15 anys de... l'Excalibur a la Serra del Turp.

La Serra del Turp va ser una descoberta tardana i, el seu bonic entorn era inversament proporcional a la qualitat de la roca, suposo que per això sempre ens havia foragitat. Però hi havia alguns amics que això els importava ben poc i van obrir-hi un parell de vies. L'Excalibur era una d'elles i avui fa 15 anys vam decidir anar-hi.Amb companyia de l'oberturista que sabia on anava, jo vaig dexar-me portar. Certament no recordo gran cosa. L'únic que l'inici del L3 el vam fer per la placa (V+),...

Nocturna a la Serra de les Pedritxes

11,9 km. 1-46-26 Pujada fins el turó de les Pedritxes 56-25 i baixada 49-36, 8-37 min. x km. 515 metres de desnivell. 36 de 42 participants en la versió nocturna. La segona...
Inner a la Serra de Carrànima.

Dissabte de pluja a dojo i avui dilluns es notava i força a les fonts i riuets d'Abella de la Conca. He tornat anar a la Serra de Carrànima a fer la Inner, via que ja vaig...
Ruta dels poblats ibèrics, Serra de Marina

Al voltant de Badalona, en els turons de la Serra de Marina, hi ha les restes de tres poblats ibèrics. Aquests poblats, que avui són només ruïnes amb gran valor...
La Cases Marceló a la Serra Alta.

La Serra Alta us l'he presentat en alguna altra ocasió (a la Míster Pómez i la Pols a l'Era) i avui fa 15 anys vaig repetir la tercera i última via de la paret:...

Avui es l’aniversari d’aquest Bloc, set anys amb vosaltres !

Com cada Divendres us presento dos articles El dia 30 d’0ctubre de 2013, vaig fer la presentació del que seria el Blog : Fonts Natural, Aigua, Muntanya i Mes…, gràcies a...
Emilio Amor a la Serra de Carrànima.

Tota la setmana escoltant tambors de guerra i finalment ha espategat, encara sort que podrem sortir a fer esport individual als municipis limítrofs (si no vaig errat). Jo, per...
Via AXIS MUNDI a la Serra de Busa.

Molt bonica via que, ens ha sorprés per la bona roca que té i lo ben assegurada que està. En un entorn ben tranquil i sublim. L'aproximació l'hem fet pel camí que marca la...

La Foradada amb imatges des de fa 100 anys fins els nostres dies

La Foradada es un paratge natural situat a l’oest del poble de Cantonigròs, on les aigües de la riera de la Rotllada cauen fent un  salt i formant  un gorg amb les seves...
De tuixent a la serra del verd per la plana

Des del poble de Tuixent s’albira una meravellosa panoràmica sobre la serra del Verd. Queda mil metres per damunt nostre per una encinglerada paret trencada. Els boscos que...
El Cadinell. Serra del Cadí.

22 de juliol de 2020Aprofitant l'ascensió al Cap de la Gallina Pelada de la propera Serra d'Ensija, acabo de rematar el dia amb la pujada al Cadinell, des del Coll de Jovell,...
Cap de la Gallina Pelada. Serra d'Ensija.

22 de juliol de 2020Visita a la Serra d’Ensija, al Prepirineu del Bergadà, per coronar el cim del Cap de la Gallina Pelada, o Cap de Llitzet, un altre dels 100 cims proposats...
15 anys de...la Màgicus a Canalda.

Les Coves del Moro a Canalda són uns enormes forats penjats a una vintena de metres del terra del tot curiosos. La Màgicus, feta fa 15 anys, aprofita l'evident esperó a la...

12/07/2020 Serra dels Tossals (Berguedà)

Per la dificultat de fer l'excursió prevista per aquest mes (Vall d'Eina), s'ha canviat per la prevista pel Maig que es va suspendre pel Covit 19LLOC DE TROBADA:  antiga...
15 anys de... la Rabadá Navarró del Gallinero.

La Rabadá Navarro de l'Esperó del Gallinero va ser la meva segona visita a Ordesa, i mirat amb 15 anys de perpectiva vam estar de molta sort en diferents aspectes. El primer...
Èlia a la Serra de Queralt.

Iniciem el Juny. Inagurem la fase 2 i com que ja ens deixen sortir a fer esport fora del municipi (ja era hora) retornem a la vertical. Com que la prudència s'imposa, durant...
15 anys de... la Chamán a la Paret del Montnou.

La via Chamán a la Paret del Montnou sempre m'havia imposat respecte ja que la graduació original era MD/A2+ i un A2+ no era per infravalorar i menys coneixent els autors de...
15 anys de... la Via del Bosconero a La Proa.

Una via que sempre m'havia atret i no sé ben bé perquè, és la Via del Bosconero a La Proa. Vam repetir-la fent un xic de trampes i és que la combinació d'assegurances...
Tossal de Viamà. Serra del Boix.

2020, "annus horribilis", serà recordat com l'any de la gran pandèmia, i potser a partir d'ara ja res serà com abans... Qui ho havia de dir! Malgrat tot, un any que vaig...