Montserrat - Carena Puntal de l'Albarda - El Xumet - Via Agullòlegs 23/06/2022

En Salva Campillo fa uns dies ens va demanar per quedar, doncs porta un temps sense escalar i li fa il·lusió tornar-hi. Així que hem quedat l'aparcament del Monestir ben d'hora per tal de fugir de la calor. Quan hem arribat hi havia molta boira baixa i ben convençuts que el temps canviaria hem anat pujant, just quan estàvem propers a l'Agulla del Cigronet ens ha caigut un bon ruixat i ha quedat tota la roca ben molla. Així que quan arribem en el punt que cal baixar decidim fer una  estona a veure si la roca s'asseca.Al final, tot i que la boira segueix enganxada, decidim baixar al peu de via amb la confiança que la cosa canviarà.Començant la via envoltats per la boira.Quan comença en Salva les cordes estan ben humides. Sort que és un llarg senzill, deixant a banda els primers metres que són una mica més difícils. L'Ita en el ressalt del segon llarg. La boira segueix enganxada a la paret. Quan li toca pujar en Salva el temps canvi de cop. Per superar els primers metres ens haurem d'enfilar en una alzina.Després de fer uns 4 passos d'artificial, ja podem sortir en Ao per continuar amb un lliure molt bonic. Tot i que ens toca el sol, encara hi ha una part que està força tapada.En Salva sortint del tram dret. Uns metres més i cim.Ben contents en el cim. Ressenya Original. Aproximació: Des de Sant Joan agafarem el camí de Sant Jeroni fins que passem per sota de l'Agulla del Cigronet. Seguirem uns 100 metres i arribarem en el punt que surt a ma esquerra un corriol que baixa en direcció al Puntal de l'Albarda. Només baixa uns metres ja veurem l'inici a la nostra dreta. Sageta al peu de via. Recomanable. La Via: les dues primeres tirades superen una placa tombada, amb algun ressalt, que ens portarà en un bosc. El tercer llarg és totalment vertical i el fa més interessant en el conjunt. 1er Llarg: 45 metres. V, IV, III.  Els primers 10 metres d'aquesta tirada són els més difícils, després ja perd verticalitat fins a la reunió.2on. Llarg: 35 metres. IV+, III, II. Sortim de la reunió per terreny fàcil fins sota d'un ressalt que superarem. Un cop superat, per terreny senzill, arribarem al bosc on farem reunió en una bona alzina. 3er. Llarg: 35 metres. Ae, Ao, IV+, IV. III.  Per abastar el primer espit pujarem a l'alzina i després seguirem uns passos en Ae fins arribar a 2 pitons d'on podrem sortir amb A0 i després en lliure molt ben trobat fins el cim. Reunió en una bona savina. Descens: baixarem una mica i després anirem a buscar un collet a ma esquerra. D'aquí anirem baixant en direcció nord fins a trobar un torrent que seguirem fins a trobar el camí de Sant Jeroni. Apa a escalar que el mon s'acaba!!

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

Puntal des Forn

Powered by Wikiloc Inici: coll de sa Gramola, situat al Km 106 de la carretera Ma-10, al tram d'Andratx a Estellencs.(WP-01) Coll de sa Gramola - 0,0 km - 0 minuts - 349 m...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

L'Aresta Ribas al Puntal de l'Albarda.

Avui ha passat una cosa extraodinària. Alguna cosa està canviant: diga-li pandèmia, diga-li inflació, diga-li tripartit, etç etç. Però avui, al monestir de Montserrat (o...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...

Per la carena de la serra de la llena

Estic preparant la Diada del Camí de Muntanya. Enguany l'organització serà del Centre Excursionista de Borges - Garrigues. Ens proposa canviar totalment d'escenaris. Fins ara...