Taga

Bon dia !!!

12-06-2021 Bon dia !!! Avui es un d’aquells dies en que em reafirmo en el meu amor al meu poble, Barcelona (Can Fanga) tenia un parell de opcions per sortir a escalar,...
45a Travessa del Montseny

Fa només uns mesos semblava increïble que poguéssim anar tornant a la normalitat d'abans de la pandèmia. Potser és aviat per saber si aquesta recuperació serà completa, o...
Via Irma al Folló.

Una altre proposta de díedres i fissures ben llaminera,aquest cop amb algun tram de placa tant picant com anecdótic.La via no acaba al cim sinó uns cinc metres per sota on hi...
Via Arís al Cingle i Merlet de la Porquerissa

Aquesta primavera ens posa a tota prova i nosaltres que la gaudim en un dia rufol amb plugins intermitents . Ens ha fet de tot en tants poc metres d'escalada autentica...
La Serra de Busa i el Cogul (1526 m.)

Després de la sobredosi dominguera viscuda al Matagalls, res millor que anar a buscar alguna zona del país on trobar poca gent està pràcticament assegurat, fins i tot un dia...
Matagalls desde sant marçal (montseny)

... que és de bonic el Montseny!!! Avui Diumenge volem fer una clàsica que és pujar al Matagalls. Tenim dues opccions, desde Collformic o desde Sant Marçal. Farem d´aquesta...
Via ¿....? Al Follo. Tagamanent.

Aquesta via aprofita l'espai entre les vies Espero A.E.G. i la IRMA. Va per una esquerda diedre sublim i despres per placa molt dificil. Tot en lliure prop del 7a, i...
Via IRMA al Follo. Tagamanent.

Via molt contundent i vertical, amb algun pas molt obligat. A tots dos ens ha fet vibrar desde el començament fins al final. Brutal.Hem fet l'acces per mitga del rapel,...
Via PM92 al Folló.

Darrera aquest enigmàtic nom s'hi amaga,al nostre humil parer,un molt bon recorregut de díedres i fissures.Escalada prou sostinguda malgrat algún petit relleig,de...
Tardor als Pirineus i a Catalunya

Cada tardor, del 12 d'octubre fins a la primera setmana de novembre els boscos dels Pirineus i de la Catalunya humida es vesteixen de colors. Són pocs dies i cal...
Matagalls

Després de molts anys, aquestes vacances hem tornat a fer una caminada al Matagalls.pujada pel camí normal de Coll Formic i baixada per anar a trobar la pista de Sant...
Via misteri

DIUMENGE, 28 DE JUNYDesprès de sortir dijous per culpa de les festes i revetlles, aquesta setmana toca sortir el diumenge.En la roda de contactes coincidim en sortir amb l’...
GR3: Sant Joan de les Abadesses - Vidrà

Aquesta nova etapa del GR3 ha estat molt especial. La teníem programada amb el grup de caminadors per al 14 de març però la vam haver d'ajornar a causa del COVID-19. Avui,...
Temps era temps

Dimecres 29 d’abril de 2020 – 46è dia de confinament (48è a Igualada)Hora de sortida: 12 hPunt de sortida: Connexió per Zoom.Ubicació: Casa vostra.Temps aproximat: 1...
Serrat dels evangelis.

Descripció de la ruta; per fer aquesta excursió ens dirigirem al poble d'Ogassa, situat al bell mig de la comarca del Ripollès, un municipi força disseminat, distribuït en...
Ruta pels cims de la Calma i el Tagamanent

2.02.20  Ara fa set anys vam realitzar una excursió al pla de la Calma, al massís del Montseny, on vam pujar als seus dos cims o elevacions principals: el Puig Drau i el...
GR83: Campdevànol - S. Joan de les Abadesses

Una nova etapa del GR3 pel Ripollès, recorrent boscos solitaris de roures, faigs i pins en un dia de primavera avançada, en ple mes de febrer. L'etapa ha estat dura i llarga...
PIC DE MATAGALLS (des del Coll de Bordoriol)

Just ahir al matí la tempesta "Gloria" donava les seves últimes fuetades per arreu del territori i avui, tal com havien pronosticat, s'aixecat un dia clar i assoleiat. En el...
Matagalls des del coll de Bordoriol

27.12.19  L’ascensió a la Creu de Matagalls des del coll de Bordoriol constitueix l’accés més senzill i fácil a aquest cim del Montseny, ideal per estirar les cames...
Taga

Ribes de Freser, Taga, Ribes de Freser.
Via Tripijocs al Folló.

