Zax

Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Jean Gajac i la cova de Malaval (1).

La Grotte de Malaval és una de les cavitats excepcionals de França per les seves concrecions excèntriques, que alguns la denominen “el paradis blau”. En aquest bloc ja li...
Realitat virtual (el lloro)

DIUMENGE, 9 DE JULIOL.Aquesta setmana estem en plena Festa Major d’Esparreguera i entre festa i festa es fa difícil cercar un moment de tranquil·litat per anar a escalar,...
Stratos

Podríem dir que es com fotre't al mateix cony de Diables, comences ben endins per anar agafant alçada i de costat posar-te a una vertical tant dreta que no...
Travesia Caligrafos - Gandara, 11km.

Més de 12km de travessada subterrània que constitueixen la mes llarga coneguda fins ara a l'estat espanyol.Boca de Calígrafos"SASITROKA SPELEO CANYONING. (2012/01/07)Después...
El Socau. Visitant mines del Figaró (2).

...segueix de l'apunt d'ahir...Mina del Socau La mina del Socau és una petita explotació abandonada, que resulta rellevant per les seves mineralitzacions i alhora és prou...
Via FERNANDO LAJARÍN al Gorro Frigi

Diumenge 18 de juny de 2017Molts anys fa que coneixia aquesta via de la cara oest del Gorro, però sempre hi passava de llarg. Burins vells, un tram molt vertical, a l'ombra i...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (2)

...segueix de l'apunt anterior... SituacióJa hem vist en el treballs publicats que aquestes cavitats tenen un conjunt de particularitats que fan aconsellable la seva visita i...
Edifici CNMC i Torre Glòries

El districte del 22@ Barcelona era una zona industrial textil dels segles XIX i XX, actualment és el nou centre tecnològic de la ciutat.Edifici de la CNMC, Comisisó Nacional...
MONTREBEI. PARET DE CATALUNYA. Via DEVOTS.

13/05/17. Aviem quedat amb el Juan Carlos per anar a la Paret de Catalunya i també s’apunta el Josep Estruc. Posem rumb cap a Ponent una vegada més...parada obligada al Bar...
Per Guara, pujant i baixant (de la bici)

Últimament estem coneixent el projecte de BGuara, un centre btt orientat a l'enduro més extrem. Vam començar bé per la zona d'Alquézar però darrerament estem entomant...
El Turó de l'Avellana

Torca del Cerro del Cuevon 2016

IGME Inventario de LIGs: CA057La Torca del Cerro es una sima kárstica profunda del Macizo Central del Parque Nacional de los Picos de Europa. La cueva se sitúa al NO de la...
Pantà del catllar.

Descripció de la ruta; caminada no gaire llarga (a prop de 10 quilòmetres), i amb poca pujada (no arribem als 200 metres de desnivell), amb diversos punts d'interès, que en...
Gouffre Berger, operació neteja 2016.

Cinquena edició del camp internacional al primer -1.000 m. i alhora 60 aniversari d'aquesta exploració. Tal com va passar en les anterior edicions un des propòsits del...
Cuevas en arenisca en el monte Ulía.

Algunos ejemplos de geoformas y espeleotemas extrañas encontradas en cuevas en arenisca en los acantilados del Monte Ulía (País Vasco)Carlos Galán, Juliane Forstner &...

TOR DES GÉANTS 2016  (339 Km i 24.000 D+)No sóc de fer cròniques, aquesta es la primera, però crec que aquesta cursa s’ho val, a veure com em surt.Després d’uns...
La cova del Conill a Horta de Sant Joan (3)

...segueix de l'apunt anterior... Riu amuntDes de la sala la continuació va remuntant el riu, la primera cascada està equipada en permanent amb una corda de nusos.Superant la...
Stromberg

Aquest dilluns voliem escalar a l'ombra i pujar a gorros sense suar, però la vaga dels treballadors dels Ferrocarrils de la Generalitat de Montserrat ens ha impedit pujar amb...
Haikus del Pedraforca, a la Dent de Cabirols

Aquest dissabte passat vam escapar-nos de la calor cap a la nord de la Dent dels Cabirols. Volíem fer una matinal, i ens va semblar que explorar la Haikus podria ser una bona...
Pirineu - Volta al Posets. 31/7 al 3/8.

La volta el Posets és una joia del nostre Pirineu, les valls d'Estós, Viadós, són dues de les valls més boniques del Pirineu, si hi sumes la baixada per la Vall de...
De Chamonix a Grenoble, 7 dies de travessa.

Després de pujar al Mont Blanc, em vaig quedar sol a Chamonix. Van venir dos dies de pluja i mal temps, així que la Marta i el Moi van marxar i el company amb qui havia quedat...
Tour del Cervino: Zermatt - Europahüte

Hem tornat a les terres del Valais per segon any consecutiu per completar el projecte que vam iniciar l'any passat: el Tour del Cervino, un GR que fa la volta completa a la...
Del refugi Giacoletti a Castello

A mitja nit ha deixat de nevar en el refugi V. Giacoletti i a tota la zona del Monte Viso en els Alps del Sud italians. Ha estat nevant des de mitja tarda fins a les 11 de la...
Vía Anglada Cerdà al Libro Abierto en Ordesa

El 7 de junio, aprovenchando que la carretera a la Pradera de Ordesa estaba abierta, subimos a escalar la vía Anglada Cerdà de 380m y 6a+, con Israel. La vía es bastante...
L'entranyable pic del segre des de núria

Dins del marc de la 1ra Jornada Nacional Senderista ens hem instal·lat a l'hotel de Núria. Recordo quan vaig estar una altra vegada fent un bivac, feia el GR-11. Crec que vaig...
Moletes d'Arany i Balanguera

28 de maig de 2016 Sortida al Port de la ma de la Societat Cultural i Ecologista Sant Josep de Jesús, sota el guiatge expert i alliçonador de tot un referent: Vicent Pellicer....
TUC DE QUARTIULES - 2.226 m

refugi Pla de la FontCap de setmana amb la gent del CEB a la vall dels Plans de Son. Arribem el dissabte a mig matí als plans on deixem el cotxe. El temps està genial i...