Tuc d'aubas - era trona - tuc d'arres

Inicialment teníem l'excursió prevista per a fer-la en raquetes però en arribar a la Vall d'Aran vàrem poder comprovar visualment que això seria impossible, així és que vam seguir amb els nostres plans i sense massa presses a les nou del matí estavem al Coll del Portillon començant a caminar. Des del coll un sender senyalitzat com a PR ens portar fins al Coth e Baretja un excel.lent mirador de tota la carena fronterera que separa la Vall de Benaque de França. Muntanyes que ratllen quasi totes elles els tres mil metres, i que en ser cara nord es mostraven encara molt carregades de neu. Un cop al coll ens cal seguir unes estaques de fusta amb marques de color groc que ens ajuden a traçar el millor camí cap al cim, és un llom molt ample i en cas de boira poden ser de gran ajut. Un cop al cim tenim la perspectiva se'ns obre per arreu, a continuació i per una carena molt allomada passem pel cim d'era Trona i finalment al Tuc d'Arres el més alt dels tres cims que ens toca pujar avui. La vista no cal dir-ho, és impressionant.   Després de passar una bona estona al cim anem a buscar un estilitzat llom que sortint quasi del cim ens aproparà en constant baixada fins a molt a prop del Col de Baretja lloc per on ja havíem passat. Al llarg d'aquest itinerari passem per dos refugis, tots dos es troben en unes condicions acceptables per a pernoctar, un d'ells el trobem al coll i al seu costat mateix hi ha un abeurador. L'altre refugi està per sota del coll just quant de pujada el sender PR comença a deixar el bosc.                                                                                                                                                            VIDEO                   FOTOS                    TRACK                       MAPA

Sa Trona per l'aresta de llebeig

Inici: Àrea recreativa del Gorg Blau, situada en el Km 31,8 de la carretera Ma-10.(WP-01) Àrea recreativa del Gorg Blau - 0,0 km - 0 minuts - 618 m d'altitud.A les 8:34 h...

Via Cerda Riera a la Trona de Bertí

Les escalades dels cingles de Berti tenen una alçaria modesta que compensen amb un reguitzell de sostres i desploms que converteixen aquestes vies curtes en escalades aeries i...

La trona de siurana, perquè no?

Diuen que a Siurana hi ha 800 vies d'escalada. Doncs nosaltres hem anat a "escalar" per una raresa que segur que no trobareu per internet. Interessant? Potser no gaire, però...

Tuc d'Aubàs (2.072 m) amb esquís

Avui l'activitat ha estat molt diferent de la d'ahir. Si ahir vam trobar el Corronco de Durro amb molt poca neu, avui hem visitat una Vall d'Aran enterrada sota un bon gruix de...

Tucs d'Aubàs i Salana

Tuc de la SalanaJa feia forces setmanes que, amb el company Manel Orbay, teníem la intenció d'organitzar una sortida col·lectiva d'esquí de muntanya amb la gent del Centre...

Via Ferrada de la Trona ( Vilaplana )

Teniem mono de ferrada i aquest matí hem sortit a fer la de la Trona a Vilaplana. Els senderistes d'avui hem estat:Àngels, Jaume, Eulogio, Joan i Enric.Deixem el cotxe a...