TOSSAL DE LA PONÇA (359 m) des de la N420 (Carretera de Corbera a Gandesa)

Vista aerea del Tossal de la PonçaCIM: Tossal de la Ponça (359 m) des de la N420 (Corbera d'Ebre a Gandesa) COORDENADES CIM: VÈRTEX GEODÉSICCOMARCA: La Terra AltaRECORREGUT:6,85 kmHORARI: 1h28 min (44 min + 44 min)DESNIVELL: 216 mDIFICULTAT: FàcilCARTOGRAFIA: http://www.icc.cat/vissir3/ COM ARRIBAR-HI ACCÉS PER CARRETERA Sortida per la Diagonal direcció Sud per la A7 o AP7 sortida 38 direcció Mora d'Ebre seguint per la C44 seguint per la C-12 i N420 fins a Mora Mora d'Ebre seguin la N420 fins Corbera d'Ebre.ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLICEn trenRodaliesde Catalunya R15 fins a Mora la Nova. Des de l'estació autobus urbà fins Plaça Catalunya (Mora la Nova). Seguir con Empresa HIFE fins a Corbera d'EbreR16 fins Tortosa seguin amb bus de l'empresa HIFE fins Gandesa i Corbera d'Ebre. Autobús Empresa HIFE Taxis Carlos Ripoll (Mora la Nova) Tel 659 944 081Artiga (Gandesa) Tel 687 501 751 / 977 421 201 DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUTAquesta ruta es fàcil tot i que a la part final la sendera esta pràcticament tapada per la vegetació (es recomana roba que tapi cames i braços). El cim es cobert totalment per arbres i vegetació. El vèrtex es un arbre pro no hi ha cap senyalització es un Tossal molt poc visitat i la seva importància es que va se molt atacat. Es una de les zones amb més possibilitat de veure reste de la Batalla.0 min Sortida de Corbera d'Ebre des de el Bar Terra Alta o Mercat en direcció a Gandesa per la vorera esquerra del carrer Terra Alta (N420)4 min Piló Km 805. N 420 (297 m) seguir per la N420.18 min: Trencall. Pista a l'esquerra en descens.26 min: Trencall seguir a l'esquerra (a l'esquerra tenim el Tossal de la Ponça)31 min: Trencall a l'esquerra que cal seguir31 min 10 seg: Seguir pista a l'esquerra fins el final de la mateixa arribam als peus del Tossal i amb unes edificacions camps de conreeu. Cal seguir per la dreta de la barraca en direcció a l'arbre més alt seguin per els laterals de les feixes dels camps de correu. Un cop superat el arbre que deixem a l'esquerra cal seguir per senders desdibuixats i tapats en direcció al cim.41 min: Pla (1) amb vistes de Corbera d'Ebre (338 m)Seguir en direcció al cim decantant-nos un xix a l'esquerra i obrin camí amb alguns trams de sender obert i en pocs minuts s'arriba al punt més elevat del Tossal.(1) Pla camí del cim amb vistes de Corbera d'Ebre44 min: Cim entre arbres i sense cap indicació (359 m)Descens pel mateix itinerari de l'ascensió.També es possible que al pla des de el que s'albira Corbera en compta de seguir en direcció a l'arbre que ens portaria a la barraca seguir recte avall fins una pista asfaltada que seguint a l'esquerra du als safaretjos de Corbera ja sota de la població. ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIÓ.La ruta es pot fer tot l'any. EQUIPAMENTMotxilla, gorra o barret. A la tardor i hivern cal dur roba d'abric i protectora del vent. Botes trekking (altes) o botes. També recomanem dur pals, telèfon, farmaciola,màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua i ganyips. ON DINARA Corbera d'Ebre Bar Terra Alta Carrer Terra Alta, 17. Tel 977 420 831 (Plats combinats)A GandesaBar Restaurant Sibaritis. Plaça de la Farola, 4.Tel 977 420 515 Bar Restaurant Jorcar. Plaça de la Farola, 6. Tel 977 420 116 (plats molt interessants) ALLOTJAMENTSHotel Piqué PUNTS D’INTERÈSCorbera d'EbrePoble Vell de CorberaConsorci Memorial dels Espais de la Batalla de l'Ebre Gandesa:  Cooperativa de Gandesa Celler Bàrbara ForésDIRECTORI DE SERVEISAjuntament de Corbera d'Ebre

El tossal de les bruixes: perdent memòria

Mirant pel mapa del voltant de Sunyer (veure racons desconeguts i caminada popular) veig un tossal de les Bruixes. Es disparé el meu sentit de descoberta. Què amaga aquest...

