BOLA DE LA PARTIÓ. Via NÚRIA sortint per SIDDHARTA.

La Bola de la Partió és una de les Agulles amb identitat pròpia. Fa molts anys vaig pujar-hi per la via Santboiana però no havia tornat més. La via Nuria feia anys què la volia fer, però mai és posava bé per anar-hi. Però al final li arriba el seu dia.La via Núria és una via què segueix una placa-esperó a l'esquerra de la via Santacana, per la vessant sud-oest, ombra fins mig matí. Oberta a cop d'expansió amb burins i què posteriorment és va re-equipar amb parabolts, s'ha deixat els burins vells. L'escalada és combinada amb artificial i lliure al gust, segons el nivell. La roca a l'inici és relliscosa i en general presenta alguna crosta. La via té tres llargs de corda i acaba al peu de la Bola final, per pujar-hi seguint la tònica de la via, la millor opció és fer-ho pel darrer llarg de la via Siddharta. La via és més exigent del què pot semblar a primera vista. Al primer i tercer llarg hi ha algun parabolt sense xapa, portar alguna cosa per posar-hi (femella, bagueta, tascó).Via entretinguda i una bona opció a tenir en compte.Per: Isabel Notivoli, Josep Estruch, Joan Asín.DADESNÚRIAPrimera ascensió : 1985Per: Joan Oliva. Guillem Arias, Joan Coll, Jordi Britz, Pere Lluís Ibars.Equipament: Parabolts i burins.SIDDHARTAPrimera ascensió : 20/02/1983Per:S. Chacón, B. Seculi, C. Correa, A. García, J.C. Serrano, X. Vidal.Equipament: neta.Material:  14 cintes exprés, estreps, alguna cosa per espàrrecs sense xapa.Orientació: sud oestRoca: Conglomerat.Dificultat: V/AeAproximació: De Can Maçana anem fins el Refugi d'Agulles, just abans d'arribar-hi agafem el camí de les Bessones a l'esquerra, a l'alçada de la Vespa agafem un corriol a la dreta què puja al peu de la vessant oest de la Bola de la Partió.Descens: 2 ràpels 20-40m per la vessant sud.Primer llarg (curt) per roca relliscosa.Segon llarg, sortim directament per l'esperó molt vertical (Ae) fins què la paret ens deixa seguir en lliure fins una forat on fem la R2.Tercer llarg, flanqueig a la dreta i pugem directament (A0) i després en lliure fins un altre ressalt vertical V/A0 (6a).Canvi de reunió, flanqueig a la dreta a buscar la darrera reunió de la via Siddharta.Quart llarg, sortim directament a buscar el desplom de la Bola on pugem en Ae, fins què podem sortir en lliure per arribar al cim.FOTOCIM

Neura sortint per la Covid-19

11-02-2024Sant Llorenç de MontgaiParet del PontVia: Neura sortint per la Covid-19Mira que aquesta té anys, però aquest primer llarg sempre m'ha fet un xic de "yuyu" i...

Serrat del poll: via camí ral, sortint caminant

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.Inici segon llargLa paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van...

La bola ubiqua i l'axis mundi

La imatge de la Mare de Déu de Montserrat que tots coneixem respon al model iconogràfic de la Mare de Déu en Majestat o 'Sedes Sapientiae' (tron o seu de la saviesa), molt...

Pitu i Núria

29-06-2022 Montserrat Monestir Mirador de San Joan Via : Pitu i Núria Tenim la meitat del personal de baixa per la Covid, només quedem els dos més vells del grup...

Olla de Núria des de Fontalba (2070 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Feia quasi un any que no sortia amb la Teresa al Pirineu a fer muntanya, l'última sortida va ser al Pic de Saint...

Tornarem a Núria !

Núria és un lloc emblemàtic de Catalunya, tothom que hi ha anat, hi vol tornar i qui no ho ha fet encara, té el desig de veure-ho amb els seus propis ulls. Núria és un...