Via DE L'AMADEU. PARET DEL PONT. SANT LLORENÇ DE MONTGAI.

15/03/23. Avui anem a fer la darrera via oberta a la Paret del Pont. Quan arribem a peu de via trobem els aperturistes, treballant en un altre projecte i a peu de via al Jordi Vidal i el seu germà Vis començant la via. Petem la xerrada i els seguim al darrera.La via té cinc llargs de roca totalment equipat. L'itinerari va cercant la millor roca per a obrir-se pas. La roca ha estat força sanejada, tot i així encara podem trobar-hi algun còdol volador. De la R4 podem optar per anar a la dreta i sortir per la via Augusta, allargant-la. Via ràpida, què guanyarà amb les repeticions.Per: Alfons Esterlich, Agustí Pallarès/ Isabel Notivoli, Ramir Aparisi, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 4/03/2023Per: A. Ribes, L. Olondríz, A. Sans, J. Godoy, J.M. Escart.Equipament: Totalment equipada amb químics, parabolts, ponts de roca.Material: 13 cintes exprés, recomanable llargues.Dificultat: 6a+. Obligat V+/A0.Orientació: est.Roca: Conglomerat.Aproximació: Evident des de l'aparcament al pont, a peu de paret.Descens: de la darrera reunió baixem per la carena fins al coll on trobem el camí de baixada de la via normal.Primer llarg, per una canal/díedre amb passatges atlètics i mantinguts, desprès s'ajeu i seguim per una terrassa terrosa fins a la R1.Segon llarg, inici contundent amb uns passatges desplomats 6a+ (ha sortit amb un repòs), no obligat, seguim per placa vertical i després anem a la dreta a buscar un altre ressalt per on pugem fins a la R2. Llarg mantingut, compte amb el fregament de les cordes.Tercer llarg, sortim a l'esquerra per un ressalt vertical amb bones preses, passatges atlètics, anem a la dreta i trobem un altre ressalt per on pugem fins a una cornisa què seguim a l'esquerra a buscar la R3.Quart llarg, sortim a l'esquerra i pugem per un ressalt, passatges atlètics, sortim a la dreta i anem buscar un sinuós díedre per on pugem seguim per una zona fàcil en tendència a l'esquerra fins a la R4.Cinquè llarg, seguim l'aresta fins a un  ressalt què ens porta a la R5 a l'areta. Llarg curt 15m.Via AUGUSTA.De la R4Cinquè llarg, flaquegem a la dreta per una canal herbosa fins a una placa vertical per on pugem, pas de V+/6a (no obligat), seguim i trobem una R no la fem i flanquegem a la dreta per una cornisa fins a l'esperó per on pugem fins a la R5 a l'aresta. Podem baixar o seguir un altre llarg.Sisè llarg, seguim per l'aresta fins el cim.primer llargsegon llargtercer llargquart llargcinquè llarg via AugustaR5 via de l'AmadeuFOTOCIM

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...