Proposta ideal per començar a fer bricolatge amb els ferros sense massa compromís;jugarem a equipar dos o tres passos entre parabolts de manera que en cas de fallar volarem un...
Via TRIPIJOCS al FOLLO

Aprofitant la llum i la temperatura encara adient de les tardes d'aquesta mogudeta tardor ens atancem als Cingles del Follo des de la població de Tagamanent.Fem...
El Talló des del coll de Pera

24.11.19  Abans no comenci la voràgine de les festes nadalenques, el darrer diumenge de novembre ens reunim una bona colla per fer l’última col·lectiva de l’any. El...
Font de la Tosca i gorgs de la Masica

9.11.19  Agradable passejada de tardor pel sector comprès entre Vallfogona de Ripollès i el vessant nord de la serra de Milany, a través de boscos i torrents que baixen...
Taga (2.035 m)

Dissabte 2 de novembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h.Desnivell: 700 m.Dificultat (1): Mitjana.Programa:...
Pels camins del comte Arnau, 3

Coll de Jou - Creu de Sant Amand - Saltor - Collet del Vent - Coll de Jou19.10.19  Una nova incursió per les terres llegendàries del comte Arnau, en aquesta ocasió al...
Boscos d'Ogassa i Bruguera a la tardor

Els boscos que hi ha des d'Ogassa a Bruguera tenen la seva màxima esplendor de tardor a finals d'octubre. Els podeu recorre seguint la carretera que uneix aquests dos pobles a...
214 - Ets Homonets i sa Falconera 19-10-2019

Podríem dir que aquesta ruta és la més exposada i vertiginosa de senderisme que es pot fer a Mallorca. Dic senderisme perquè hom no pot anar assegurat, ja que no hi ha on...
ALOS DE BALAGUER Combinació de vies

El dia que vam fer l'esperó de l'Anna el Jordi ens va dir que havia una combinació bastant bonica. Que és fer les dues primeres tirades de la Canto por Soleares, la de la...
Serra de Sant Honorat, via Núria

6.09.19  A Sant Honorat vam prometre que tornariem... i hi hem tornat abans no arribi la tardor i els dies s’escurcin, car les aproximacions a algunes vies (i els...
Matagalls Montserrat - Cargolet - 15/09/2019

Un cop més l'Ita, la Quima i La Rosa han fet la Matagalls - Montserrat, una prova de resistència que ha superat, com sempre amb una nota excel·lent. S'ha han passat bé, i...
Pels camins del comte Arnau (2)

Planelles - Coll de Coma Ermada - Costa Pubilla - Coll de la Bona - Planelles21.07.19  Ja fa gairebé dos anys vam fer una primera aproximació als indrets llegendaris del...
Sant Segimon (1.237 m)

Dissabte 22 de juny de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 5 h 30 m (14,2 km)Desnivell: 610 m (acumulat)Dificultat (1):...
Fa 20 anys de la mítica marató de l'Aneto

Diumenge, 20 de juny de 1999Marató de l'AnetoFa 20 anys de la meva participació en la ja mítica marató de l'Aneto, la que pujava i baixava de Benasque al cim de l'Aneto....
100 Cims – Taga 2.040 m. (Ripollès).

Taga 2.040 m.   Cim: Taga. Data: Dimecres 15 d’agost de 2018. Participants(4): Joan Gassol, Montse León, Tatiana Stupina i Pere López. Inici: Pàrquing sota el Coll de...