Montserrat - La Plantació - La Campana - Via Normal - 18/11/2020

Quan treus el cap des de la Gorra Frígia en direcció a la plantació, hi ha tres agulles que per la seva capritxosa forma demanen ésser escalades, aquestes són: El Sentinella, El Rave i La Campana. Les tres formen part de l'història de l'escalada a Montserrat. Tot i que ja havíem pujat a la Campana per la via Un Tuareg a la Gran Ciutat, teníem pendent la seva via normal. La Via Normal és un itinerari de l'any 1943 i et costa d'entendre com en aquella època i amb els mitjans que disposaven es varen atrevir obrir aquesta via.Vista del costat Oest, la via Normal segueix la vessant sud. La Via Normal des del peu del Rave.Els primers metres no són massa difícils i el fet de veure el primer buril sempre anima.Un cop comences el flanqueig a la dreta i treus el cap a la fissura on hi ha un pitó molt malmès amb una baga de fa uns quants anys, comences a pensar, i sense donar-t'en compte t'introdueixes en el mon de la primera ascensió de l'any 1943. Respires l'aire d'aquells pioners que segurament van superar aquest pas gràcies a unes bones escarpes. Superar aquest primer pas, t'ho tens que mirar, sense dubtes és el pas de la via, després ja més amunt afluixa una mica, i gràcies alguna assegurança flotant ja ho veus molt més clar.Darrers metres abans d'entrar a la reunió. La reunió té un equipament força atrotinat. Guardeu-vos un alien verd per reforçar-la.Just a la dreta de la reunió hi ha un forat on l'Alien vermell entra a caldo. Serveix per assegurar el que surt de la reunió. Mirant de com sortir de la reunió, sort que la pedra és sensacional i no té molta dificultat. Un cop a l'aresta és veu un llarg curt però d'allò més plaent.El Rave ens acompanya a l'ascensió. Content de tornar a pujar en aquesta emblemàtica agulla i especialment de fer-ho per la via normal. Una bona vista sobre el Fusell i el Sentinella. Satisfets ens passem una bona estona en el cim, tot un luxe no veure gent a cap de les vies del voltant, això d'escalar entre setmana té un plus. Us deixem la nostra ressenya.Aproximació: des de Sant Joan agafarem el camí que va a Sant Jeroni i passem el mirador i a uns 300 metres trobarem a ma esquerra el Coll dels Pollegons, d'on surt un camí que va baixant, un cop esteu a l'alçada de la Campana trobareu un petit corriol que us portarà al coll entre la Campana i el Rave, just on comença la via.La Via: itinerari que recorre l'evident fissura de la cara sud. Escalada elegant i emblemàtica que no pot faltar a cap escalador Montserratí. La seva ascensió us permetrà entrar en el mon de l'escalada dels anys quaranta del segle passat.1er llarg: 35 metres. V, IV+, V. 3 pitons, 2 burils i un cap de buril.  Pugem per la dreta de la llastra que està recolzada al terra i després seguim vertical fins el primer buril, d'aquí farem un curt flanqueix a la dreta que el podrem assegurar amb un alien. Quan arribeu a la fissura trobareu un pitó força malmès, però que podreu reforçar amb alguna assegurança flotant, seguireu vertical i trobareu un pitó i un buril molt junts, com cap dels dos és una joia millor agafar-los tots dos, seguim un metres i trobarem a la dreta un cap de buril on podrem posar una plaqueta recuperable, ara entrem en una fissura que va ascenden on trobarem un pont de roca. Seguirem en tendència a l'esquerra fins que veureu una savina, ara toca seguir pel diedre fins a la savina. Seguim verticals i trobarem un pitó a la dreta de la fissura, ara ens toca seguir per la fissura fins a la reunió. En la reunió trobareu 3 burils i una escarpa, tot força atrotinat. Podreu reforçar la reunió, amb un alien verd, i un de blau.2on llarg: 15 metres. IV+, IV. Sense cap asseguranç. Sortiu a la dreta per anar a buscar el fil de l'aresta, després vertical fins el cim. Reunió en una savina, o amb 2 parabolts que hi ha un xic més amunt.Descens: Ràpel d'uns 30 metres per la vessant nord.Material: donat que el material que hi ha està molt atrotinat, porteu el semàfor d'aliens i els Camelots fins el # 1. i 1...

Via Normal i Flanagan al Cilindre o Cabrit.

Hem intentat escalar la Normal però hem estat tant sapastres que a la segona tirada ens hem enredat i en comptes de seguir el flanqueig a la dreta, hem pujat pels dos parabolts...

Via Normal - Flanagan al Cilindre o El Cabrit.

Per acomiadar les tardes d'escalada d'estiu despres de treballar fem aquesta autentica via històrica al cor de Montserrat (Ecos).Fem aproximació per la drecera del...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

Via Normal al Gerro

Com a pla C ens em fartat de fer vietes maques per aquesta zona , molt recomanable la Pam a pam adictes ...com no dels Germans Masó. Al rapelar ens fixem en la...

Via Normal al Frare de Baix.

Segons la icònica guia d'en Picazín es tracta de la via de IV grau més bonica de tot Montserrat. Cardeu-li cas i aneu-la a fer que si el gurú de l'escalada...

Via Normal al Rave.

En el moment de la obertura fou una via avanguardista, el balmat de la segona tirada fou un repte tècnic de primer ordre. De mica en mica aquest tram s'anà omplint de ferro i...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Via normal al cavall

DISSABTE, 25 DE MARÇ DE 2023Fa unes setmanes en un dels esmorzars de forquilla que fem la colla d'escaladors d'Olesa i Esparreguera va venir l'Antonio amb qui hem...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Via Normal al Trencabarrals.

Després de vint anys cardant el pena per Sant Benet i els Gorros finalment s'han alineat els astres i ens hem anat a arrossegar a aquest monòlit tant ben parit. Ens ha semblat...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

La Normal al Roc de la Bala.

Fa molts anys, vaig anar d'excursió per aquests cap de serrat de la Móra Comdal i vaig veure alguna coseta a la cara sud del Roc de la Bala. Des de llavors, sempre he tingut...

Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...

Via Pany o Normal (45 m. V+) al Dit (Montserrat)

Magnífic itinerari obert un llunyà 6 de juliol de 1941 per la cordada Jordi Panyella Pany, Maria Antònia Simó i Jorge Ferrera, el qual recorre l'arrogant aresta nord del Dit...