Via HAVER-LA AILA variant LA MEIGA. PARET DEL PONT. SANT LLORENÇ DE MONTGAI.

27/05/23. Quan vàrem fer la via Amadeu, estaven obrint un altre via a l'esquerra, vaig preguntar si l'havien acabat i en Josep Godoy em passa la ressenya, gràcies. Tot just acabada el 23 de maig. Anem a repetir-la amb la Isabel, Juan Carlos i "Tacha". Quan arribem ens trobem amb el Josep Godoy i el Joan Linares, què ens donen algunes recomenacions....també venen el Joan Prunera i el Ricard Rofes, tots ells aniran a la via Amadeu.Aquesta via te sis llargs de corda amb una variant més difícil al quart llarg, d'un tarannà semblant a "Somni d'una nit d'estiu", "Amadeu". Via amb ressalts amb feixes de transició, generosament equipada, amb algun passatge obligat, amb una feinada important de sanejament.Per: Juan Carlos Sánchez, José Sirvent "Tacha"/Isabel Notivoli, Joan AsínDADESPrimera ascensió: 15/05/2023.Per: Josep Mª Escart, Agustí Sans, Josep Godoy.Variant LA MEIGAPrimera ascensió: 23/05/2023.Per: Josep Mª Escart, Agustí Sans, Josep Godoy.Equipament: totalment equipada, químics, parabolts, ponts de roca, bagues savines.Material: 14 cintes exprés, alguna baga llarga, estrep opcional.Dificultat: 6a, V+/A0 obligat. Variant 6a+, V+/A0 obligat.Orientació: est.Roca: Conglomerat calcari. Roca sanejada, però la via encara està tendra cal vigilar en algun punt.  Primer llarg, per mercat díedre mantingut en V/V+, equipat amb químics un pel fons portar mosquetons prims. Segon llarg, sortim a l'esquera per un ressalt seguit d'un esperó amb flanqueig a l'esquerra a trobar la R2.Tercer llarg, cal portar cintes llargues i/o gestionar xapatge alternatiu per evitar fregament, primer passatge desplomat amb presa roma 6a (V+/A0), seguim per un marcat díedre i anem a la dreta per pujar per un esperó  seguit d'un díedre a la dreta. Un cop superat anem a l'esquerra per terreny més fàcil fins a la R3.Quart llarg, la via segueix per l'esquerra per un díedre sinuós fins a la R4 amb una dificultat de V.Variant LA MEIGAQuart llarg, de la R4 pugem verticalment per la placa passatges atlètics obligats en V+ amb un passatge més exigent entre el segon i tercer parabolt, un cop superat sortim a una feixa i anem a buscar un darrer ressalt amb un passatge desplomat, sense peus, 6a+, V+/A0-e obligat.Cinquè llarg, per la feixa caminant amb un ressalt al mig, pas de IV+, seguim per terreny fàcil fins a la R5.Sisè llarg, primer passatge desplomat pas de 6a o V+/A0, seguim en flanqueig a l'esquerra seguint l'areta amb ressalts.primer llargsegon llargtercer llargquart llarg, variant LA MEIGAcinquè llarg per la feixasisè llargFOTOCIM

Sobaos Pasiegos a la Paret d'Escales.

Ens ha fet gaudir molt,escalada plaquera on sempre hi ha canto,més gran o més petit però mai et deixa tirat!. Homogènia en el seu grau,sostinguda i amb algun tram de...

A la paret dels Presoners

***M'expliquen que aquest tram de carretera furgat a la roca el van fer a pic i pala els presoners republicans o contraris al règim o aleatoris, a cop de fuet, d'un...

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...