Poble vell de corbera d'ebre.

Descripció de la ruta; curta passejada d'uns 3 quilòmetres i molt poc desnivell, que ens portarà des del centre de Corbera d'Ebre, fins a la part alta del turó de la...

Gran manitú al tossal de balinyó

DIMECRES, 17 DE MAIG DE 2023 S'apropa el dimecres i començo a cercar possibles objectius per fer amb el Lluís, però el dimarts, s'apunta mes personal al grup i es veu...

Drac Queen al Tossal del Coscollet

Feia tant temps que no feia una via tant llarga i encara més temps que no anava al Tossal del Coscollet d'Oliana, que he de reconeixer que estava una mica nerviós. Al final,...

Via J.R. al Tossal de Sant Salvador. Camarasa

Dilluns 2 de gener de 2023Començarem l'any fent una escalada en un lloc nou i sembla ser, de dificultat bastant moderada. D'entrada, a primer cop d'ull, ens va costar una mica...

En BTT a lo Tossal des d'Altron

Distància: 40 km.Desnivell: 1650 m.Durada total: 5.30 h.Dificultat tècnica: mitjana.Punt de sortida: Altron.Sortim des del poble d'Altron i remuntem per asfalt fins a Llessui...

Voltant el tossal de la nora

He pujat moltes vegades al turó de la Nora (entre Alcoletge i Vilanova de la Barca) però mai havia voltat el tossal. Avui he fet el tomb i m'he emportat l'agradable sorpresa...

Via Píxel al Tossal Rodó.

Te una primera tirada ben reeixida mentre que la resta discorre per ressalts que a criteri d'algun entès estan mal aprofitats, de manera que escalarem alguns trams...

Via ROSTOLL al Tossal de la Feixa. Alt Urgell

Dissabte 28 de maig de 2022Poder la menys escalada de les vies més assequibles d'aquesta paret, és sense cap dubte, una aventura amb majúscules. No esperem una escalada...

Via Píxel al Tossal Rodó.

Via de recent obertura i situada al extrem est del elegant Tossal Rodó que per una tarda de primavera ens ha omplert força. Aproximacio molt facil desde CanTobella,...

Esparreguera al Tossal Rodó.

La clàssica d'aquesta paret que a jutjar per les piades a la xarxa rep poques visites. Especulant sobre els motius d'aquest oblit em venen al cap l'incòmode pista d'accés, la...

Via Esparragera al Tossal Rodó

Es la via mes emblematica de la paret. On els tres primers llargs van a buscar la xemeneia de sortida amb molt ambient i logica, sobre pasatges expectaculars i amb trams de roca...

Avui destaquem : La Fonteta de Corbera de Llobregat

Per anar a visitar aquesta senzilla Font de la Fonteta us cal sortir de Corbera de Llobregat, i anar per la carretera BV- 2421o carrer antic de Sant Ponç, una vegada passada la...

Via DEL GUILLEM al Tossal de la Feixa

Diumenge 19 de setembre de 2021Al Tossal de la Feixa hi podem trobar vies de diferent grau, equipació i exposició. La via DEL GUILLEM és la típica assegurada amb...

A Lo Tossal des de Sort

Distància: 42 km.Desnivell: 1900 m.Dificultat tècnica: mitjana.Durada total: 5:30 h.Punt de sortida: Sort. Excel·lent excursió per assolir la cota màxima...

Els tossals de Benissa, el Tossal de Navarro

Vaig a anar recopilant tots els tossals del poble que no estiguen urbanitzats.Començem amb el tossal de Navarro:1a ruta dels Tossals de Benissa.Començe pel tossal de...

15 anys de... l'Arrels al Tossal del Bisbe.

El Tossal del Bisbe ja us l'he presentat algun altre cop i, avui fa 15 anys vaig repetir l'Arrels, l'única via que durant molt temps hi havia. Penjada a dalt de tot dels...