Pic du Midi de Bigorre (2877 mts.) des de La Mongie (1580 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Itinerari del dia, mapa IGN francès.Altimetria del dia d'avui.Ahir vàrem fer amb la Teresa el Pic du Midi de Bigorre (2877 mts.) des d'un aparcament (1580 mts.) un parell de kilòmetres abans d'arribar a La Mongie (1800 mts.). Durant la setmana acabaré la piulada.Desnivell: 1710 mts.Recorregut: 22,6 Km.Horari: 8h, 1m.Tot i haver sortit de nit del cotxe, ara ja s'ha fet de dia. A l'aparcament veiem el cotxe.A mesura que pugem podem veure els primers edificis de La Mongie (1800 mts.)Abans de començar a baixar per l'altre vessant, mirada enrere per veure d'on venim.Un cop passem el Pont des Vaquès (1560 mts.) ja veiem al fons el nostre objectiu.El Midi de Bigorre (2877 mts.) vist des d'aquí és un troç de muntanya.Seguim el GR-10C, al fons dissimulada veiem la Cabane de Pène Blanque.Amb el zoom millor, Cabane de Pène Blanque (1910 mts.)A l'altre vall el Pic de la Ballonque (2285 mts.), bona zona per fer esquí de muntanya.Cara sud del Pic Midi de Bigorre, al cel es pot veure el telefèric.La mateixa imatge anterior, però amb el zoom.Vista enrere per veure per on hem pujat.Ens comencem a apropar a la cruïlla amb la via normal des del Col del Tourmalet (2115 mts.)A l'arribar a la cota 2380 mts., ens ajuntem amb la gent que ha sortit del Col.Bona pista per pujar amb BTT.Han fet aquest camí a força de dinamitar mitja muntanya.A la part inferior és on troben els dos camins, al costat el Lac d'Oncet (2250 mts.)El camí va pujant amb forta inclinació.Magnífica vista la que estem aconseguint al pujar tant a dalt.Ni un núvol en tot el Pirineu,  és impossible aconseguir millor dia per pujar aquí.Un cop passat l'Hôtellerie des Laquest (2620 mts.), ens queden 260 mts. directes a cim. A baix i a l'esquerra es pot veure l'Hôtellerie des Laquest (2620 mts.)Últims metres per assolir el cim.Vinga Teresa que ja el tens a la butxaca.Primeres edificacions a dalt del cim.Al cim del Pic du Midi de Bigorre (2877 mts.)Magnífiques vistes des del mateix cim.Panoràmica des del cim, al fons tota la serralada del Pirineu.De dreta a esquerra: Els Gabietous, Taillon, Brecha de Rolando, Marbore, Cilindro, Pic Long... Pont penjat on només poden accedir els que han pujat amb el telefèric.Iniciem la primera part de la baixada força dreta.Un cop agafem el GR-10C baixem completament sols.Fem una petita parada per veure l'interior de la Cabane de Pène Blanque (1910 mts.)Un cop arribem al Pont des Vaquès (1560 mts.) iniciem la pujada cap a l'altre vall, mirada enrere.Al tornar amb el cotxe, parem al Col d'Aspin (1489 mts.) per veure la mole del Midi de Bigorre.Amb el zoom millor, últimes llums al Midi de Bigorre (2877 mts.)

Matagalls (1697 mts.) des de Viladrau.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Continuant amb el procés de recuperació, avui pugem un graó més i marxo al "gimnàs" del Xavier Martí, aquí ell passa dos...

Puig de les Agulles (552 mts.) des de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuem una setmana més sense poder entrenar, a veure què em diagnostica el pneumòleg  amb...

Pic de la Mine (2683 mts.) a les palpentes.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Tot i que les previsions meteorològiques no són les millors, les ganes de fer esquí de muntanya...

Pic de Ginèvre (2382 mts.) des de Puigvalador.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui serà el primer dia d'esquí de muntanya de la Teresa des d'aquella sortida a Carança el 8/03/2020, veient els dies que fa...

Sudest Clàssica al Midi d'Ossau.

El nom ho diu tot: la via més clàssica del Midi i probablement un dels itineraris més recorreguts de tot el Pirineu. Quan una via arriba a aquest estatus ho és per mèrits...