Via PUKI-NUKI a la Paret de l'Os, Sant Llorenç de Montgai

Diumenge 12 de març de 2023L'altre dia va caure a les meves mans una via que no tenia ni idea que existia, la via PUKI-NUKI a l'extrem esquerra de la Paret de l'Os. La proposo i ens decidim a escalar-la. La via comença en el primer  llarg de la NORMAL que la podrem fer en un sol llarg o amb dos. Després, camines en direcció a l'Agulleta de l'Os i abans d'arribar-hi, ja tenim davant nostre l'esperó de la via. Tot sent una via assegurada, no estarà de menys portar algun que altre tascó o friend variat per arrodonir la protecció. Costa una mica de veure el parabolts, però la via et fa bones sensacions.1r llarg: IV i III, 3 expansions i uns 15 metres Pugem per placa vertical fins que es tomba i arribem a la reunió als peus de la xemeneia. També podem continuar.2n llarg: IV+, 2 expansions i uns 20 metresPugem fàcilment fins a arribar a la xemeneia. Amb passos de "remonage" anem guanyant alçada fins que sortim de l'empotrament i muntem la reunió un xic per sota de la vertical.Ara fem un canvi de reunió i pujarem caminant en direcció a l'Agulleta de l'Os. En el primer esperó que trobem muntem la reunió d'un arbre.3r llarg: V, IV, V, IV+, IV i III 7 expansions i uns 40 metresEns enfilem en vertical per terreny difícil fins a arribar a una plataforma on comença l'esperó. Amb passos difícils escalem una placa vertical i difícil. Seguim en vertical fins que hem de fer un petit pas de flanc a l'esquerra i continuar pujant per, ara si, l'esperó i sempre amb tendència a l'esquerra. Als trenta metres l'escalada es fa fàcil però amb roca a controlar. Arribem a una plataforma on hi ha un parabolt i muntarem la reunió reforçant-la amb algun friend petit.4t llarg: IV i II, neta i uns 10/15 metresSortim per la dreta de la reunió amb un pas vertical i seguirem per una curta cresta aèria fins al final que muntarem reunió en un arbust. El descens serà el mar que per fer-ho de dalt de la Paret de l'OsEscalada realitzada per: Agustín Pérez i Joan Prunera amb Dídac i Albert

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...