Serra de cardó

Confinament comarcal: pels tossals de llardecans

Ahir quan vaig planejar aquesta ruta pensava que era una mica forçada i que segurament no tindria gaire interès. Error. Resulta que ha estat una caminada bestial amb...
El Coll de Pins (500 m.)

La dita "al pot petit hi ha la bona confitura" sovint pot aplicar-se també a algunes de les muntanyes que pugem. No cal anar molt lluny ni pujar molt amunt per trobar racons...
Circular al Puig Castellar

Avui hem pujat novament al Puig Castellar però aquesta vegada per un itinerari diferent, circular, arribant al cim pel darrere, per la vessant nord. Es tractava de fer un...
Tossal de Viamà. Serra del Boix.

2020, "annus horribilis", serà recordat com l'any de la gran pandèmia, i potser a partir d'ara ja res serà com abans... Qui ho havia de dir! Malgrat tot, un any que vaig...
Ferrades de Tivissa

10.02.18  Aquest segon diumenge de febrer, aprofitant que prometen un temps estable, ens reunim una vintena de “ferrateros”, alguns de ben joves, per a fer la primera...
Castellet de Banyoles. Tivissa

27 de juliol de 2018L'estiu passat ha estat rigorós, a dies va resultar inviable fer una ruta de muntanya per la forta calor, però sempre  queda l'opció de fer turisme...
Castell del Coll de Som

16 de juny de 2018p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px Arial; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Creu de Santos per la Font de l'Oliver

12 de març de 2018Degut a una visita recent  a la zona, torno a reprendre la recerca de camins i racons de la meva estimada serra de Cardó, la Vall Amagada. Ja he fet...
Via ferrata de Penyaflor

17 de desembre de 2017Entre els pobles de Reguers i Alfara de Carles, a una de les portes del Port del nord-est del massís, trobem el Penyaflor, un turó de 514 mts...
V Trobada d'Amics Espeleòlegs. Mola de Catí.

Els propers 1 i 2 d'Octubre tindrà lloc a la Mola de Catí (Massis del Port) la ja tradicional Trobada d'amics Espeleòlegs que enguany arriba a la cinquena edició,...

DESCOBRINT I EXPLORANT L'OBAGA DEL POLLOPou part novaL'Obaga del Pollo és un avenc conegut des de l'any 1954, situat al mig de la Serra de Cardó i Boix. Aquest es troba a...
Coll de Pins, l'avantsala de Cardó

Un altre de la llista dels 100 Cims es troba a l'extrem nord de la serra de Cardó, quan aquesta perd ja el seu nom baixant cap a Rasquera. La inclusió del Coll de Pins en la...
GR 171: Garcia - Riu Montsant

Anterior:Gandesa - GarciaDe tant en tant, me'n recordo que tinc pendent  aquest GR que vaig començar al 2009; feia gairebé dos anys que m'hi vaig acostar per últim...
XXV Premi Norbert Font i Sagué

Aquest any tornem a guanyar el premi, però amb aquesta ocasió la segona posició. Ja que havia quedat deserta la categoria nacional i al quedar amb segona posició a la...
Pels graus del Montsant

28.02.15  Ja fa set anys que els participants a les sortides mensuals col·lectives no veníem a la Morera de Montsant per desafiar aquesta intrincada serra, situada al...
Coll de Pins. Serra de Cardó

Des de Rasquera, poble de la Ribera d'Ebre als peus de la serra de Cardó, fem aquest curt i interessant itinerari que ens mostra com es va viure la guerra civil en aquesta zona...
Serra de Cardó: camí de les 11 ermites

Avui hem visitat per primera vegada la Serra de Cardó, una de les serres menors de les terres tarragonines, a la comarca del Baix Ebre, a on mai havíem vingut. L'excusa per...
Noves descobertes a la Serra de Cardo - Boix

El company Tomàs juntament en altra gent de El Perelló està fent una feinada a una serra que guarda molts de tresors tant en el seu exterior com en el seu interior (això...
Tossal de la sisquella: ermita de cèrvoles

Avui fa un dia amb una visió excepcional. Ha marxat la boira i fa un dia ventós. He decidit pujar al tossal de la Sisquella, o Torreta dels Moros,perquè sospito que puc tenir...
Xàquera, la Creu de Santos.

A cavall entre la Ribera d'Ebre i el Baix Ebre, la Serra de Cardó ens ofereix un bon grapat de raons per visitar-la. La seua vall amagada ha estat al llarg de la seua història...
Els Martells de Cardó

Al dia següent de pujar al Cabrafiga, una altra sortida facileta i apta per a tots els públics (fins i tot amb criatures) dalt de la Serra de Cardó, per on feia temps que no...
Cabrafiga, entre el mar i la muntanya

Els amics del grup de Senders Flix van preparar una sortida a un d'aquells cims que havia vist moltes vegades des de sota però al que mai m'acabava de decidir a pujar. Situat...
Per la Ruta de l'Ebre amb bicicleta (V)

15.08.13 - 14a etapa: Mequinensa - Móra d’Ebre (60 Km / + 880 m)Avui també sortim poc després de les 6 per tal d’aprofitar al màxim la fresca del matí ja que ens toca...

Creu de Santos (942 m.), Serra de Cardó

Situats al Balneari de Cardó (en estat d'abandó), comencem a remuntar el barranc de Sant Roc entremig de la malesa. Creuem un parell d'ermites abandonades, algunes fonts i...
Mola d'Estat des de Farena

Ja és curiós que en les meves dues últimes visites a les Muntanyes de Prades hagi visitat el mateix cim, la Mola d'Estat, tot i que per itineraris diferents: la primera, amb...
GR 171: Gandesa - Garcia

Anteriors:- Prat de Comte - Gandesa- Barranc de la Fonteta - Coll de CavallsTenia gairebé oblidat des de fa més d'un any aquest GR, que he anat començant fent trams aillats i...
Els Ports: Punta de l'Aigua i el Ventador

Ja fa temps que m'he declarat un addicte dels Ports, no feia ni un més que vam organitzar la KDD del grup de Camins i Senders que ja m'estava tornant a liar... Gràcies a Marta...