Escuela de calor

DIMECRES, 16 DE JUNY Per aquest dimecres proposo pujar a Andorra per dos motius. El primer perquè es el lloc on farà menys calor i segona per escalar en granet que no en tenim gaire a l’abast per aquí. Però per poc el viatge ens surt “rana”. Vaig confiar plenament amb les indicacions de la via que surten al llibre de “Roc Andorra” sense pensar que el grau a la zona és obligat i un xic ajustat. La proposta era fer la via “ Integral Calçotets” entrant per la via “Mama caca” que es un xic més suau. Per les dues tan sols demana cintes exprés. Hem fet la primera tirada que s’acosta més a un 6a que a cinquè, però a la segona ens trobem amb un fissura sense retorn, sense cap assegurança, ni a prop ni lluny i decidim baixar i anar a fer el Pla B. De les vies més suaus de la zona hi ha la “ Escuela de calor” on demana portar, estrep i un joc de fissures, (nosaltres portem el semàfor d’aliens i creiem que es suficient per passar. La primera tirada ja la coneixem al menys en part , perquè comparteix espai amb la “Joan Canut” i tan sols a mitja tirada és separa d’ aquesta per fer reunió independent. Es una tirada de cinquè grau d’adherència i protegida amb cinc parabolts, ( algun un xic separat). La segona és el A2e, que sembla no presentar cap problema, però una vegada posats a la feina, en dona i  cal treballar-lo. Son tres passos completament desplomats i amb els parabolts molt separats. La sortida del darrer parabolt de l’extraplom és molt obligada fins situar-te a la placa final que amb passos d’adherència et deixa a la reunió. La tercera tirada 5b/A0 es un xic més suau. Nosaltres el A0 l’hem fet amb estrep perquè supera un díedre vertical, quasi desplomat. La sortida del desplom, aquí més humana, però desprès cal seguir per una placa amb adherència i amb molt liquen on cal afinar bé els moviments del peus. La reunió uns quinze metres per sobre de la sortida del A0. Comencem la quarta tirada amb les assegurances amb molt aire entre elles i una placa d’ adherència molt compacte on cal navegar per anar d’assegurança en assegurança i per acabar d’amanir-ho comença a ploure. Aquest fet en fa decidir en deixar la tirada a mitges i sortir per un escapol a la dreta aprofitant que amb un petit flanqueig arribem a una vira. Llàstima, ens hem deixat els darrers metres de la via, però aigua i adherència no han estat mai amics. Hem superat quatre assegurances i encara en veiem tres per sobre nostre, això si, a certa distancia. La baixada l’hem fet per la canal de la dreta, no gaire fresada però força intuïtiva per baixar directes al camí del Rec i d’allà al cotxe. Per no trobar problemes a la frontera, aprofitem per marxar a una hora bona i aturar-nos a Oliana per fer la cervesa de rigor. J. ESTRUCH DADES DE LA VIA NOM....................................           Escuela de calor APERTURISTES.....................         La Piedra COMPANYS DE CORDA..........        Isabel Notivoli, Gines Rodriguez MATERIAL NECESSARI..................10 cintes, estreps i fissurers (opcionals) DIFICULTAT...................................   A2e/V+

Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que...

Alerta per calor extrema

Les temperatures poden fregar els 40 graus en algunes zones del país a les hores centrals d'aquest dilluns

Calor, calor i més calor.

Suposo que a dia d'avui gairebé tothom és conscient que l'escalfament global és una realitat, i una clara mostra d'això són les temperatures màximes d'avui... brutals!I...

Ven a la escuela de calor !!!!

Mostra Sense títol en un mapa més granTot i els kilòmetres recorreguts, tot i el número de tracks que podem consultar a la red, tot i pensar que ho tenim tot preparat just...

Per fugir de la calor de casa

M'ho diu una senyora que ja torna, que amb una mica de sort encara veuré la berra i els garrins de senglar.I sí, encara els puc veure. Els garrinets passen el pont sobre el...

Neu, calor i aigua a dojo

Avui ens despertàvem amb la notícia dels aiguats de la Val d'Aran, fins diumenge vam tenir una calorada bestial, i fa tant sols quinze dies continuava nevant al Pirineu... en...