Família Àdam, 6b/A1 (150 m), Pala Alta, Sector Horrors, Mont-roig

Poca cosa, o millor dit, res, trobareu a internet d'aquesta via. Sols recordava que quan es va obrir, l'Albert ens va convidar  a fer-li la primera repetició. Hi vàrem acudir amb Nico i ja sols em quedaven alguns "flashos" del primer i el quart llarg.No trobareu res per diferents motius: no surt a la guia, no surt a internet i no es fa, tampoc sembla que regalen res i no ens enganyem, sortireu amb una sensació "diferent". La via té un 4at. llarg monumental. Boníssim. Però ah !!!  Per arribar al quart heu de fer el primer, el segon, el tercer i acabar-la. El primer està guapo, llàstima d'alguna crosta ronyosa i que amb el grau que tenim sols ens permet "escalar" la meitat. Arriba un punt on la cosa es complica i ja acabes el llarg en A0.  Tota la via té poca exposició, amb molt equipament quan la roca ho exigeix, que sol ser quasi sempre, i grau poc obligat tret del quart. El segon és un sostre Ae amb sortida per roca de penúria (sort de les cadenes). El tercer continua amb roca lamentable. Però el quart és impecable. Poc assegurat però de bon protegir, obligat en el 6b, i que per primer cop ens permet escalar 45 m. seguits (6b+). El lloc és pertorbador, amb els omnipresents sostres que t'envolten. Trobar sortida a un itinerari enmig d'aquest percal és una tasca lloable. Aquesta ubicació i alguna tirada bona o boníssima fa que valgui la pena provar-ho. Tot el demés, ja són altres històries, i la nostra percepció és sempre, parcial.  Segur que l'Albert ens podrà explicar més coses.Material: Tòtems, cam#3, 15 cintes i strep Ressenya originalL1 (Quan encara s'escala) L1L'Ari fent acrobàcies a l'L2. Amb la punyetera R1 penjada impossible fer fotos rectes   L3  Final de l'L4 L5 que empalma amb el darrer    FotocimLo Xist Ja tenim aquí la variant brasilenya. Al loro !!

Primera esquiada per el sector de Porté

Aquesta darrera setmana ha deixat el Pirineu Oriental de color blanquet, això ha fet que passi a tenir una imatge més bonica i d'hivern, però no tot és tirar coets!,...

Al cel ras, 6c (105 m), Pala Alta, Mont-Roig

Salla ens deixa una via que, a parer nostre, és una de les top de la zona. Coneixem la seva veïna, Gatzara, que tot i presentar un grau semblant no té res a veure. "Al cel...

Aresta de l'Isard. Sector trad

Roger ens fa arribar una foto amb 4 ratlles amb unes curtes vies que desconeixem. Sembla que la major part obertes per J. Marmolejo i una línia de Juan Gutiérrez (El lado...

Integral Mistinc Wall a la Pala Alta.

Després de la trompada de l'altre dia, avui tocava veure com responia la carcanada, així que em deixat les boires a les fondalades (del Segre) per enlairar-nos fins el...

Cingles de vallcebre- sector la matella

DIUMENGE, 05 DE NOVEMBRE Avui sortim de casa amb un condicionant clar, fugir del vent de Ponent, i segons la meteo sembla que al interior seran mes fluixes les ventades...

Torre Alta de Castellferran. Anoia. 100 cims.

29 de juliol de 2023Acabo el meu vagareig per l'Anoia d'aquesta intensa jornada amb una curta però preciosa ascensió a una punta que esdevé un exclusiu mirador de les...

Punta Alta de Comalesbienes (3.014 m)

Una gran ascensió de muntanya a un tresmil de la Vall de Boí. Ahir vam pujar al refugi Ventosa i Calvell i avui hem completat aquesta ascensió, no massa...

Descobrint un sector . " Can Placa"

Aquest és un sector de vies esportives d'una sola tirada i que en Xavi ja m'hi havia apropat fa uns mesos, la pluja ens va fer marxar i aquesta vegada, malgrat que la...

La Faiada. Alta Ribagorça. 100 cims.

5 de març de 2023Entre el Serrat del Cussolo i la Serra de Sant Gervàs, just al damunt del pantà d'Escales i a tocar de Pont de Suert s'aixeca el Serrat de la Faiada, i...

Via MARIOLA MOTORS. PALA ALTA. MONT-ROIG

22/03/23. Avui som colla i anem al Mont-Roig. El Juli, Agustí i Alfons van al díedre Blanqueta, la Isabel i el Ramir a la Miqueluchi,  amb el Felip i el Juan Carlos anem...

Coll roig, sector sud-oest

DIUMENGE, 12 DE MARÇ DE 2023Aquest diumenge no teniem pensat anar a Coll Roig, però donat que finalment serem sis companys, deixem els nostres objectius per a una altre...

Tastant el sector de la torre de guaita

DIMECRES, 08 DE MARÇ DE 2023Per aquest dimecres he quedat de sortir amb el Lluis i tot i que ja vaig baixar a Rasquera el dissabte passat, ell te ganes de coneixer la...