La Bages (per l'entrada directa) a la Sud del Fals Pollegó Inferior.

Feia almenys un parell d'anys que no anava al Pedraforca i algun més que no anava al vessant sud. Amb els companys ens ha fet gràcia repetir una de les boniques raresses que hi ha a la seva part més occidental: la Bages començant per l'entrada diecta.És bonica? sí. És curta? també. Així que cadascú sabrà si li compensa la pujada fins a Prat de Reo per fer només 140m (a no ser que la combineu amb alguna altra). Destaca el L1 per la seva bellesa i el L4 per la seva dificultat: en l'opció...

VIA BAGES (entrada directa)

DIMECRES, 14 DE JULIOL Aquest demacres em tocarà matinar, he quedat amb en Lluis per sortir a escalar i com que ell acaba de treballar no esta per fer quilometrades i ens...
Via EPITAFIO a la Magdalena Inferior. Montserrat

Dilluns 5 d'abril de 2021Seguim escalant per la zona de les Magdalenes i ara ens acostem a la part esquerra de la cara sud de la Magdalena Inferior, on hi ha unes quantes...
PUIGLLANÇADA (per la Collada del Pedró)

Una de les ascensions més clàssiques i accessibles per a la iniciació en la pràctica de les raquetes de neu.  Prenent com a punt de partida la Collada del Pedró...
Solstici d'estiu al Pollegó Inferior.

Clàssica recent,mantinguda i generalment de fissura.La via resta parcialment equipada i de bon reforçar;resulta una escalada lliure prou potent per aquells que rasquem el 6a...
Via Font al Pollegó Inferior.

Segurament sigui l'opció més assequible per gaudir d'aquesta paret,més fàcil que la Estorach i la Solstici d'Estiu , encara que també més alpina o sigui menys equipada i...
Pel Bages la Segarra i l'Anoia

Iniciem la sortida a Santpedor i després d'esmorzar, direcció a Joncadella i la C-55 on tot seguit ens desviem cap a Can Canals.Com la ruta passa a prop ens desviem a fer una...
Pel Bages sud

Aquest cop hem fet una barreja de rutes fetes fa una bona colla d'anys per la zona del Bages.Després d'esmorzar iniciem la sortida a Monistrol de Montserrat direcció a Manresa...
Pel Baix Llobregat, el Bages i l'Anoia

Com ha plogut una mica i sembla que no hi haurà pols hem sortit amb el Range a fer un tomb.Hem quedat passat Olesa, al camí de la Puda des d'on pugem cap al Coll de les...
Pel Bages i el Berguedà

Teníem pendent un tram d'una ruta pels voltants de Súria, el camí estava tallat per una esllavissada i no vàrem poder passar.Aprofitant que fa un bon dia hem tornat a fer la...
Pel Bages i el Moianés

Aquest cop hem fet una petita ruta pel Bages i el Moianès, per la zona de Monistrol de Calders i Navarcles.Sortim de la urbanització Vista del Pirineu direcció a la Guàrdia...

Cosmo’s Factory (MD) Pollegó Est

(Rescatant apunts 3) La Cosmo’s Factory és una via que portava de cap de feia molt de temps però per a o per b no havia aconseguit anar-hi. Aquest setembre amb...
Montardo 2.833 m. (per la pressa de Cavallers).

Montardo 2.833 m. (per la pressa de Cavallers).   Localització: Parc Nacional Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.   Data: Divendres 26 i dissabte 27 d’agost de...
Montserrat. Pollegó Oest.

Montserrat. Pollegó Oest. "Los Mares del Sur"

Ressenya de l'Eduard.Aquest dissabte tornem a una cara Oest de Montserrat a cercar l'ombra, però la suada de l'aproximació és brutal i arribem xops a peu de via. Sort...
Solstici d'Estiu a la Nord del Pollegó Inferior.

La tartera és la mateixa i la pujada també, però la petita rentada de cara que l'hi han fet al camí fa que l'aproximació a la cara nord del Pollegó Inferior del Pedraforca...
Via Son de la llarga al Pollegó Est

El pronòstic del temps és de núvols a primera hora sense pluja (en teoria...) i vent tot el dia de nord o nord-oest. El dia abans en Ramon diu que al...
Normandia (9): l'entrada de la nueve per paris

El dia 24 d'agost era el gran dia. Volíem fer la desfilada seguint els passos que havia fet la Nueve per arribar a l'Hotel de Ville i donar ànims a la resistència parisina...
Normal al Puro per l'entrada directa.

MALLOS DE RIGLOSESCALADA Y EXCURSIONES1984Cim mes que emblemàtic i curiós, fou en el seu dia una cursa per veure qui hi pujava abans, essent l'any 1953 la cordada Manuel...

Bajo el Signo de Capricornio al Pollegó Oest

Malgrat discórrer per un pany no gaire atractiu la Bajo el Signo de Capricornio encerta el millor recorregut. Hi destaquen les tirades tercera i cinquena, dos llargs de placa...
15 anys de... l'Aresta Ribes al Pollegó Oest.

Una altra via que en aquestes dates no pot fer-se. L'Aresta Ribes del Pollegó Oest ja sabeu que està afectada per la regulació d'escalada, i com en altres ocasions he...
Del Bages al Berguedà II

Hem quedat al restaurant Cardener per, tot esmorzant decidir com ho farem ja l'altre dia vàrem deixar la ruta a mitges.Decidim seguir per carretera fins a Sant Lleïr, punt on...
Insurrecció al Pollegó del Mig

La noche del loroBona via, a destacar el primer, segon i últim llarg. El tercer i quart son un rostoll.La quarta reunió la fem al damunt d’una gran llastra.L’arbre sec del...