Villanueva de Sigena- Sariñena.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Aprofitant que el diumenge tenim la carrera Extreme Bardenas a Arguedas (Navarra), avui he fet un entrenament a Monegros. He sortit de Villanueva de Sigena i he acabat a Sariñena, la idea és córrer la carrera llarga de la Monegros exceptuant els trenta-quatre primers kilòmetres que ja els conec (per si l'any vinent m'apunto a la llarga).Surto de Villanueva de Sigena ja per pista i en lleugera baixada, arribo a la cruïlla per on venim a la carrera, travesso el riu pel pont i comença la pujada, he comparat els dos temps (avui i el dia de la carrera) i he trigat igual, cinquanta minuts des del riu fins a dalt de Piedrafita.Avui al ser dia d'entrenament miro de no passar de 120 pulsacions, encara que en algun punt no me'n n'adono i es dispara el pulsòmetre. Arribo a l'Alt de Piedrafita, a partir d'aquí tot es nou per mi, inicio la baixada per bona pista, però amb forces pedres, cosa que fa que has de vigilar força.Arribo a Peñalva on ja m'espera la Irene, tot i que al sol fa força calor, a l'ombra s'està prou bé. Aquí comença la pujada que ja no deixaré fins a tornar a retrobar la pista de la mitja- Monegros.La pujada és força suau i amb el plat gran puc pujar tot el camí, al passar Valfarta la calor comença a prémer amb força (32º), però el pitjor és el vent de cara. Arribo al kilòmetre seixanta on agafo la pista coneguda (és la tercera vegada que passo) i on comença la baixada fins a l'Ermita de Sant Miguel, on estava el segon avituallament de la carrera, a partir d'aquí el que el dia de la carrera era tot fang ara és pols. Trams amb més d'un pam de pols, però això no rellisca.A l'arribar al kilòmetre setanta-cinc surto a la carretera i per l'N-230 arribo al poble de Sariñena on el primer que faig és anar a netejar la bicicleta, perquè ha quedat bruta, bruta.Avui dia de descans i demà carrera, a veure que tal.............Desnivell: 960 mts.Recorregut: 84,2 Km.Horari: 4h, 30 m.Sortida al poble de Villanueva de Sigena.Al moment de la sortida.Al fons es pot veure l'Alt de Piedrafita.Nius de cigonyes, per aquesta zona d'Aragó està ple.Inici de la pujada a l'Alt de Piedrafita, aquest tram és força suau.Mirada enrere per veure el poble de sortida, Villanueva de Sigena.Tram dur de la pujada, aquest tram l'han mig asfaltat (una pena).Per sort, l'asfalt dura poc i continua la pista de terra.Última pujada abans d'assolir l'alt.Alt de Piedrafita, ara tot baixada fins a Peñalva.A partir d'aquí és terreny desconegut per mi, l'altres vegades vaig agafar a la dreta.Bona pista per circular amb l'Orbea Terra.Arribant a Peñalva on m'espera la Irene.Sortida de Peñalva, la pujada és molt suau tota l'estona (he pujat tota l'estona amb el plat gran)Al fons ja puc veure el poble de Valfarta.Arribant a Valfarta.La calor comença a prémer amb ganes, el termòmetre marca 32º.Després d'aquesta corba començo la pujada per ajuntar amb la mitja- Monegros.Començo la baixada, en aquest punt conflueixen les dues carreres.A la dreta l'Ermita de San Miguel (el segon avituallament a la Monegros)Tram final de la pujada per anar a buscar la A-230.Vent fort de cara, cosa que dificulta molt l'avanç amb la bicicleta.Circulant per l'A-230, últims kilòmetres de ruta.Entrant a Sariñena, punt  final de la sortida d'avui.