Sant Amand i Taga (100 cims) des de Bruguera

Dilluns  23 novembre 2020 Distancia          13,9 km Desnivell +     1.209 mGran circular sortint del petit pobre de Bruguera (petita població del municipi de Ribes de Freser ), que primer ens portarà fins el Coll de Saltor i Puig de Sant Amand (balcó del Ripollès), per a després baixar pel seu vessant nord fins al Coll de Jou on pujarem al Taga pel seu vessant sud, en una pujada forta i directa.La tornada al poble de Bruguera la farem seguint primer la carena de la Serra de Conivella (nord-oest) per deixar la carena a l’alçada del Pla de les Eugues on farem una baixada directa per prats d’herba a buscar el camí de l’Avellanosa.El reclam d’aquesta volta són uns paisatges de notables contrastos entre l’obaga, amb frondoses  fagedes i pinedes pujant al Puig de Sant Amand i la solana amb lloms i prats de pastura pujant la vessant sud del Taga, tant al Puig de Sant Amand (El Balcó del Ripollès) com al Taga i la baixada per la Serra Conivella podrem gaudir d’unes vistes del Ripollès i Pirineu Oriental extraordinàries.Per arribar al punt d’inici de la ruta un cop estem a l’entrada de Bruguera hem d’agafar un carrer a la dreta en forta baixada fins que trobarem un petit parc on podrem aparcar. La ruta s'inicia sortint del mateix parc i seguint la pista direcció al serrat Roig, petit nucli de cases separades del poble (indicador de Sant Marí d’Ogassa per Sant Julià de Saltor, passat el Serrat Roig deixarem la pista ampla i agafarem un corriol molt fresat a l’esquerra (senyal de Font Xica i marques grogues), sortirem a altra pista ampla, anirem seguint senyalitzacions de Font Xica i Saltor, passarem el Torrent i la Font Xica i ara seguirem indicacions de Saltor, tornem a deixar la pista ampla per un corriol molt fresat (marques grogues i senyal de Saltor) aquest corriol ens portarà fins al Coll de Saltor.Al Coll podem veure avall a la nostra dreta Sant Julia de Saltor i la pista que ens baixa fins allà, nosaltres seguirem l’altra pista a l’esquerra en lleugera pujada durant uns 400m on hem de deixar la pista i agafar un corriol a esquerra (marques vermelles) on de seguida trobarem un dipòsit d’aigua. Hem de seguir aquest corriol, que s’enfila de valent passarem pel Faig Gros i la Garganta (canal de pedra força dreta) i seguint el corriol ens portarà fins La Creu de Sant Amand (1.851 m,  balcó del Ripollès).Sortirem de la Creu de Sant Amand seguint les marques vermelles i arribarem a la carena, la seguirem en baixada (oest) fins al Pla de Pena on ara girarem a la dreta (nord-est) i agafarem el corriol que ens portarà fins a Coll de Jou.Al Coll de Jou ja podem veure el Taga 400 metres per sobre nostre, agafarem el corriol que pràcticament segueix les tanques del bestiar i que en forta pujada ens portarà fins la creu del Taga (2.038 m), grans vistes panoràmiques del Pirineu Oriental, Ripollès i cims de La Garrotxa.Per tornar a Bruguera hem de seguir la carena de la Serra de Conivella (nord-oest) , per deixar-la  a l’alçada del Pla de les Eugues on anirem per prats d’herba i en forta baixada (sud-oest), per un camí que haurem d’anar intuint o sense camí, buscant primer la carretera asfaltada que veiem més avall (Pla del Freixe) un cop a la carretera la seguirem uns 400 metres fins que a la nostra dreta trobarem el camí de l’Avellanosa on deixarem la pista asfaltada i agafarem aquest camí de l’Avellanosa, de vegades haurem de parar per intuir ben bé per on seguir el camí, anirem trobant alguna fita, el seguirem i ens portarà de nou al poble de BrugueraEns sobta molt que el Puig de Sant Amand  estigui exclòs del Repte dels 100 cims de la FEEC, per nosaltres moooolt injustament. Podeu veure la llista dels cims del repte dels 100 cims i les exclusions on trobareu el Sant Amand clicant aquíSi voleu veure com arribar a Bruguera a través de GoogleMaps podeu clicar aquí itinerari seguitSi voleu baixar el track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Turó de montgat (100 cims).

Descripció de la ruta; curta passejada d'una mica més de set quilòmetres, on pujarem al Turó de Montgat (40 metres d'altitud), catalogat dins de la Llista dels 100 Cims de...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

Off road sant celoni a cardedeu

MOTOS: BMW F 650 GS / HONDA HRF 450 /YAMAHA T700 TENERÉCurt tram de conexió entre CArdedeu amb Sant Celoni amb dos trams interesant, un curt però tènic i un segón, la pista...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...

Vies " Campions" i "El clau de Sant Felix"

Aquest divendres ens tornem a trobar en Rafa i jo per fer una matinal a la Codolosa, i hem escalat la via Campions i El Clau de Sant Félix.Les vies estan equipades i si...