Volcans

Puig Rodó (907 m). Una petita joia.

IntroduccióAbans de començar, avisem als lectors d'aquesta casa que ens ha portat més temps fer la crònica que la pròpia sortida. Dit això, tothom ja es pot fer una idea...
Volcans de la Garrotxa (740 m)

Dissabte 17 de juny de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h (15 km)Desnivell: 425 m (acumulat)Dificultat (1):...
GR-2: De Santa Pau a Joanetes (675 m)

Dissabte 6 de maig de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 7 h 30 m (20 km)Desnivell: 1.490 m (acumulat)Dificultat (1):...
Montsacopa (532 m), el volcà urbà.

IntroduccióOlot és una ciutat voltada per volcans. El Volcà de la Garrinada, el de Montolivet i el més conegut, el Volcà del Montsacopa. L'obectiu d'aquesta caminada és...
Stromboli (924 m.)

//--> Illa d'Stromboli, des del mar Stromboli, amb el volcà fumejant Platja negra i illa d'Strombolicchio Inici del camí cap a...
Gaia, La Gran Mare. ICGC.

Aprofitant una invitació de l’amiga Cristina de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, el passat dimecres al matí vaig assistir en nom de l’Espeleobloc a la...
PUIGSACALM (1,514,3 m) per Covildases

CIM: Puigsacalm (1.514,3 m.) per CovildasesCOMARCA: Osona / GarrotxaDESNIVELL: +625 m.DESNIVELL:des de Vidra afeixir +250 m.HORARI: 4 h (2h15 min. + 1h45 min) HORARI:des de...

10, 11 i 12 d’Octubre 2015QUERALBS-GORGUES DE CARANÇÀ-THUÈS ENTRE-VALLSSORTIDA A PEUJa feia uns quants mesos que havíem parlat amb el Martin de la possibilitat...
Volcans de la Garrotxa

A peu, en ruta o de turisme, la visita als volcans de la Garrotxa sempre és  agraïda. Unes muntanyes singulars, de les quals n'hi ha ben poques al nostre país, donen a...
El primer humà, 400.000 anys més antic

Un equip d'investigadors va revelar ahir la troballa d'un fòssil d'un homínid amb 2,8 milions d'anys d'antiguitat, que es converteix en el més antic trobat fins ara del...
Volcà de santa margarida.

El Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, és un dels millors exemples de paisatge volcànic de la península Ibèrica i un dels més importants d’Europa,...
Desert d'atacama i

Després de 3 setmanes d'esquí de muntanya pels volcans de Xile, anem a l'aeroport de Santiago de Xile a deixar el cotxe i truquem un taxi perquè ens porti fins a l'alberg La...
Volcà Casablanca (1990 m)

Encara que estiguem a Sud Amèrica, això és Amèrica: les distàncies són enormes! Sortint de l'estació d'esquí Las Araucarias, després d'intentar el volcà Llaima, no...
Volcà Antuco (2985 m)

Contents d'haver pogut fer l'excursioneta al Villarrica després de 3 dies de pluja, neu i vent intens però amb un petit gust amarg a la boca per no haver pogut arribar a dalt...
Dur intent al volcà Villarrica (2847 m)

Contents després d'haver pujat i esquiat al Lonquimay amb unes bellíssimes condicions, marxem més cap al sud fins al poble de Pucón. Arribem a mitja tarda amb molta pluja....
Lonquimay (2865 m)

Després de l'intent al volcà Chillán Nuevo, hem passat 2 nits al poble Antuco que està a uns 500 km al sud de Santiago de Xile. Ha plogut i nevat a les alçades durant 2...
Intent al Chillán Nuevo (3816 m)

Ja fa uns 3 dies que vam aterrar a Santiago de Xile i, de seguida, vam anar cap a Chillán amb el cotxe de lloguer. Hem hagut d'esperar fins avui per poder anar a l'estació...
Fotografiant paisatges volcànics (1)

Jo no se vosaltres, però a mi, el fet de ser espeleòleg m'ha portat a què m'hagi anat interessant per tot el que estigues mínimament relacionat amb el mon subterrani,...
Transvulcania

Distància: 73.300 m.Desnivell positiu: 4.415 m.Temps: 13h 14m 40s.Ritme: 10m 50s.Posició: 647 de 1.721.Ens llevem a 2/4 de 2 de la matinada, anem a esmorzar amb en Jordi i en...
La Fageda d'en Jordà. Olot-Olot

Excursió realitzada el 10/11/2013Caminada senzilla, encara que llarga, que, amb origen a Olot, travessa la Fageda d'en Jordà i recorre el Pla de Sant Miquel, al vessant nord...
Baixant a l'interior del volcà Marum

Dins dels mal anomenats “esports extrems” sovint ens sorprenem amb alguna nova modalitat practicada en el medi natural, cercant un “risc” controlat quan més aparent...
Timanfaya sota terra

Gràcies a Pere Oromi, inserim aquest article publicat originalment a Lancelot Digital:http://www.lancelotdigital.com/lanzarote/11627-timanfaya-bajo-tierraVídeo dels tubs...
Tenerife, l'illa perduda

A principis de Febrer ferem una escapada a l'illa africana de Tenerife, una illa que ens va sorprendre gratament pels grans contrastos de paisatge, sabeu la illa de King Kong?...
Els set cims

Què és una muntanya? Les muntanyes són elevacions naturals del terreny, encara que no hi ha un criteri acceptat de qualificació. Algunes fonts parlen d’elevacions...
Volcans i fesols. Santa Pau- Santa Pau

Excursió realitzada el 20-1-2013Aquesta excursió surt del nucli de Santa Pau i recorre la zona volcànica, visitant especialment el volcà de Santa Margarida i el Croscat, per...