Art

Web sense manteniment ni actualització

Aquest web ja no és allotjat aquí.L'he mogut a una nova ubicació.No et preocupis, no has de fer res. Seràs dirigit o dirigida automàticament a la nova direcció a...

Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...
Escalada al corno stella

Aquesta és la crònica del nostres nostre pas pel Corno Estella, la paret més característica dels Alps Marítims que amb una alçada de de 3050m s'aixeca...

Espai de Fonts, Aigua, Muntanya i Mes… : La Humitat en la muntanya

Avui veurem la importància que te la Humitat en el Sotabosc, en el Bosc de Ribera, en l’Alta  Muntanya i en altres llocs d’un bosc. El sotabosc és la part del bosc...
SERRADELL:  COVA DE SORTA i ESPLUGALLONGA

SERRADELL: COVA DE SORTA i ESPLUGALLONGA

Estem en ple confinament municipal però legalment em puc desplaçar pel Pallars. Ara mateix no us puc donar més informació... tampoc n'heu de fer res. Avui he pogut...
Confinament: albatarrec perimetral

Ja he fet totes les sortides que podia fer pel terme: Albatàrrec al Pedrós, Albatàrrec a la Timoneda , Albatàrrec a Aspa, Albatàrrec a Sudanell, Albatàrrec a...
Via d'en Pitu als Graus,Collbató.

Més que una via llarga són dos totxos que enllacem amb una petita caminada. La roca és boníssima,sense pul.lir  i l'equipament a base de parabolts,abundant. Nosaltres...

Avui destaquem : La Font del Solà del Sot de Castellterçol

Per anar a la Font del Solà del Sot, cal sortir de Castellterçol per la pista indicada per cartells que us portaria a Sant Julià d´Uixols, abans d’arribar-hi, trobareu a...
Gavà- Parc Gavà- Castelldefels- Gavà en BTT.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Seguim amb el confinament municipal (i pobles limítrof) per tant de moment, continuem amb la BTT....
Aguanta a la Rentisclera de la Massana.

La tirada de la bavaresa és espectacular,res a envejar a la Elèctric Ladyland.A la resta de la via hi ha trams bons alternats amb d'altres de bruts i herbosos.A nosaltres...
El montmaneu amb piolet

Sempre havia desitjat pujar la Montmaneu amb neu. Sabia que si no ho feia en aquesta ocasió potser hauria d'esperar uns altres vint anys per intentar-ho. La darrera gran...
Borrasca filomena

La borrasca Filomena a deixat blanca mitja Espanya i bona part de Catalunya, principalment a la Terra Alta i Serra de Prades amb gruixos de fins a 70 cm. En el Delta de...
Via Tamara al Pic del Martell.

Guapa escalada majoritariament en terreny fissurat malgrat algún tram de placa per variar.La roca és bona menys al segón i a l'últim llarg,comú amb la Muntant World,on...
Cova Bassiol. Montsià.

20 de desembre de 2020Un cop més m'endinso pel barranc del Bassiol al Montsià, per descobrir un altre dels seus petits secrets amagats: la cova del Bassiol. Una petita...
Serra de Queralt, via Queraltina

10.12.20  La serra de Queralt és un altre d’aquests indrets que feia temps que no trepitjàvem, concretament des que hi vam pujar per la via Quercus, així que decidim...
 Ascensió al puig de ses Covasses

Vistes des del cimEl març de 2017 realitzem aquesta mateixa ruta amb el grup excursionista de Pòrtol, avui la repetim amb els companys dels “dimecres”. La torno a publicar...
Castell saverdera (682 metres).

Descripció de la ruta: la ruta ens portarà fins a Castell Saverdera o Castell de Sant Salvador de Verdera, una muntanya de 682 metres de l'Alt Empordà, entre els municipis de...

Avui destaqueu : La Font de la Llet de Santa Pau

Per visitar la Font de la Llet, cal que aneu per la carretera GI-524 d’Olot a Santa Pau, a l’altura del restaurant de cal Xel, us caldrà desviar-vos i girar pel primer...
Casa Adret, barri jueu de Barcelona

La Casa Adret és la casa habitada més antinga de Barcelona, data del segle XII. L'últim propietari jueu, que dóna nom a l'edifici, va ser Astruch Adret, qui es va...
Esquiar pel pla de lleida: albatarrec

L'any 2001 va nevar força a Albatàrrec i vaig anar esquiant (esqyí de fons) al Pedrós, a Lleida i a Artesa de Lleida. Vaig decidir que guardaria els esquís vells i...
Tuixent: descoberta del camí dels ribassos

Porto anys passejant per Tuixent i em pensava que coneixia tot el terme. Ha calgut avui perdre'm pels rodals del camí de la Ventajola per trobar que en Xavier Cadena...
**** Civetta (140m, 6a+), Peñas Blancas, Múrcia

Dimecres, 21 d’octubre de 2020La descoberta està inclosa en el fet mateix d'escalar, però la d'avui és una exploració en tota regla. De Peñas Blancas tan sols sabem que...
2020: abundor de pluja i temperatura disparada

Meteorològicament, 2020 per una part ha estat un any molt plujós mentre que per l'altra ha acabat de consolidar l'imparable augment de la temperatura. El 2020 s'ha...
Raquetes: pel pla de casalí

No han obert encara les pistes d'esquí de Tuixent La Vansa així que decideixo anar a fer raquetes (encara que tampoc hi ha prou neu i agafo les raquetes a la...
Hospital de guerra: cova de santa llucia

El pla A era pujar al grau de Carrasclet al Montsant però va un dia molt fred i amb vent  em fa desistir i  passar a un bon pla B. Casualment m'havia caigut a...
Martí Aran, nova via a la solana de Queralt

Aquest final d'any de confinament municipal ens ha deixat tancats als voltants de Berga, i hem aprofitat per escalar a Queralt i redescobrir la gran quantitat de zones...
Vies imma + encara hi som a temps

DIUMENGE, 03 DE GENER Comencem l’any amb les mateixes condicions que varem acabar el 2020, fred i restriccions a dojo. Però les bones intencions no podem deixar-les,...
Via lloberas martin

DIMARTS, 29 DE DESEMBRE Segur que aquesta serà la darrera escalada de l’any, perquè els propers dies estic amb la família fora de la zona i pel confinament segurament...
Vies l'avi joan+joc de nens

DISSABTE, 26 DE DESEMBRE  Avui es un dia per a pair els torrons i axó juntament amb les restriccions tenim clar que ens toca Collbató. Hem decidit anar a fer la via...
Btt- fonollosa - canet de fals.

Descripció de la ruta; sortida circular amb BTT pel municipi de Fonollosa (Bages) i els seus agregats de Camps, i Canet de Fals. En un inici prendrem direcció a la serra de...

Reobertura de local

El local de 4000peus obrirà a partir del dia 13 de gener de 2021, tots els dimecres, de 19:30 a 21 hores. A partir d’aquest dia es podrà recollir les targetes de les...
Sant Mateu i el dolmen de Can Gurri

El confinament ens obliga a limitar les nostres activitats de muntanya a les zones més properes. Sense saltar-nos gaire les prohibicions, només tenim a l'abast la Serra de...
*** Carrillo-Cantabella (200m, 6a), Leiva, Múrcia

Dilluns, 19 d’octubre de 2020Carrillo Cantabella, amb un nom tan sonor la via ha de tenir el seu punt, així que la donem per vàlida com a segona ruta de la jornada. Després...