Descoberta

Ascensió al puig de ses Covasses

Vistes des del cimEl març de 2017 realitzem aquesta mateixa ruta amb el grup excursionista de Pòrtol, avui la repetim amb els companys dels “dimecres”. La torno a publicar...
Tuixent: descoberta del camí dels ribassos

Porto anys passejant per Tuixent i em pensava que coneixia tot el terme. Ha calgut avui perdre'm pels rodals del camí de la Ventajola per trobar que en Xavier Cadena...
**** Civetta (140m, 6a+), Peñas Blancas, Múrcia

Dimecres, 21 d’octubre de 2020La descoberta està inclosa en el fet mateix d'escalar, però la d'avui és una exploració en tota regla. De Peñas Blancas tan sols sabem que...
Akhenaton, 6a/A0 (200 m), St. Alís, Montsec

Akhenaton, rei de les primeres dinasties egípcies, equipà aquest bona via cap al 1340 a.c. --els Galls coetanis seus no es posen massa d'acord en la data exacta--. Encaren...
Pel Barranc dels Coloms. Montsià

8 de novembre de 2020Novament us presento recents troballes de coves i balmes a la serra del Montsià, fruit de la recerca incansable dels amics Agustí i Francesc....
El camí d'en samper

DIUMENGE, 13 DE DESEMBRE Una nova setmana de restriccions locals,  tenim per davant un nou cap de setmana sense poder sortir del municipi o municipis veïns. I...
La bòfia dels prats

La Bòfia dels Prats es troba situada a dalt de la Serra de Sant Joan, en el seu extrem occidental i molt a prop de les antenes que coronen el cingle. Es tracta d'una cavitat...
15 anys de... l'Excalibur a la Serra del Turp.

La Serra del Turp va ser una descoberta tardana i, el seu bonic entorn era inversament proporcional a la qualitat de la roca, suposo que per això sempre ens havia...
Feina acabada: cadenes  a la canal amagada

Feina acabada: cadenes a la canal amagada

Fa uns dies vaig descobrir una canal, que li vaig posar el nom de Canal Amagada, i vaig pujar a lo bravo però em va semblar que era interessant posar cadenes i així era...
Descoberta de la canal amagada al mont-roig

L'altre dia quan baixava quan anava pel camí de sota del cingle vaig veure una feixa que em duia a una canal que no s'allunyava gaire de la sortida a la carena cimal de la...
Espero Guerrero

07-10-2020 Penedès Juncosa de Montmell Via :  Espero Guerrero Avui els ben enredat  i els porto afer lo que he llegit en algunes piulades com un...
Via jefe de jefes

DIUMENGE, 20 DE SETEMBRE Aquesta Setmana sortim tres, el Josep , l’ Isabel i jo i d’entrada anem a cercar el bon temps a ponent. Mirant ressenyes que tinc per casa he...
Via  jf 80

Via jf 80

DIMECRES, 26 D’AGOST Ja fa un temps l’Emili va passar-me la ressenya d’una via que tenia la colla oberta des de feia molts anys i que ara amb motiu de l’aniversari...
Via Decauville

var Latitud_sortida = 42.833840; var Longitud_sortida = 0.986591; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Via incondicionals dels dimecres

DIVENDRES, 24 DE JULIOL Demà marxo amb la família de vacances i vull aprofitar per escalar el que pugui abans de marxar, tot i la calor que fa. Tan sols l’ Isabel, te...
La Vall Cervera. Port.

24 de juny de 2020 Segueixo fent descoberta d'aquest sector oriental del Port, per la zona d'Alfara. Tenia pendent una volta integral a la Vall Cervera, una vall força...
Via

Via "esperó" roc de les dues

DISSABTE, 20 DE JUNYAvui he quedat amb  l’ Isabel i a darrera hora va apuntar-se l’Antonio, molt bé, com més serem més riurem i la nostra intenció es pujar a...
La Bassa de la Galla. Montsià

27 de maig de 2020Una nova proposta de descoberta a la Serra de Montsià. Insisteixo, descoberta!! en moltes entrades meves us apropo a racons amagats de la serra, poc...
Via antipsicotica

DISSABTE, 07 DE MARÇAquesta setmana sortim amb l’ intenció d’anar de descoberta a la zona de l’Alt Urgell.Com sempre sortim del Bruc i aquesta vegada som quatre . El...
Per les meves catedrals: les cabanes de volta

Entre una gran catedral i una petita cabana de volta sempre em decantaré per la segona. No em pregunteu el motiu. No el sé. L'altre dia volia anar a veure la cabana de volta...
Cova-avenc Quim Solbas

Avui hem anat a explorar una nova cavitat, aquesta vegada en el Parc Natural de Sant Llorenç de Munt. La cova-avenc Quim Solbas va ser descoberta l'any 2011 per un infatigable...
Jardins del Palau de Pedralbes

Descobrirem uns jardins senyorívols amb una gran varietat d'arbres, arbustos i plantes. Camins que ens conviden a passejar i a descobrir racons íntims i...
Avenc dels Topògrafs

L'Avenc dels Topògrafs és una de les coves més estètiques de la zona del Garraf i l'Ordal, amb tota mena de formacions molt ben conservades, encara que amb un recorregut...

Slavkovský štít (2.452 m.)

var Latitud_sortida = 49.158819; var Longitud_sortida = 20.224885; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Llum i llibertat: agulla de l'avenc

En l'entrada anterior us hem explicat l'ascensió a l'agulla Ajaguda. Com la nostra exploració va acabar molt abans del que pensàvem, ens vam dirigir a l'agulla del costat,...
Serra de Sant Pere. Traiguera

29 de juliol de 2019A la divisòria entre els termes municipals de Traiguera, Canet lo Roig i la Jana, al Baix Maestrat, s’aixeca la Serra de Sant Pere,  també coneguda...

Singladura del Delta de l'Ebre

16 i 17 de juliol de 2019Després de la muntanya, la mar és una altra  de les meves passions. I entre les moltes coses que es poden fer a la mar la navegació a vela és...
Descoberta de la serra de gredos

He passat uns dies magnífics a la serra de Gredos fent el que m'agrada, muntanya. En aquesta entrada us faré un resum del que vaig fer amb els enllaços que us portaran a...

Article del llibre de festes. RUTES DESCONEGUDES PER BÈRNIAPer fi m'he animat a escriure un xicotet article al llibre de festes de Benissa.Com no tot el món té accés al...
**** Todra (Marroc), escalades roges

Dies plens, desert i roca, 20 - 25 de maig de 2019 L’escalada m’ofereix un espai de llibertat que abasta territoris molt amples, a vegades tan sols són somiats i...
Tacte de calcària:  via d'estiu a la nou

Tacte de calcària: via d'estiu a la nou

En acabar d'escalar la via d'Estiu en Ricard em diu que li agrada el tacta de la roca calcària i que avui ha fruit palpant-la. Jo que estic molt habituat - segurament és la...
**** Travessa Cabo de Gata, camins del sud

Quatre dies de màgia, 8 - 11 de maig de 2019 Sempre m’he preguntat d’on venia aquest nom, doncs els gats no els faig gaire mariners, també és veritat que la meva...