Serra del cadi

Puigmal (2.913 m)

Dimecres 30 de juny de 2021Hora de sortida: 3/4 de sis del matí.  Ubicació: Comarca del Ripollès.  Temps aproximat: 5 h 15 m (9,4 km)  Desnivell: 845 m...
Al peu del Cadí i del Pedraforca

var Latitud_sortida = 42.232440; var Longitud_sortida = 1.879495; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...
Prat de Cadí

Prat de Cadí (1.832 m) és un dels més bells racons del nostre Pirineu i té un fàcil accés des del poblet d'Estana (1.496 m) mitjançant un recorregut ben senyalitzat de 8...
Malanyeu - Via Adéu Espanya - 16/03/2021

Com ja podem sortir de la comarca quedem amb el Miquel per trobar-nos a Malanyeu i fer una via, que ja fa molt temps que no podíem quedar.Com sempre les vistes sobre el...
Tossal de Suró. Segarra.

3 d’agost de 2020Aquesta vegada he canviat les vertiginoses parets del prepirineu de la Serra del Cadí, per un paisatge totalment oposat. Em situo al cor de la comarca de la...
Volta al Pedraforca

26.07.20  Interessant i variat circuit al voltant del Pedraforca, de 17 Km de recorregut i 650 m de desnivell, que correspon en la seva totalitat al sender PR C-127...
El Cadinell. Serra del Cadí.

22 de juliol de 2020Aprofitant l'ascensió al Cap de la Gallina Pelada de la propera Serra d'Ensija, acabo de rematar el dia amb la pujada al Cadinell, des del Coll de Jovell,...
Cap de la Gallina Pelada. Serra d'Ensija.

22 de juliol de 2020Visita a la Serra d’Ensija, al Prepirineu del Bergadà, per coronar el cim del Cap de la Gallina Pelada, o Cap de Llitzet, un altre dels 100 cims proposats...
Barranc de l'Olla de la Mel

El barranc de l'Olla de la Mel és una escletxa profunda excavada per l'aigua en els cingles que es depengen de la carena principal de la Serra del Cadí sobre el Santuari del...
Gósol - Moripol

var Latitud_sortida = 42.231158; var Longitud_sortida = 1.661455; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Les Picardes i el Muntanyó, amb esquís

Avui hem iniciat una travessia de dos dies per la zona d'Espot, amb pernoctació al Refugi Josep Maria Blanc. Fa un parell d'anys vam intentar una sortida per aquesta zona,...
Volta a Lletó

var Latitud_sortida = 42.351103; var Longitud_sortida = 1.508784; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
D'alberola a la punta d'ossos (montdevi)

Arranjant l'entrada del camíEls companys del CE del Penedès em comenten que estan preparant una excursió per la serra de Montdevi. Fa anys que ens coneixem, de quan...
Pla de Llet (2.141 m.)

var Latitud_sortida = 42.379943; var Longitud_sortida = 1.667166; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ascensió al Pic de Sanfonts (2.894 m)

La neu que tan generosament va caure pels Pirineus a principis de temporada s'ha anat fonent i ara la situació està força malament per als esquiadors de muntanya. Avui hem...
Querforadat – cava.

Descripció de la ruta; recorregut circular, que ens portarà a descobrir els bonics poblets del Querforadat i Cava, sota les impressionants parets de la cara nord de la serra...
Comabona (2.548 m.)

var Latitud_sortida = 42.247749; var Longitud_sortida = 1.664355; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pels voltants de la Seu d’Urgell (910 m)

Dimecres 22 d’agost de 2018Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 4 h 30 m (14,4 km)Desnivell: 360 m (acumulat)Dificultat...
Vall de Gresolet

var Latitud_sortida = 42.228221; var Longitud_sortida = 1.735505; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

434 - cava - el querforadat - cava 230518

434 - SERRA DEL CADI.- CAVA-COLL CRISTIÀ-QUERFORADAT-COLL D’ERUGA-CAVA7:30 PARC AGULLA-TENIS, ens trobem els dos de la C.C.8 Berga, Esmorzar Cal Tutxi9:10 Sortida per la...
Pic de les Fonts (2.749 m) amb esquís

Ascensió a un cim molt esquiable, a la Vall d'Arinsal. La sortida estava programada per al dissabte però la previsió del temps ens ha fet canviar d'estratègia i hem vingut a...
Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...
La Gimcana

Canal de l'Ordiguer, BD 50º/IV (450m) Serra del Cadí.Segons el diccionari una gimcana és una "cursa de recorregut breu durant la qual els participants han de superar una...
Puig Oriol (895 m)

Dijous 14 de desembre de 2017MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 1 h 45 m (3 km)Desnivell: 155 m (acumulat)Dificultat (1):...
Transpirenaica catalana en BTT (1)

Después de medio año preparándonos para realizar la ruta Transpirenaica catalana en BTT, de Llançà al Pont de Suert (475 Km en diez etapas), el pasado 5 de agosto llegamos...
Comabona

El Comabona és potser el cim més accessible de la Serra del Cadí, del poble de Montellà en el seu vessant nord una pista de muntanya accessible a quasi tots els...
Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Per les mines de bauxita de tuixent

PEL CAMÍ DE LA MINA DE BAUXITASegurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
La Muga (2861 m). L'últim centenari cerdà.

IntroduccióEl Pic de la Muga estava a la carpeta de cims pendents des de feia molt de temps. Potser des de l'última vegada que vam pujar a la Tossa Plana de Lles i d'això ja...
Pel camí de la mina de bauxita

Segurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de Bauxita del nostre poble.No penseu...
Malanyeu - Paret del Devessó - Via Deila.

Remenant per l'arxiu de les vies pendents, em va sortir la ressenya d'en Joan Asín de la via Deila a Malanyeu. Ho parlem amb el Xavi i aviat ens posem d'acord.Quan arribem a...
Canal SÀBAT. Serra del Cadí

Diumenge 19 de març de 2017El març de 1992 vaig escalar la canal Amagada i la part final de la Sàbat però fa tant de temps que la part de la Sàbat no la recordava i fa tres...
Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...
Volta al Pedraforca

Per aquells que no es veuen amb cor de ni amb forces remuntar 900 m. de desnivell en un no res per a tornar-los a perdre tot seguit, o per als qui els genolls o el vertigen els...