Segon dia a panticosa... via del ibon

DIMARTS, 22 D'AGOST Mentre fem la cervesa a la terrassa del refugi comencem a pensar en quin serà el nostre objectiu demà, sota la condició que serem tres i que les prediccions i els naturals de la zona diuen que al migdia , per fi..... aigua !!!. La veritat costa de creure perquè a hores d'ara que son quasi les vuit del vespre, encara fa calor. Avui hem sentit passar una turmenta amb molts trons per l' Est però aquí ni una gota. Les propostes per demà son dues, anar a la “Pared de la Tuberia” o a la “Pared del Ibon”, de moment ens quedem amb les dues propostes i marxem a sopar i a dormir. A les vuit del matí ens llevem quan tots els caminants han marxat i tenim el menjador i l'esmorzar per nosaltres sols. Acabat l'esmorzar preparem el material i arriba el Pep per afegir-se a la sortida, i davant la seguretat que ens donen els guardes de pluja al migdia, ens decidim per la opció més conservadora, la “Pared del Ibon”. Les avantatges son que l'aproximació es la meitat de temps que anar a la “Pared del Tubo” i la via també es més curta. També serà bona cosa pel Lluis al no tenir que pujar tant desnivell caminant. Fem l'aproximació i arribats a peu de via trobem una cordada que acaba de començar i mentre ens preparem una nova cordada s'apropa, però al veure dues cordades davant decideixen fer un canvi d'objectiu. La via comença a la dreta d'un sistema de sostres negres i plens de molsa, just darrera un arbre. Els primers metres s'enfila recte però arribant a la línea de sostres segueix una feixa suspesa entre dos desploms. Trobarem dotze parabolts en el recorregut. La segona tirada segueix la feixa cap a l'esquerra fins al seu final on amb un tram més obligat supera el desplom de sobre. Una vegada superat i a l'altura d'un parabolt trobarem una corda fix que ens indica la direcció on anar, ( no refiar-se de la corda que pel fregament està un xic gastada). No cal fer-la servir dons el tram es fàcil però trencat. El darrer tram , una vegada acabada la corda segueix sent de flanqueig per entrar a la reunió, visible des d' on acaba la corda. Trobarem onze parabolts i un pont de roca La tercera tirada, s'enfila per un esperó i va saltant ressalts fent reunió sota un mur negre i al costat d'un arbre. Trobarem dues anelles de ràpel i una corda que les uneix al arbre, la tirada es agradable de fer. Hi ha sis parabolts. La quarta tirada és de les tirades “guapes” de la via, comença amb un flanqueig a la dreta per entrar a un mur vertical,més fàcil del que sembla a primera vista però amb algun passatge més “picant” aquesta i la propera son les millors tirades de la via i les més verticals. Trobarem catorze parabolts La cinquena tirada segueix la mateixa tònica que l'anterior, però en el tram superior les preses son més escadusseres i cal afinar. També trobarem catorze parabolts. Aquí la paret ja perd verticalitat i continuïtat, la següent tirada comença amb un petit mur vertical que podria evitar-se si es vol i desprès petits ressalts fins la reunió. Trobarem deu parabolts i un arbre llaçat. La darrera tirada, ja entre pins, va fent petits ressalts fins arribar a una reunió de dos parabolts que no hem fet i hem arribat fins uns pins per protegir-nos del Sol. La baixada força còmoda, primer cal remuntar uns metres i travessant el bosc anar a cercar la canal per on puja el camí del Garmo Negro que agafarem de baixada, fins a trobar-lo hi ha moltes fites i alguna senyal blava que creiem que es el camí dels Ibones. Hem arribat al pàrquing sobre les tretze hores i mentre recollim el material ha començat a ploure. Avui l'hem encertat !!!. Per la tarda sentim comentaris de cordades que s'han “refrescat“a la “Paret del tubo”. Nosaltres per sort tan sols ho fem per dins amb una bona cervesa, bé,...... més aviat varies que la tarda es molt llarga i costa de passar. J. ESTRUCH DADES DE LA VIA NOM................................................ Ibon APERTURISTES ........................... L. Royo, J. Benedé, Martin el Txeco COMPANYS DE...

Cascada de belabarze y cueva del ibon (navarra)

Estas vacaciones estamos en el VAlle de Ansó i vamos saltando de valle en valle y de provincia en provincia y esta vez ... hemos hecho el salto desde Zuriza hacia Navarra para...

Ressenyes del Segón Pis esquerra de Collbató.

Sector ideal si ens movem entre el V i el 6c, ja que hi podrem trobar una vintena de vies d'aquests graus a més d'un 7a. El peu de via és una mica polsegós i poc ampli en...

L'equip de Mireia Miró, segon al Trofeo Mezzalama

Victòries de Lenzi, Eydallin i Boscacci i de Forsberg, Mollaret i Fiechter | Marta Riba, quarta amb Marta Garcia, guanya la Copa del Món de Llarga Distància

Esportiva al Segon Pis Esquerra

Escalada Esportiva al Segon Pis Esquerra de CollbatóZona: els graus de Collbatóenllaç a les fotos de facebook de la jornada d'Escalada Esportiva Observacions:Avui...

Refugi de Lavasar i ibón de Plan

Avui hem iniciat una travessia de tres dies pel massís del Cotiella amb una etapa fàcil, d'aproximació. Hem arribat a Lafortunada, que serà el punt final de la nostra...

Ports Mítics del Tour, segon dia

Vam dormir a Barèges, de conya. Ja teniem fets 8kms del Tourmalet. A l’hotel es van portar de conya, esmorzar a les 6 perquè poguessim sortir d’hora. A les 7 estem...