Net

Cova Punta de la Barqueta. Montsià

27 de desembre de 2020La Punta de la Barqueta és un morral de roca situat sota el Palleret del Teix, a la cara litoral del Montsià. No me'n canso d'agrair als amics Sisco i...
Vies alimera + ordinaries aventures

DIJOUS, 14 DE GENER Seguim amb el confinament, però per sort el fet de viure a Esparreguera, hem permet fer alguna escapada al municipi veí de Collbató on puc trobar...
El montmaneu amb piolet

Sempre havia desitjat pujar la Montmaneu amb neu. Sabia que si no ho feia en aquesta ocasió potser hauria d'esperar uns altres vint anys per intentar-ho. La darrera gran...
Cova Bassiol. Montsià.

20 de desembre de 2020Un cop més m'endinso pel barranc del Bassiol al Montsià, per descobrir un altre dels seus petits secrets amagats: la cova del Bassiol. Una petita...
Serra de Queralt, via Queraltina

10.12.20  La serra de Queralt és un altre d’aquests indrets que feia temps que no trepitjàvem, concretament des que hi vam pujar per la via Quercus, així que decidim...
Castell saverdera (682 metres).

Descripció de la ruta: la ruta ens portarà fins a Castell Saverdera o Castell de Sant Salvador de Verdera, una muntanya de 682 metres de l'Alt Empordà, entre els municipis de...
Esquiar pel pla de lleida: albatarrec

L'any 2001 va nevar força a Albatàrrec i vaig anar esquiant (esqyí de fons) al Pedrós, a Lleida i a Artesa de Lleida. Vaig decidir que guardaria els esquís vells i...
Martí Aran, nova via a la solana de Queralt

Aquest final d'any de confinament municipal ens ha deixat tancats als voltants de Berga, i hem aprofitat per escalar a Queralt i redescobrir la gran quantitat de zones...
Aresta Brucs a la Salamandra.

Oberta als anys 30 amb els materials rudimentaris de l'època semblaria que els seus aperturistes no anàven mancats de valor ni de moral.Amb els anys m'imagino que es deuria...
Btt- fonollosa - canet de fals.

Descripció de la ruta; sortida circular amb BTT pel municipi de Fonollosa (Bages) i els seus agregats de Camps, i Canet de Fals. En un inici prendrem direcció a la serra de...
Sant Mateu i el dolmen de Can Gurri

El confinament ens obliga a limitar les nostres activitats de muntanya a les zones més properes. Sense saltar-nos gaire les prohibicions, només tenim a l'abast la Serra de...
 El Castellet i la Moleta de Galatzó

El CastelletFeia molta estona que els components del grup Viaranys no coincidíem, per anar a trescar junts per la muntanya. Avui ens reunim: en Pere, en Biel, en Fernado,...
Tossals i Cingles de Taravil

var Latitud_sortida = 42.057697; var Longitud_sortida = 1.765555; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" +...

Per la zona ombrívola benissenca de BèrniaLa ruta d'avui curteta però molt interessant,hem fet Cases de Bèrnia-Font de Bèrnia-Forat-Cova de l'Arc-Frare-Camí de la...
Via ferrada Morral del Melo. Montsià

6 de desembre de 2020La serra del Montsià ens ofereix un gran ventall de possibilitats per gaudir-la des de diferents àmbits del muntanyisme. Avui us deixo una proposta...
15 anys de... el Diedre Farreny a la Roca Alta.

Clàssica per excel.lència de la Roca Alta a Vilanova de Meià, El Diedre Farreny és d'una evidència i lògica absoluta. Ben vertical de cap a peus amb trams atlètics i la...
Gatzara, 6b (ob, 95 m), Pala Alta, Mont-Roig

Gatzara és una petita-gran via. Tan sols 2 llargs nous, ja que el primer és part de l'Alba d'un Bon Dia, però d'intensitat i bellesa poc comuns. Com descomunal és el diedre...
GEDE a l'Elefant.

Bonica via clàssica i bastant repetida que en realitat és una variant de la més lógica Cerdà Pokorski que segueix tota la cicatriu esquerra de la Trompa de l'Elefant.Bona...
15 anys de... la Via del Kiko a Busa.

El vessant sud de la presó de Busa va ser de les últimes parets en obrir-s'hi vies i la primera d'elles va ser aquesta via del Kiko. Jo, certament, no tenia massa idea de com...
 Del Salla Gran

16-12-2020 Sant Llorenç de Montgai Paret del Pont Via :  Del Salla Gran La setmana passada vam fer la via de L’Alba i ens vam quedar amb un bon regust de boca, vaig...
Via DELS CULÉS a la Paret del Devessó. Malanyeu

Dimecres 16 de desembre de 2020Com sol passar en aquesta part de la Paret del Devessó, les vies són bastant "matolleres" i amb molta vegetació, algunes vies amb més o...
Vies

Vies "dels cules" + "malalts de roca"

DIMECRES, 16 DE DESEMBRE Avui puc tornar a sortir el dimecres i retrobar a companys amb els que fa temps no coincidim. Quedem a les vuit a Monistrol i serem quatre, l’...
Tossa d’Alp, Skimo per Masella

Dimecres  9 desembre 2020Distancia          15,3 kmDesnivell +      1.450 mAvui era dia d’aprofitar que tenim encara les pistes...
Camí al marge del riu Fluvià, alt Empordà

Comarca de l'Alt Empordà.Rutà fàcil, semicircular.Temps: 1h35 - Distància: 6,3kmRuta extreta al www.itinerannia.net/ca/itinerarisAquest itinerari té una gran...
Cap norfeu

El Cap de Norfeu es troba situat dins del Parc Natural del Cap de Creus i per si mateix conforma una reserva integral amb una normativa de visita més exigent. L'itinerari que...
Alba

09-12-2020 Sant Llorenç de Montgai Paret del Pont Via :  De L’Alba He passat uns dies de refredat, abans em duraven 15 dies i tenia un parell al any, ara em durant mes...
Pilar marx (sector bestioles)

DIJOUS, 10 DE DESEMBRE Dijous desprès del pont tenim ganes de sortir tot i que les previsions del temps no son gaire bones. Tothom va sortir dimecres per aprofitar una...
Via guateque

DIUMENGE, 06 DE DESEMBRE Un nou cap de setmana amb restriccions de mobilitat. Per sort tenim Collbató com a poble veí i les regulacions ens permeten anar-hi a escalar...
Esperons de Fra Garí. Els Graus. Montserrat

Dilluns 7 de desembre de 2020Els Esperons de Fra Garí  és una via que va resseguint tot una sèrie de ressalts més o menys interessants, sempre tallats per repisses on...