarda 13/07  (anada en vehicles particulars)Cal confirmar l'assistència abans del 6/07/2018 per...
Cims de la coma d'en garcia a puymorens

Alçada mínima: 1920mAlçada màxima: 2668mDistància: 14,6 kmTemps empleat: 6h40mDesnivell + : 1248mDesnivell - : 1248mCOLL DE PUYMORENS (1920m) – PIC SERRA DE LES...
Canals de les puntes de la Vinyola (Cerdanya)

*** El circ de l’esvelta vessant sud del cim de les Valletes s'obra a ponent un reguitzell de canals amb pendent moderada i molt estètiques. Lo llunyà del lloc, i la seva...
Intent al Pic de Fontnegre (2878 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Hi ha dies que fas la planificació de la sortida (itinerari, temps, desnivell, qualitat de la neu depenen del vessant, etc.) i...
PUNTES DE LA VINYOLA. Via DEL CENTENARI.

26/07/18. Avui posem rumb a Porté Puymorents, anem a les Puntes de la Vinyola a la via del Centerari. Un cop arribats al coll de Puymorents haurem d’aparcar el cotxe, podem...
Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Pic de l'Estanyol

24.08.16  Una altra matinal a la Cerdanya. En aquest cas, al pic de l’Estanyol (2586 m), que s’alça modest, però també abrupte, ferèstec i relativament solitari,...
ESCobes i Noé

Sortida d'anada i tornada per coronar el cim d'Escobes, i on també vaig assolir el cim del Noé que el tenia a prop.Posso que vaig coronar aquests dos cims en sol·litari, ja...
Punta de la Vinyola, esperó del Centenari

Aquest dilluns hem començat unes petites vacances de muntanya, que encara no sabem on ens portaran, veient les previsions de temps que tenim... I per començar, ens hem acostat...
Les Valletes

En un dia de sol radiant, hem pujat fins el Puimorens —de fet, fins l'aparcament de la Vinyola— amb la intenció d'anar al Pic de les Valletes (un cim que no he pujat...
Esperó nord-est del pic de la Valleta

7 anys després, torno a la Valleta. Aquell dia vam pujar al diedre central amb la Lu i dijous passat vam anar a l'esperó amb el José Manuel. Una via molt bona i distreta...
Cap el Pic de La Mina

Pugem al Pic de la Mina situat a l’Alta Cerdanya, a prop d’Andorra, entre el Coll de Pimorent i el Pas de la Casa, un cim molt freqüentat a l’hivern...
Pic de Maià i Punta d'Ortafà

8.06.14  El port d’Envalira (2408 m), situat en territori andorrà (parròquia d’Encamp), entre el Pas de la Casa, a l’est (vessant atlàntic de l’Arièja) i Grau...

Pic de la Mina (2.683 m.)

Tornem a enfilar un dels cims més clàssics amb els esquís a l'Alta Cerdanya. Des de la comoditat de les pistes d'esquí de la Porté recorrem el llarguíssim llom que va...
Pic dels Pedrons i mines de Pimorent

31.08.13  Situat a la capçalera del riu Arièja, entre l’occitana coma dels Pedrons i la població andorrana del Pas de la Casa, el pic dels Pedrons (2715 m) és un bon...
Neu negra a l'Arieja

Dissabte 12 de gener del 2013... i és que poca cendra i molt vent tenyeixen fàcilment la neu, que també és poca i acumulada en fondalades.El desastrós incendi que aquest...