Escalades a la vall del ubaye.

Durant la  tardor del 2020 hem estat voltant per França i Itàlia amb la furgoneta. Com sempre ho teníem tot bastant planejat, pel que fa a llocs, sectors,  vies i parets que volíem coneixer i escalar.      I com sempre,  que  també ens agrada anar una mica sobre la marxa,  alguns dels plans  han  quedat com a projectes per a propers viatges.  Vam canviar alguns destíns per culpa de la meteo i perquè alguns llocs on vam anar ens van agradar tant que hi vam estar més del que teníem previst.      Tot aixó que vam fer o deixar de fer  ho aniré compartint  amb les properes  entrades al blog.      A grans trets, la ruta que vam fer va ser :  la vall  d'  Ubaye  França, la zona de  Cúneo a Itàlia, les Dolomites de Brenta , la zona d'Arco di Trento  i la regió de le Marche a Itàlia.     Començaré pel prinicp del viatge i intentaré seguir un ordre cronològic de per on vam passar.                    Com sempre tot el que vaig penjant espero que us sgui útil per planificar viatges i per  conèixer  racons ja siguin per escalar , pedalar o el que us vingui de gust.Mapa del recorregut que vam fer     Aquí deixo els  primers dies que vam pasar per França:     Abans d'arribar a la vall d'Ubaye  vam parar un parell de dies a la zona d'esportiva a Lourmarin, un poblet molt encantador de la Provença. Hi trobarem una impressionant muralla desplomada a on hi  escalarem molt bones línies i ens posarem les piles!!      Sobre aquesta àrea no hi ha topos gaire aclaridors per la xarxa i a la majora de webs on en feien referència, deien que l'escalada estava prohibida.  Però no és cert, vaig contactar amb gent d'allà i em van dir que s'hi escalava sense cap problema.  Bé crec que no en fan "bombo i platillo " del sector  però allà mateix vam trobar  un parell de cordades locals que molt amablement ens van posar al dia amb  graus i vies. A part d'escalada val la pena  gaudir del poble, el merca  i el castell de Lourmarin.      Pel que fa a dormir hi ha un pàrquing a l'entrada del poble on està permés , però els dies que hi vam estar  eren les festes festes i estava tancat. Vam fer dues nits en l'aparcament de les pistes de tennis i cap problema.     Per nosaltres Lourmarin tot i no ser una zona de grans dimensions és força recomanble, cal anar-hi amb unes bones reserves de  de pila i un bon físic que els desploms no perdonen.Vistes de Lourmarin a útlima hora del diaUf! Solet com al Quim li agrada..je je!  A fer metres!!        De Lourmarin volíem anar cap a Itàlia per la costa, però seguint els consells de la Mónica una bona amiga de Cuneo i recordant el mal estat i el trànsit de les autopistes costeres vam fer ruta cap al coll de de Larche o de la Maddalene    Així doncs veient que l' itinerari  passava per la Vall de l' Ubaye  vam documentar-nos una mica i vam veure que era un bon territori per pedalar i fer algunes escalades. Vinga!  Aquí farem una paradet!.        Com a informació  pràctica:    La vall del riu Ubaye és una zona de la regió dels Alps de l'Alta Provença, i com  a zona muntanyosa ofereix un infinit ventall de paisatges i activitats variades.     Per  pernoctar vam utlitzar l'aplicació Park4night  i vam trobar un parell de llocs en els afores del poble molt tranquils, i també  en el mateix poble hi ha una area d'AC.    Un racó que ens va semblar preciós per fer nit va ser el llac de Serre Ponçon  a pocs quilòmetres de Barcelonnette, aquí en teniu una...

SL-C 79: La vall d’Olzinelles (329 m)

Dissabte 13 de gener de 2024Matinal – Primera sortida de l’any 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps...

Perdre's a la Vall de Cardós

Avui els diaris porten la notícia de tres excursionistes extraviats a la capçalera de la Vall de Cardós. Fa pocs dies hem estat en aquells mateixos camins. No sé què els...

Vall de ransol, estany de vall del riu (andorra)

Sortim desde el nostre camp base que tenim establert a la Esació d´Esqui de Grau Roig i direcció Andorra, després de pasar el Tarter. prenem a mà dreta direcció Ransol i...

08 i 09/07/23 Vall de la Galba

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat HORA: Dissabte 8/07/2023 a les 7h  o 16h30LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les...

16/04/23 Garrotxa. Vall del Bac

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Maquis en la vall de tuixent

Després d'haver trescat/parlat força per la vall de Tuixent he pensat que podria ser interessant recollir les meves converses/informacions al voltant del tema...

Tríglav, volta des de la vall de Vrata

Aquest setembre, amb la Queralt, hem fet una petita expedició als Alps Julians. Una mena de concentració de muntanyes dolomítiques situades a la cruïlla entre tres països:...

Btt-la vall d’en bas.

Descripció de la ruta: avui pedalem per la Vall d'en Bas, fent una curta travessa per l'interior de la ciutat d'Olot a la comarca de la Garrotxa. La ruta és una passejada molt...

18/09/22 Alta Vall de la Riera de Merlès

Gorgs i salts de les rieres del Molí, de la Riba i del TubauPer poder assistir a la excursió, és obligatori estar federatLLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via...

Mata mosques a canonades: per la vall de cerneres

Sempre és un plaer adonar-te que mai acabes de conéixer del tot un racó. Avui he descobert un sender que m’ha permés fruir d’una excursió molt interessant que recórrer...

Btt - la vall de bianya.

Descripció de la ruta; no fa gaire temps es va estrenar el nou itinerari de la via verda de la Vall de Bianya (Ruta 6 Vall dels Sentits). A través d'aquesta via verda podrem...

Estanys de la vall fosca.

Descripció de la ruta; sortida molt recomanable, que des de la part alta de la Vall Fosca enllaça tot un seguit d'estanys (Gento, Tort, Colomina, de Mar, Saburó) passant pel...

Arbres – L’Alzina de La Vall de Fonollosa

L’Alzina de La Vall, es situada en un costat de la carretera BV – 3008, tot venint de Fonollosa a l’esquerra, front de l’ermita de Santa Justa i Rufina, poc abans...

Icnites de la Vall d’Ariet.

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

La Vall Ferosa i la seva torre, diumenge 27 de març

Una circular per la vall més feréstega, la Vall Ferosa. Al cor de la Segarra, dins del municipi de Torà i amb un paisatge humit de rouredes i rierols propi de terres...